Ekstra Bladet opruster digitalt og udnævner to nye direktører
Ekstra Bladet styrker nu sit fokus på det betalte indhold. Det sker ved at sammenlægge
digitalt indholdssalg, avissalg og marketing under Heidi Eriksen, der som ny direktør for
betalt indhold og marketing er hentet hos Aller. Samtidig smeltes ansvaret for produktionen
af gratis og betalt indhold sammen under Anders Refnov, 45, der hidtil har været
digital chef på Ekstra Bladet. Han udnævnes nu til digital direktør.
Heidi Eriksen, 43, er hentet hos Aller, hvor hun kommer fra en stilling som chef for analytics,
digital forretning, CRM og kundeservice. Tidligere har Heidi Eriksen arbejdet både for
TV 2 og Bonnier.
–Betalt indhold er et strategisk fokusområde for Ekstra Bladet, som med vores digitale
markedslederposition indeholder et stort potentiale. Med ansættelsen af Heidi styrker vi
nu indsatsen over for vores betalte indhold og marketing, samtidig med at vi udvider vores
digitale kompetencer på området, siger Ekstra Bladets kommercielle direktør, Claus
Rothoff Brix.
Heidi Eriksen: – Med brugernes stigende efterspørgsel efter digitale produkter ser jeg store
muligheder i at optimere synergien mellem digitalt indholdssalg og bladsalg. At få muligheden
for at være med til at forløse dette potentiale, via et langt stærkere fokus på dataudnyttelse,
er en spændende udfordring, som jeg ser meget frem til.
Heidi Eriksen starter 1. februar 2018.
Ny digital direktør
Med reference til digital direktør Anders Refnov udnævnes Pernille Holbøll, 35, til digital
chef. Pernille Holbøll kommer fra en stilling som digital nyhedschef på ekstrabladet.dk, og
under hende får Sune Søsted Paarup Odér, ligeledes 35, som Digital Plus Chef ansvaret for
det betalte ben, Ekstra Bladet+. Sune Søsted Paarup Odér skifter fra en souschefstilling på
Ekstra Bladets sportsredaktion.
Udnævnelserne sker med virkning fra 1. december.
– Vores 4 mia. årlige sidevisninger på ekstrabladet.dk er udtryk for en brugerloyalitet, der
ikke ses tilsvarende andre steder. Råstoffet er en enorm produktion af nyheder og historier
og bevis på, at vi formår at balancere produktivitet med kvalitet og veksle det til læsetid. I
dén store gryde af indhold samler vi nu udvælgelsen og prioriteringen i én redaktionel
søjle, udtaler ansv. chefredaktør Poul Madsen.
Yderligere oplysninger:
Poul Madsen, ansv. chefredaktør, tlf. 23 30 13 13
Claus Rothoff Brix, kommerciel direktør, tlf. 40 50 55 66
Billeder
Information om Ekstra Bladet
Følg pressemeddelelser fra Ekstra Bladet
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ekstra Bladet
Pressemeddelelse6.1.2025 13:05:46 CET | Pressemeddelelse
Ekstra Bladet køber Feltet.dk
Ny kommerciel direktør på Ekstra Bladet1.5.2024 11:58:19 CEST | Pressemeddelelse
Anders Borup bliver ny kommerciel direktør på Ekstra Bladet
Ekstra Bladet køber Holdet.dk12.1.2024 12:00:22 CET | Pressemeddelelse
Ekstra Bladet bliver hovedejer af Danmarks største udbyder af managerspil, Holdet.dk.
Sårede EB-journalister får årets Victorpris19.1.2023 15:11:32 CET | Nyhed
Emil Filtenborg og Stefan Weichert blev skudt på klos hold, mens de dækkede krigen i Ukraine. Nu modtager de årets Victorpris for deres fremragende reportager og uforfærdede journalistik.
B.T.-journalist får Årets Victor for sms-skandale8.12.2021 15:25:36 CET | Pressemeddelelse
Der er for første gang nogensinde en brosten på vej til B.T. fra Ekstra Bladet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum