Ekstra Bladet køber Holdet.dk

Ekstra Bladet bliver hovedejer af Danmarks største udbyder af managerspil, Holdet.dk.

Holdet.dk er Danmarks absolut førende udvikler og udbyder af managerspil, og nu skal det populære samlingspunkt for tusindvis af sportsglade brugere have ny ejer. Det Danske Spil-ejede selskab Danske Licens Spil har således valgt at sælge sin ejerandel på 60 pct. i Swush.com ApS, der er selskabet bag Holdet.dk, til Ekstra Bladet.

Administrerende chefredaktør på Ekstra Bladet, Anders Borup Sørensen, betegner købet som endnu en afgørende milepæl i Ekstra Bladets ambition om at være digitalt førende på sportsområdet.

– Holdet.dk har en helt unik markedsposition, og vi glæder os over, at de nu bliver en del af Ekstra Bladet. For knap ni måneder siden købte vi Danmarks suverænt største og stærkeste fodboldmedie, bold.dk, og nu supplerer vi med Holdet.dk. Den kombination leverer knivskarpt på vores strategiske ambitioner, hvor sport er helt essentielt.

Holdet.dk har gennemgået en flot udvikling de seneste år og har i dag tæt på 200.000 brugere. I fremtiden er det ambitionen, at positionen som markedsleder bliver yderligere udbygget i tæt samspil med Ekstra Bladet og bold.dk.

– Holdet.dk, bold.dk og Ekstra Bladet er kort sagt et perfekt match. Vi ser et stort potentiale i sammen at videreudvikle Holdet.dk’s stærke position og forretning. Købet af Holdet.dk er en tydelig understregning af Ekstra Bladets ambition om at skabe stærke digitale medier, der leverer appellerende og relevant indhold til et stort publikum, udtaler Signe Skarequist, kommerciel direktør på Ekstra Bladet.

Holdet.dk fortsætter som selvstændigt brand og forretning og skal videreudvikles i tæt samspil med de to stiftere og fortsatte medejere, Ole Christensen og Jesper Bjørn Carstensen, der begge ser frem til at tage hul på en ny vækstrejse sammen med Ekstra Bladet.

Administrerende direktør i Swush.com ApS, Ole Christensen, glæder sig over den rejse, Holdet.dk har været på, og til at fortsætte arbejdet sammen med Ekstra Bladet.

– Jesper og jeg lancerede Holdet.dk i 2009, og vi er utrolig stolte over at have skabt et så stort og populært spilunivers, som tusindvis af engagerede sofatrænere bruger dagligt. Vi glæder os til i tæt samarbejde med Ekstra Bladet og bold.dk at gøre sporten sjovere for endnu flere sportsfans.

Der er også stor tilfredshed hos Danske Spil, der siger farvel til Holdet.dk efter otte og et halvt års ejerskab.

– Vi har sat stor pris på medejerskabet, og vi er stolte over de seneste års fremgang i Swush og for Holdet.dk. Samtidig er vi glade for, at vi nu har fundet et godt, nyt hjem til Holdet.dk. Vi ser frem til at følge den videre udvikling under Ekstra Bladet, hvor spilplatformen matcher bedre med virksomhedens strategiske ambitioner, og at de dermed kan være med til at løfte Holdet.dk yderligere, udtaler Nikolas Lyhne-Knudsen, bestyrelsesformand i Danske Licens Spil og koncernchef i Danske Spil.

Handlen forudsætter godkendelse af Danske Spils generalforsamling på en ekstraordinær
generalforsamling. Godkendes handlen som forventet, vil Ekstra Bladet blive hovedejer af Swush.com ApS pr. 31. januar 2024. Det er aftalt mellem parterne, at købesummen ikke offentliggøres.

For yderligere information
• Anders Borup Sørensen, administrerende chefredaktør, Ekstra Bladet: 50 60 08 30
• Signe Skarequist, kommerciel direktør, Ekstra Bladet: 30 10 33 21
• Ole Christensen, administrerende direktør, Swush.com ApS: 22 50 56 57
• Line Bruun, kommunikationschef, Danske Spil: 21 28 57 89

Om Ekstra Bladet
Ekstra Bladet er Danmarks stærkeste digitale nyhedsmedie. Hver dag er vi i kontakt med tæt på en million brugere, der følger breaking news i Danmark og i verden. De læser og ser video om kriminalstof, underholdning og sport og besøger ekstrabladet.dk tæt på 100 millioner gange om måneden. Kommercielt sætter Ekstra Bladet standarden med bl.a. dataplatformen Relevance og Platform Intelligence in News, der udvikler ansvarlig AI- og machine learning til fremtidens nyhedsmedie. Og redaktionelt prioriterer vi både de hurtige nyheder og større graverprojekter – som bl.a. i 2022 har resulteret i Cavlingprisen.

Om Holdet.dk
Swush.com ApS er udvikler og operatør af managerspil, herunder Holdet.dk. I disse spil sætter tusindvis af danskere måned efter måned deres fiktive hold bestående af professionelle atleter i motorsport, golf, cykling og fodbold i konkurrence med hinanden. Brugerne optjener point baseret på deres valgte atleters faktiske præstationer i spil. Med over 20 års erfaring i branchen har Swush etableret sig som en førende platform på det danske marked. I 2022 havde Swush næsten 190.000 aktive brugere, der deltog i sæsonbaserede managerspil på det danske marked.

Om Danske Licens Spil
Danske Licens Spil A/S er et af datterselskaberne i spilvirksomheden Danske Spil. Danske Licens Spil driver de aktiviteter, der med spillelovgivningen er konkurrenceudsat, herunder sports- og kasinospil.

EKSTRA BLADET GIVER BRUGERNE VALGET14.8.2020 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Efteråret bliver på mange måder skelsættende for danske medier. En ting er, at corona-pandemien fortsat trækker sit spor hen over Danmark, noget andet er, at det nu er på tide at leve op til de opdaterede vejledninger om data og cookies, som Erhvervsstyrelsen og Datatilsynet tidligere har udsendt. Kort fortalt betyder kravene i disse vejledninger, at brugerne skal have mere magt over de data, som indsamles og bruges, når de bevæger sig rundt på nettet. Før der må sættes andet end strengt nødvendige cookies og foretages dataindsamling, skal brugerne give samtykke, og de skal have ret til at sige nej, lige så nemt som de kan sige ja. Ekstra Bladet har som det første af store danske kommercielle medier opdateret sin samtykkeløsning, så den efterlever de nye vejledninger. Det skete i første uge af august, og aktuelt siger 19 % af brugerne nej tak til cookies og data. - Vi følger vejledningerne. Vi sætter kun cookies, som er strengt nødvendige for at få ekstrabladet.dk til at fungere. Alle