Stærk Netto-profil bliver ny føtex-direktør

Fremover bliver det Thor Jørgensen, der som øverst ansvarlig for føtex skal sikre, at kæden fortsætter de seneste års positive resultater og forbliver en af danskernes foretrukne supermarkedskæder.
føtex er i gang med udrulningen af en offensiv strategi, der blandt andet involverer et stærkt fokus på kvalitetsfødevarer, herunder egen slagter og bager kombineret med det brede udvalg inden for nonfood og tekstil. Den udvikling stiller Thor Jørgensen sig nu i spidsen for.
Han kommer til føtex fra funktionen som Chief Operating Officer i Netto International. Thor Jørgensen blev hentet til Dansk Supermarked Group i januar 2014 efter en årrække hos Boston Consulting Group. Her opbyggede han en stærk baggrund inden for FMCG og retail gennem arbejdet med store internationale detailhandelsvirksomheder i Australien, England og Tjekkiet samt opgaver i USA og på tværs af de nordiske lande.
Siden Thor Jørgensen kom til Dansk Supermarked Group, har han arbejdet med strategi og konceptudvikling samt optimering af drift og IT i Netto-regi i Danmark, Sverige, Tyskland, Polen og Storbritannien. CEO i Dansk Supermarked Group Per Bank er ikke i tvivl om, at han i Thor Jørgensen har fundet den rette mand internt i koncernen. Både til at stille sig i spidsen for føtex og til at indgå i koncernledelsen.
- Vi har set nærmere på en lang række kandidater, såvel i Danmark som i udlandet. Undervejs stod det klart for os, at vi havde klargjort den rette kandidat inden for vores egen organisation. Thors stærke analytiske og strategiske baggrund vil supplere koncernens executive committee godt, samtidig med at han har evnerne til at lede føtex sikkert videre i kædens udvikling og tage føtex til det næste niveau, siger Per Bank.
Styrke unik position
Selv lægger Thor Jørgensen ikke skjul på, at han betragter jobbet som føtex-direktør som et af de mest attraktive inden for retail.
- føtex' udgangspunkt er utrolig stærkt med mange fantastiske kvalitetsfødevarer, højt serviceniveau og et sortiment inden for nonfood og tekstil, som ingen andre supermarkeder matcher. Jeg glæder mig meget til sammen med resten af føtex-teamet hver dag at gøre en forskel for vores kunder og til at arbejde videre med at styrke kædens unikke position. Det er en udfordring, jeg går til med en stor portion gejst og energi, siger Thor Jørgensen.
Som føtex-direktør efterfølger Thor Jørgensen Mette Maix, der senere på året tiltræder funktion i anden virksomhed. Mette Maix forlader en kæde i bedre form, end da hun overtog den for 3,5 år siden.
- Mette har taget føtex et stort skridt videre, styrket brandet og internt sat fornyet fokus på kvalitet og forbedrede indkøbsoplevelser. føtex er blevet både mere attraktiv for kunderne og mere rentabel. Jeg ønsker hende alt det bedste fremover, siger Per Bank, CEO i Dansk Supermarked Group.
Thor Jørgensen overtager ansvaret for føtex med udgangen af måneden.
---
CV, Thor Jørgensen
- 2016-: Executive Vice President, føtex, Dansk Supermarked Group
- 2014-2016: Chief Operating Officer, Netto International, Dansk Supermarked Group
- 2007-2013: Principal, the Boston Consulting Group
- 2006-2007: M&A Analyst, Nordea Corporate Finance
Uddannelse
- 2005-2007: M.Sc. Finance and Accounting, Copenhagen Business School
- 2006: Strategy and Operations Management, McGill University, Canada
- 2004: Marketing and Economics, Griffith University, Australien
- 2002-2005: B.Sc. Business Administration, Copenhagen Business School
Kontaktinformation
Kommunikationsdirektør i Dansk Supermarked Group, Mads Hvitved Grand: 29 65 45 66
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne på Lolland-Falster også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum