
Succesiværksætter: Onlinehysteri hæmmer nye virksomheders salg

Du står med et helt nyt produkt og skal til at markedsføre det. Dit firma er ukendt. Du er selv ukendt. Skal du så bruge en masse penge på at købe søgeord? Nej, for ingen søger på nettet efter noget ukendt. I stedet skal du gå offline og bruge tv for at gøre produktet kendt, mener succesiværksætter, der vil gøre op med ”onlinehysteriet”.
– I vor egen markedsføring bruger vi også penge på AdWords, men vi bruger nok 75 procent af vort markedsføringsbudget på offline medier. Det har gjort, at vi er blevet så kendte, at folk søger på vores navn, og de organiske søgninger har bragt os helt til tops på Google, så vi bruger færre og færre penge på klik, forklarer Esben Mols Kabell, der sammen med Anders Grønborg står bag et af landets mest moderne trykkerier, LaserTryk.dk.
Sammen har de også investeret i andre iværksættervirksomheder, blandt andet Anodyne, der sælger holdningskorrigerende kompressionstøj. Virksomheden fravalgte i samråd med sine to investorer fra LaserTryk.dk køb af AdWords og lagde i stedet en strategi med tv-reklamer, PR og Facebookannoncering.
– En virksomhed skal have direkte udbytte af sin markedsføringsindsats. Og på Facebook er det dejligt enkelt. Hvis du investerer 200 kroner i annoncer og får solgt for 300, så er du på rette vej. Og har en virksomhed som Anodyne først fået fat i de kunder, der har rygproblemer og køber en kompressionstrøje, så kommer de igen, næste gang de får brug for en trøje, påpeger Esben Mols Kabell, der mener, at mange virksomheder kan lære af Amazon.com, hvis pakker ikke efterlader nogen tvivl om afsenderens navn. De bør også overveje plakater som McDonald’s, lækre æsker med magnetlukning som Apples, visitkort, foldere og busreklamer.
Forsker bakker op
Marco Hubert, lektor ved Aarhus School of Business and Social Sciences, peger i samme retning:
– Internetannoncering er ikke en erstatning for de traditionelle reklamer, vi kender fra print, radio og tv, men et supplement. Vi færdes i dag på langt flere medier end for 15 år siden, både online og offline, og set i det lys er onlinedelen blot med til at skabe en bedre sammenhæng i kundens oplevelse af virksomhedernes brand, siger han.
Vigtigt med emballagen
Stifterne af Moldit i Svendborg, Kasper Holme og Kasper Pers, er enige. Netop nu introducerer de fremtidens svar på modellervoks til både hobby og leg i Panduro Hobby. De ville netop skabe skabe det helt rigtige univers med den rigtige emballage og smarte etiketter, designet i et tæt samarbejde med Courage Design i deres hjemby.
– Vi vil gerne ud i detailhandlen, så vi ville ikke springe over, hvor gærdet var lavest. Det er vigtigt, at det ser godt ud og skiller sig ud på en butikshylde. Den feedback, vi har fået, er da også kun positiv, fortæller Kasper Holme.
Kontakter
Esben Mols Kabell
Indehaver og direktør, LaserTryk.dk
(+45) 28 14 51 46
esben@lasertryk.dk
Billeder




Links
Information om Lasertryk.dk
LaserTryk.dk A/S i Aarhus er med cirka 300 medarbejdere blandt Nordens største trykkerier – og seks gange kåret til Gazelle af Børsen. Virksomheden, der igennem en årrække har præsteret markant vækst, findes også i Norge, Sverige og Tyskland. www.lasertryk.dk
Følg pressemeddelelser fra Lasertryk.dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lasertryk.dk
Trykkeri kickstarter millionomsætning for børnebøger fra Løvens Hule5.8.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En samlet investering på en million kroner fra DRs Løvens Hule gav nyt liv til virksomheden Min Bedste Bog, og et samarbejde med LaserTryk.dk mangedoblede millionomsætningen.
Ledelsesduo omsætter for 425 millioner men har først for nylig indført budgetter30.7.2019 07:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Iværksætterparret bag Lasertryk.dk har på 20 år sat sig tungt på trykkeribranchen med millionoverskud på attende år i træk og en solid trecifret omsætning. Alligevel har de først for nylig indført budgetter.
LaserTryk.dk vinder enorm rammeaftale med staten21.6.2019 11:38:24 CEST | Pressemeddelelse
Trykkeriet LaserTryk.dk i har netop skrevet under på en toårig rammeaftale om at levere tryksager til staten. LaserTryk.dk bliver ét af tre trykkerier i aftalen, der har en samlet værdi på 200 millioner kroner.
Lygtepælene er kæmpearena: Antallet af valgplakater slår alle rekorder11.5.2019 12:41:51 CEST | Pressemeddelelse
Politikerne har bestilt valgplakater og trykt valgmateriale som aldrig før, melder Danmarks største trykkeri. Ifølge forsker gør politikerne klar til at føre valgkamp mod deres egne partikolleger.
Rekordresultat og første udenlandske opkøb hos landets største trykkeri23.4.2019 08:11:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en omsætning på 430 millioner kroner og 34 procents stigning i driftsindtjeningen lyser det gennemrentable Lasertryk.dk op blandt Nordens trykkerier. De sidste tre måneder har man opkøbt seks konkurrenter.