ROSKILDE FESTIVAL
OGILVY FINDER ROSKILDE FESTIVALS SJÆL
Reklamebureauet Ogilvy & Mather er kåret til vinder af Roskilde Festivals store konkurrence om festivalens grafiske udtryk for 2008. Ogilvy & Mathers vindende udtryk vil blive brugt i alt markedsføringsmateriale for Roskilde Festival 2008. Dette indebærer kampagner i 11 lande med traditionelt ca. 40.000 plakater og 600.000 flyers, samt over 200 annoncer inklusiv web-bannere og 6 millioner unikke besøgende på Roskilde Festivals hjemmeside pr. år.
Det bliver 38. gang, at Roskilde Festival afholder festival. I de sidste 6 år har Roskilde Festival afholdt en årlig konkurrence om sit grafiske udtryk. Landets bedste grafikere og reklamebureauer har således konkurreret om at finde det helt rigtige udtryk for Roskilde Festival '08. I år var konkurrencen dog alligevel en smule anderledes. Jon Laursen, festivalens marketingkoordinator, forklarer: "Siden 2003 har vi brugt rigtig mange ressourcer på at styrke og øge kendskabet til vores brand og logo - både hvad angår vores profil og sikkerheden. Nu følte vi, at det var på tide at løse op, og resultatet af dette års konkurrence er derfor at demonstrere festivalens sjæl i stedet for at vælge et mere traditionelt udtryk. Vi blev præsenteret for en masse rigtig godt arbejde, men den indsigt og 360 graders tænkning Ogilvy & Mather viste i deres grafiske udtryk ramte helt ind i festivalens sjæl."
Claus Collstrup, art director hos Ogilvy & Mather og idémanden bag det vindende grafiske udtryk for Roskilde Festival 2008, forklarer om idéen, som han kalder 'Råbet': "Det var vigtigt, at idéen udstrålede en masse af de værdier, som er forbundet med at være på festival såsom: glæde, latter, sang, frihed og vildskab. Samtidig fandt vi det essentielt, at udtrykket kunne bruges 360 grader i al Roskilde Festivals markedsføring. Vi arbejdede med et meget distinkt farvevalg, som sammen med de øvrige grafiske elementer har været med til at skabe et yderst genkendeligt og iøjnefaldende visuelt look, som hurtigt vil forbinde de forskellige elementer med Roskilde Festival."
Roskilde Festival og Ogilvy & Mather skal nu sammen færdigudvikle idéen og de enkelte elementer i markedsføringen.
Information om Ogilvy & Mather
Følg pressemeddelelser fra Ogilvy & Mather
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ogilvy & Mather
BIRKEGÅRDEN31.3.2008 13:12:54 CEST | Pressemeddelelse
BIRKEGÅRDENS FINGERFORNEMMELSE LOVER GODT FOR FREMTIDEN
Barbie 2.07.12.2007 12:39:28 CET | Pressemeddelelse
12-årige Emma fra Tørring designer ny Barbiedukke
JUL OG REKLAMER3.12.2007 11:40:29 CET | Pressemeddelelse
BØRN KØBER IKKE REKLAMER, DE VIL INVOLVERES
Medicinal23.10.2007 13:25:26 CEST | Pressemeddelelse
NETTET STRAMMES OM MEDICINALBRANCHEN
SIKKERHEDS SVIGT21.9.2007 10:16:48 CEST | Pressemeddelelse
DANSKE VIRKSOMHEDER SVIGTER SIKKERHEDEN