Coop Danmark A/S

Irma går fra kun at være supermarked til også at være det urbane madhus

Del

”Vores nysgerrighed skaber madglæde og en bedre verden.”

Under denne overskrift går Irma nu i gang med en af de mest omfattende forvandlinger i kædens 132 årige historie.

”Irma risikerer at blive ligegyldig, hvis ikke vi gør noget. Kunderne skal opleve, at Irma i praksis lever op til det, vi er kendt for: At være først, at være fræk, at være frontløberen i dansk dagligvarehandel. Med de forandringer, der er i danskernes vaner og ønsker, skal et moderne Irma se anderledes ud i fremtiden,” siger direktør Søren Steffensen, som står bag strategien ”Det Urbane Irma 2018-2022”.

Kæden vil blive koncentreret om Storkøbenhavn – og andre metropoler. Målgrupperne er nemlig dem, der er relativt flere af her. Det er ”Idealisterne”, der går op i dyrevelfærd, økologi, vegetar- og plantebaseret mad og en bedre verden. Og det er ”Madelskerne”, der går op i smagen og madglæden. Fælles for dem er nysgerrigheden, og det er den, der er det centrale i det nye Irma. Med planen følger en omfattende investeringer i butikkerne – både i form af ombygninger, moderniseringer og også en række nyåbninger frem mod 2022.

Den første nye Irma-butik åbner allerede 8. marts i Hellerup. Og en af kædens største butikker, Østerport, åbner i januar 2019 med det nye koncept 100 procent udfoldet.

”Kunderne kommer til at opleve, at deres Irma i højere grad er et madhus med et Irma supermarked. Det betyder, at der vil åbne ”street-kitchen”/deli´er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet. Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere og der vil være langt flere varer, man ikke kan få andre steder. Irma skal igen være noget særligt, noget helt anderledes i forhold til andre dagligvarebutikker,” siger Søren Steffensen.

De kendte og klassiske Irma-varer vil i fremtiden ikke være forbeholdt københavnerne. I den nye strategi indgår også, at Irma-varer kan sælges i nye kanaler over hele Danmark – og i udlandet. Efter at være testet i en række Coop-butikker, vil det være muligt at få et udvalg af Irma-varer i Kvickly og SuperBrugsen uden for København – samt som hidtil online på coop.dk: mad.coop.dk/irma.

”Der er Irma-elskere over hele Danmark. Ved at åbne ”butikker-i-butikken” kan vi styrke Irmas brand via de unikke Irma-varer og tilgodese kunderne uden for København,” siger Søren Steffensen.

De første færdigombyggede Irma-butikker ventes klar i løbet af det kommende år, og hele planen er gennemført ved udgangen af 2022.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye