Silkeborg-medarbejdere måtte betale for møde med egen chef

Det er velkendt, at det i store virksomheder kan være svært at få taletid med en administrerende direktør i en travl hverdag. Men det hører trods alt sjældenhederne til, at medarbejderne ligefrem må punge ud og betale for at få et møde med deres direktør.
Ikke desto mindre var dette tilfældet i landets førende optikerkæde, Louis Nielsen. Nærmere betegnet var det medarbejderne i kædens Silkeborg-butik, der for nyligt besluttede sig for at betale for at få et længe ventet møde med administrerende direktør, Mads Nygaard.
- Vi syntes, det var længe siden, vi havde set Mads her i Silkeborg, og da han er en travl mand, havde vi lidt svært ved at få en aftale i kalenderen. Derfor tog vi konsekvensen og bød til med kolde kontanter, fortæller Joachim Schulz, der er optisk chef og partner i Louis Nielsen Silkeborg.
Gjorde det for børn og unge
Helt specifikt var der tale om en auktion til fordel for Ungdommens Røde Kors, hvor der var udloddet en aften i selskab med Mads Nygaard og hans mange historier fra en lang karriere i toppen af dansk erhvervsliv. Overskuddet fra auktionen ville således gå ubeskåret til Ungdommens Røde Kors, der støtter børn og unge med sociale udfordringer, og det endte altså med at være Louis Nielsens butik i Silkeborg, der løb af med det vindende bud.
Selv har direktør Mads Nygaard kun rosende ord til overs for den ellers lidt ejendommelige historie:
- Først og fremmest er det da lidt uheldigt, at holdet i Silkeborg har savnet mit selskab sådan – og det tager jeg bestemt til efterretning. Men dernæst er det da fantastisk, at de tager sagen i egen hånd og gennem et velgørende formål skaber lidt opmærksomhed på en sjov og positiv måde.
Liiidt lavt beløb – kompenserer med ny donation
Selvom Mads Nygaard selv syntes, at det var en ret god joke, som butikken i Silkeborg lavede, er der stadig en enkelt ting, der nager ham:
- Altså, det ramte mig da lidt på selvtilliden, da jeg fandt ud af, at auktionen endte med et vindende bud på tusind kroner. Det fik mig godt og grundigt ned på jorden, og min familie sørger nu for jævnligt at minde mig om, at jeg ikke er meget mere end en enkelt pengeseddel værd.
Da auktionens højeste bud som sagt var på blot DKK 1000, har Louis Nielsen valgt at støtte det gode formål i Ungdommens Røde Kors med endnu et velgørende tiltag: Optikerkæden donerer igennem hele juli måned en krone per foretaget synstest i alle landets butikker direkte til Ungdommens Røde Kors, der anvender midlerne til ferielejre for udsatte unge.
Kontakter
Kristian Mortensen
Head of Public Relations, Louis Nielsen
T: 30381888 | E: kristian.mortensen@louisnielsen.dk
Billeder
Information om Louis Nielsen
Følg pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Opsigtsvækkende parkering går viralt på sociale medier9.5.2025 10:55:29 CEST | Pressemeddelelse
Hvad der ligner en alternativ parkering, var et planlagt reklamefremstød fra optikerkæden Louis Nielsen. Billedet er bilen er gået viralt på sociale medier, hvor reklamefremstødet får store roser
Louis Nielsen lukker alle butikker i weekenden: Medarbejderne inviteres til fest for at fejre prisregn30.4.2025 08:52:00 CEST | Pressemeddelelse
Alle medarbejderne fra Louis Nielsens 79 butikker kan holde fri og tage til seminar og fest med flere end 800 kolleger på lørdag. Optikerkæden lukker butikkerne den 3. og 4. maj, så alle kan være med til det årlige seminar og fest, hvor to nye priser skal fejres.
For tredje år i træk er Louis Nielsen Danmarks bedste arbejdsplads: ”Der er ikke noget quickfix”4.4.2025 08:12:00 CEST | Pressemeddelelse
Et langvarigt fokus på trivsel hos både unge og ældre medarbejdere, der oplever fællesskab, anerkendelse og udviklingsmuligheder har sikret Louis Nielsen titlen som Danmarks bedste arbejdsplads for tredje år i træk og Danmarks bedste arbejdsplads for unge under 25 år
Louis Nielsen og Øjenforeningen: Hver tredje dansker får synet undersøgt for sjældent20.1.2025 06:15:00 CET | Pressemeddelelse
Louis Nielsen er en del af Øjenforeningens kampagne i uge 4 ”Danmark tester synet”, som markeres landet over. Formålet er, at få danskerne til at teste synet. Alle Louis Nielsens butikker støtter op om kampagnen ved at tilbyde gratis synstest med sundhedstjek
Deler dem gratis ud fra i dag: ”Beskyttelsesbriller er afgørende”11.12.2024 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
I samarbejde med Dansk Blindesamfund deler Louis Nielsens butikker i hele landet gratis beskyttelsesbriller ud til børn og voksne. Uddelingen starter den 11. december og varer så længe lager haves.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum