Dyrekortene vender stærkt tilbage

Fra den 21. marts kan kunder landet over igen samle på dyrekort, når Dansk Supermarked følger op på sidste års kæmpe succes. Kampagnen, der er lavet i samarbejde med Animal Planet, var så populær, at samlemapperne blev revet væk fra butikkerne. Nu vender kampagnen tilbage i ny udgave med dyr fra verdenshavene.
Dyrekortene sprængte alle rammer
I 2014 indtog dillen med dyrekort hele Danmark, da der ved den første kampagne blev udleveret mere end 78 millioner samlekort og solgt over 200.000 samlehæfter.
Indkøbsdirektør i Dansk Supermarked Jean Ladehoff, der er en af de ansvarlige bag projektet, glæder sig over succesen og håber på lige så stor tilslutning i år.
- Dyrekortene sprængte alle rammer, og jeg har aldrig set en kampagne have så stor effekt. Kunderne var vilde med det, og det er min klare opfattelse, at det samlede mange familier i at få byttet og samlet til mappen var komplet. Vi forventer, at kampagnen i år, der handler om livet under havoverfladen, vil blive rigtig godt modtaget, siger han.
Samle-dille blandt børn og voksne
Udover de mange millioner udleverede kort, fik kampagnen også sit helt eget liv i mange skolegårde, og nogle skoler arrangerede - ligesom mange Bilka-, Salling- og føtex-varehuse gør - byttedage, hvor eleverne kunne bytte sig til de kort, de manglede i samlingen.
- Jeg tror kampagnen toppede, da DR's speaker en fredag aften i kampagneperioden præsenterede Disney Sjov med bemærkningen om, at "Nu kan alle Danmarks børn godt lægge dyrekortene til side en time, for nu kommer der Disney Sjov," fortæller Jean Ladehoff.
Han forklarer blandt andet den store interesse med, at dyrekortene, der indeholder elementer af leg og læring, inddrager både børn, forældre og bedsteforældre.
Imidlertid betød den store efterspørgsel, at mange af Dansk Supermarkeds butikker løb tør for samlehæfter, men Jean Ladehoff forsikrer, at de i år er bedre forberedt, og at butikkerne vil ligge inde med flere album.
Udforsk verdenshavene
Den nye kampagne udforsker fem oceaner , hvor børn og voksne kan dykke ned under overfladen med blandt andet hammerhajer og søelefanter. Mellem de 140 forskellige samlekort finde både selvlysende og varmefølsomme kort. På kortene kan man lære mere om dyrene, ligesom der vil være online spil og konkurrencer på kampagnens hjemmeside, hvor hovedpræmien er en tur til Florida for hele familien.
Om kampagnen Udforsk Verdenshavene
Kampagnen "Udforsk verdenshavene" løber fra 21. marts til 8. maj.
Kunder får udleveret fire dyrekort, hver gang de køber for 100 kroner i føtex, Bilka, Bilka.dk, Salling og Salling.dk.
På kampagnens hjemmeside: www.verdenshavene.dk , kan man finde mere information om kampagnen og kortene. Derudover kan man spille online spil og deltage i konkurrencer.
Hovedpræmien i konkurrencen er en rejse til Florida for hele familien (2 voksne og 2 børn) og har en samlet værdi af 42.000 kr.
Der er mulighed for at samle kortene i en særlig mappe, som kan købes i varehusene. Ligeledes bliver der arrangeret byttedage i alle varehuse, hvor kunder kan bytte kort med hinanden.
Udvalgte varehuse får besøg af Animal Planets roadshow, hvor der vil være forskellige aktiviteter. Blandt andet et akvarium og en havbiolog, der fortæller om dyrene.
Kontaktinformation
For yderligere informationer kontakt indkøbsdirektør Jean Ladehoff på telefon: 87 78 34 00 eller kommunikationsafdelingen på 87 78 52 08 mls@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne på Lolland-Falster også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum