Medicinal

Del
NETTET STRAMMES OM MEDICINALBRANCHEN

Ny undersøgelse viser at 80 % af forbrugerne bruger internettet som en af deres vigtigste kilder til viden om sygdomme, og ifølge lægerne selv forbedrer tilgængeligheden af informationer på nettet kvaliteten af deres konsultationer. Medicinalbranchen bruger dog stadig langt størstedelen af deres marketingressourcer på traditionelle offline medier. "Ikke godt nok", udtaler Ogilvy Healthworld nye administrerende direktør Ditlev Ahlefeldt-Laurvig.

"Internettet har for mange brancher længe været den nye virkelighed, men medicinalfirmaerne har været alt for langsomme til at tage internettet til sig som et markedsføringsværktøj. Der er al for megen "vanetænkning" i medicinalbranchen. Den restriktive lovgivning, der gælder for markedsføringen af lægemidler, er uden tvivl en medvirkende faktor, men her skal man være bedre til at turde udfordre. I dag er det et afgørende parameter, at man forstår og tør at tilpasse sig de ændrede forbrugsvaner. Og indtil nu er det simpelthen gået alt for langsomt." forklarer Ditlev Ahlefeldt-Laurvig, der er administrerende direktør i reklamebureauet Ogilvy Healthworld der servicerer kunder indenfor medicinalbranchen.

Denne og flere konklusioner stammer fra en undersøgelse Ogilvy Healthworld netop har foretaget blandt forbrugere i de største vestlige lande samt USA, og resultatet har vakt genlyd i lande som England og USA, som Danmark traditionelt set sammenligner sig med.

Undersøgelsen viser også, at forbrugerne finder nettet særligt værdsat for sin anonymitet, tilgængelighed og mængden af information. Samtidig bliver de oplysninger forbrugerne samler på nettet vægtet fire gange højere end de oplysninger man får på f.eks. TV.

Også lægerne er i dag meget aktive brugere på nettet. "Vi ved at lægerne selv har fokus på en lang række digitale services, fra online mødebooking til online dialog med patienterne om håndtering af deres sygdom og overholdelse af behandlingen. Det er disse nye kommunikationsmønstre som medicinalbranchen i dag skal tilpasse sig."

"I dag findes der utallige muligheder på internettet og det er netop disse muligheder vi er fortalere for." Ditlev Ahlefeldt-Laurvig nævner terapeutiske micro sites for både patienter og læger, søgemaskine optimering og widgets som hørende blandt de mest oplagte muligheder medicinalfirmaer i dag har på nettet.

-------SLUT------

Information om Ogilvy Healthworld Danmark

Ogilvy Healthworld Danmark er en del af Ogilvy Healthworld Worldwide som er et fullservice reklamebureau der servicerer kunder indenfor medicinalbranchen. Ogilvy Healthcare Danmark servicerer kunder såsom Novo, Pfizer og GlaxoSmithKline. Ogilvy Healthworld opererer i over 30 lande og er et af verdens største og mest omfattende bureaukæder specialiseret indenfor medicinalbranchen.

Information om Ditlev Ahlefeldt-Laurvig:

Ditlev Ahlefeldt-Laurvig, der oprindeligt er uddannet advokat, bringer med sig flere års erfaring indenfor branding og markedsføring i medicinalbranchen fra sin tid hos Kunde & Co Health and Care. Ditlev blev i sommeren 2007 hentet til stillingen som administrerende direktør for Ogilvy Healthworld i Danmark.

For yderligere information kontakt venligst:

Ditlev Ahlefeldt-Laurvig, Administrerende direktør, Ogilvy Healthworld

Ogilvy Healthworld - Aldersrogade 8 - 2100 København Ø - Danmark

Dir. Tlf. 39 17 88 30 Mbl. 21 44 68 80 @ ditlev.ahlefeldt-laurvig@ogilvy.dk

Information om Ogilvy & Mather

Ogilvy & Mather
Aldersrogade
2100 København Ø

39 17 88 10http://www.ogilvy.com/
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye