Ekstra Bladet

Ekstra Bladet opruster digitalt og udnævner to nye direktører

Del
Ekstra Bladet henter direktør for betalt indhold og marketing hos Aller og lægger indholdsproduktionen sammen under en digital direktør
Heidi Eriksen
Heidi Eriksen

Ekstra Bladet styrker nu sit fokus på det betalte indhold. Det sker ved at sammenlægge

digitalt indholdssalg, avissalg og marketing under Heidi Eriksen, der som ny direktør for

betalt indhold og marketing er hentet hos Aller. Samtidig smeltes ansvaret for produktionen

af gratis og betalt indhold sammen under Anders Refnov, 45, der hidtil har været

digital chef på Ekstra Bladet. Han udnævnes nu til digital direktør.

Heidi Eriksen, 43, er hentet hos Aller, hvor hun kommer fra en stilling som chef for analytics,

digital forretning, CRM og kundeservice. Tidligere har Heidi Eriksen arbejdet både for

TV 2 og Bonnier.

–Betalt indhold er et strategisk fokusområde for Ekstra Bladet, som med vores digitale

markedslederposition indeholder et stort potentiale. Med ansættelsen af Heidi styrker vi

nu indsatsen over for vores betalte indhold og marketing, samtidig med at vi udvider vores

digitale kompetencer på området, siger Ekstra Bladets kommercielle direktør, Claus

Rothoff Brix.

Heidi Eriksen: – Med brugernes stigende efterspørgsel efter digitale produkter ser jeg store

muligheder i at optimere synergien mellem digitalt indholdssalg og bladsalg. At få muligheden

for at være med til at forløse dette potentiale, via et langt stærkere fokus på dataudnyttelse,

er en spændende udfordring, som jeg ser meget frem til.

Heidi Eriksen starter 1. februar 2018.

Ny digital direktør

Med reference til digital direktør Anders Refnov udnævnes Pernille Holbøll, 35, til digital

chef. Pernille Holbøll kommer fra en stilling som digital nyhedschef på ekstrabladet.dk, og

under hende får Sune Søsted Paarup Odér, ligeledes 35, som Digital Plus Chef ansvaret for

det betalte ben, Ekstra Bladet+. Sune Søsted Paarup Odér skifter fra en souschefstilling på

Ekstra Bladets sportsredaktion.

Udnævnelserne sker med virkning fra 1. december.

– Vores 4 mia. årlige sidevisninger på ekstrabladet.dk er udtryk for en brugerloyalitet, der

ikke ses tilsvarende andre steder. Råstoffet er en enorm produktion af nyheder og historier

og bevis på, at vi formår at balancere produktivitet med kvalitet og veksle det til læsetid. I

dén store gryde af indhold samler vi nu udvælgelsen og prioriteringen i én redaktionel

søjle, udtaler ansv. chefredaktør Poul Madsen.

Yderligere oplysninger:

Poul Madsen, ansv. chefredaktør, tlf. 23 30 13 13

Claus Rothoff Brix, kommerciel direktør, tlf. 40 50 55 66

Billeder

Heidi Eriksen
Heidi Eriksen
Download

Information om Ekstra Bladet

Ekstra Bladet
Ekstra Bladet
Rådhuspladsen
1785 København K

+45 33 11 13 13http://ekstrabladet.dk
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye