
Det fysiske brev lever stadig som markedsføringskanal

Portostigningen til 27 kroner for et almindeligt brev til levering dagen efter slog det sidste søm i kisten for det fysiske reklamebrev. Denne endegyldige erklæring er Anders Grønborg, direktør i LaserTryk.dk, blevet mødt med mange gange i det seneste år. Ifølge ham forholder det sig dog stik modsat.
– Det er en misforståelse, som desværre er meget udbredt. Mens portoen på julekort ganske rigtig er steget voldsomt, er portoen på reklamebreve nemlig komplet uforandret. Prisen varierer efter antallet af breve, og hvis en virksomhed for eksempel vil sende et brev ud til 3000 tidligere kunder, koster det kun 4,40 kroner per brev. Samtidig har virksomheder, der satser på direct mail, jo postkassen for sig selv, forklarer Anders Grønborg og uddyber, at LaserTryk.dk kan trykke og kuvertere breve for cirka en krone stykket.
Trofaste kunder
At sende fysiske breve til kunder med et forudgående kendskab til forretningen er særlig attraktivt for webshops. Onlinebutikkerne har nemlig ofte en stor gruppe loyale kunder, som har takket nej til at modtage et nyhedsbrev, og det er derfor ulovligt at kontakte dem over mail.
– Der er selvfølgelig mange fordele ved online marketing, og vi bruger det selv i stor stil, men der er altså også en virkelig interessant gruppe af kunder, som kun kan kontaktes med brev. Bevares, kontaktprisen per modtager stiger, men det afgørende må være tilbagebetalingen. Det vil sige, at man på baggrund af kampagnen skaber øget omsætning og mere trofaste og glade kunder, der over tid vil handle for et langt større beløb, end hvad brevet kostede, argumenterer Anders Grønborg.
Høj tilbagebetalingsgrad
Iværksættervirksomheden Anodyne, der sælger holdningskorrigerende tøj på nettet, gennemførte med stor succes en kampagne. 3655 kunder, der havde sagt nej til webshoppens nyhedsbrev, fik tilsendt en lille brochure og en rabatkode som postbrev. Modtagelsen har overrasket indehaver Mia Gaardmand Avnsted.
– Vi er meget tilfredse med den måde, kunderne har modtaget vores kampagne på. I alt brugte vi 34.071 kroner på at trykke, kuvertere og sende brochurerne. Den investering er direkte resulteret i en ekstraomsætning på 78.308 kroner. En sådan tilbagebetalingsgrad oplever vi sjældent med AdWords og andre onlinekampagner, siger Mia Gaardmand Avnsted. Hun pointerer, at kampagnen derudover indebar en række skjulte sidegevinster.
– En stor del af de 3655 kataloger ligger stadig ude ved kunderne, og salget vil derfor fortsætte, efter rabatkoderne er brugt. Den mulighed er der ikke ved AdWords, fastslår Mia Gaardmand Avnsted.
Kontakter
Dennis ChristensenPressekontakt
Tlf:61 67 74 64Dch@epicent.dkBilleder



Links
Information om Lasertryk.dk
LaserTryk.dk A/S er med cirka 300 ansatte et af landets største trykkerier – og seks gange kåret til Gazelle af Børsen. Koncernen består desuden af bogtrykkeriet Scandinavian Book A/S samt selskaber i Norge, Sverige, Storbritannien og Tyskland. www.lasertryk.dk
Følg pressemeddelelser fra Lasertryk.dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lasertryk.dk
Trykkeri kickstarter millionomsætning for børnebøger fra Løvens Hule5.8.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En samlet investering på en million kroner fra DRs Løvens Hule gav nyt liv til virksomheden Min Bedste Bog, og et samarbejde med LaserTryk.dk mangedoblede millionomsætningen.
Ledelsesduo omsætter for 425 millioner men har først for nylig indført budgetter30.7.2019 07:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Iværksætterparret bag Lasertryk.dk har på 20 år sat sig tungt på trykkeribranchen med millionoverskud på attende år i træk og en solid trecifret omsætning. Alligevel har de først for nylig indført budgetter.
LaserTryk.dk vinder enorm rammeaftale med staten21.6.2019 11:38:24 CEST | Pressemeddelelse
Trykkeriet LaserTryk.dk i har netop skrevet under på en toårig rammeaftale om at levere tryksager til staten. LaserTryk.dk bliver ét af tre trykkerier i aftalen, der har en samlet værdi på 200 millioner kroner.
Lygtepælene er kæmpearena: Antallet af valgplakater slår alle rekorder11.5.2019 12:41:51 CEST | Pressemeddelelse
Politikerne har bestilt valgplakater og trykt valgmateriale som aldrig før, melder Danmarks største trykkeri. Ifølge forsker gør politikerne klar til at føre valgkamp mod deres egne partikolleger.
Rekordresultat og første udenlandske opkøb hos landets største trykkeri23.4.2019 08:11:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en omsætning på 430 millioner kroner og 34 procents stigning i driftsindtjeningen lyser det gennemrentable Lasertryk.dk op blandt Nordens trykkerier. De sidste tre måneder har man opkøbt seks konkurrenter.