Coop gør op med mærkejungle i ny million kampagne
Salget af økologiske varer er steget med 30 procent i år og salget af fair trade mærkede varer stiger med cirka 50 procent.
De danske forbrugere er mere bevidste om de dagligvarer de køber end nogensinde tidligere. Det har medført, at der de seneste år er kommet stadig flere mærkningsordninger: Fair trade (Max Havelaar), det røde økologimærke, FSC til bæredygtigt træ, Den nordiske Svane og EU's miljøblomst til miljørigtige varer og MSC til fisk er blot et udpluk af de mærker, der præger supermarkedernes hylder.
Med sin største fælles kampagne for kæderne nogensinde samler Coop Danmark anprisningerne for ansvarlighed under det fælles navn Änglamark, der er det første værdi- eller etikmærke i dansk dagligvarehandel.
”Alle taler i disse år om CSR (Corporate Social Responsibility) eller ansvarlighed. Med vores massive investeringer i Änglamark vil vi vise vores virksomheds værdier med konkrete varer, som gør det nemmere for forbrugere at være bevidste over for miljø, økologi og allergi,” siger koncerndirektør Dorte Prip, Coop Danmark A/S.
Gennem det seneste år har Coop samlet to af koncernens kronjuveler i egne mærker, Bluecare og Minirisk, under Änglamark paraplyen. Samtidig er serien blevet tilført alle de økologiske varer, som Coop markedsfører i eget navn. Dertil kommer, at serien er blevet udvidet med nye produkter, så den nu består af over 150 produkter. Det er husholdningsprodukter som f.eks. vaskepulver og rengøringsmidler, der både har højeste effektivitet og har de officielle miljømærker, Svanen og EU Blomsten. Det er personlige plejeprodukter, som som f.eks. sæbe og shampoo, der er produceret uden unødige tilsætningsstoffer, og dermed er allergivenlige. Og det er fødevarer, der er økologiske.
”Tiden er kommet til produkter med holdning. Forbrugerne vil have nogle som manifesterer holdninger – og som samtidig gør det lettere for dem at leve op til deres egne holdninger i en travl hverdag,” siger Dorte Prip.
Änglamark kampagnen kan opleves i de 800 butikker i Kvickly, Kvickly xtra, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen, i TV-reklamer og ved busholdepladser over hele landet i de kommende uger.
Yderligere information: Koncerndirektør Dorte Prip, 5159 2760
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum