Dyrekort hitter som aldrig før

Dyrekort med verdenshavenes dyr hitter lige nu blandt børn og voksne, og kunderne har fra dag ét været vilde med kampagnen.
Siden kampagnen blev skudt i gang den 21. marts, er der uddelt flere end 55 millioner dyrekort og solgt over 170.000 samlealbum. Det er 15 procent flere kort, end da Animal Planet-kampagnen havde kørt lige så længe sidste år.
Ifølge Jean Ladehoff, der som indkøbsdirektør i Dansk Supermarked er ansvarlig for kampagnen, skyldes succesen blandt andet, at kunderne kender kampagnen fra 2014.
- Sidste års kampagne overgik alle forventninger, og succesen er om muligt endnu større i år. Ved kampagnen i fjor tog det kunderne lidt længere tid at lære dyrekortene at kende, men de har virkelig været klar fra start i år, siger han.
Dyrekort giver ekstra liv i varehuse
Samlekortenes enorme popularitet kan også ses på Facebook og andre internetsider, hvor kunderne i stor stil efterlyser de kort, de mangler for at gøre samlingen komplet. Jean Ladehoff vil også opfordre kunderne til at møde op til de arrangerede byttedage i de forskellige varehuse.
- Ved byttedagene har kunderne mulighed for at møde andre samlere og forhåbentlig få udfyldt hullerne i albummet. Derudover er det bare en rigtig hyggelig dag, siger han.
Foruden byttedagene får udvalgte varehuse besøg af Animal Planet-bilen, hvor to naturvejledere fra Fjord & Bælt fortæller om fiskene og dyrelivet omkring Danmark og de større have. I et akvarium kan børn og voksne se og røre ved levende fisk og krabber.
- De forskellige arrangementer giver liv i varehusene, og især børnefamilierne får en ekstra oplevelse, når de er ude at handle. Varehusene har gjort noget særligt ud af at pynte op med havtema, fisk, balloner og Billieulven, der har fået snorkelsæt på, siger Jean Ladehoff.
Kampagnen, der er et samarbejde med Animal Planet, løber frem til den 8. maj, og Dansk Supermarked forventer frem til den dato at lange endnu nogle millioner kort over disken.
Om Udforsk Verdenshavene
Kampagnen kører fra den 21. marts til den 8. maj.
Kunder får udleveret fire dyrekort, hver gang de køber for 100 kroner i føtex, Bilka, Bilka.dk, Salling og Salling.dk.
Der er mulighed for at samle kortene i en særlig mappe, som kan købes i varehusene. Ligeledes er der arrangeret byttedage i alle varehuse, hvor kunderne kan bytte kort med hinanden.
Byttearrangementerne finder sted i de tre kæders forretninger på disse tidspunkter:
- føtex: 25. april og 3. maj fra 10-16
- Bilka: 26. april og 2. maj fra 10-16
- Salling: 19. april og 26. april fra 10-15
Find mere info om kampagnen på www.verdenshavene.dk
Kontaktinformation
Jean Ladehoff, indkøbsdirektør i Dansk Supermarked, tlf.: 87 78 34 00
Mads Hvitved Grand, kommunikationsdirektør i Dansk Supermarked, tlf.: 29 65 45 66
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne på Lolland-Falster også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum