
Nets letter nethandel for mere end 1 million forbrugere i Norden
Løsningen, der kaldes ’Husk mig’, blev introduceret i efteråret 2016 og implementeres i øjeblikket hos alle de webshops, der har en løsning via Netaxept, DIBS or Paytrail, der alle er en del af Nets.
Når forbrugeren benytter sig af ’Husk mig’ muligheden og dermed gemmer sine kortoplysninger i forbindelse med køb en af vare eller tjeneste på nettet, skal de fremover kun indtaste de tre kontrolcifre fra bagsiden af kortet – så er der betalt.
En af de kunder, der allerede er i fuld gang med dette, er Klubmodul, der understøtter cirka 1300 klubber og foreninger, og langt over 15.000 ugentlige transaktioner i Danmark med online betalinger:
”Det er nu blevet endnu lettere at handle online hos de klubber og foreninger der benytter Klubmodul som administrations-platform. Blandt vore kunder er der medlemmer, der gemmer sine kortoplysninger via Klubmodul, og medlemmer, der har gemt sine kortoplysninger via en anden webshop og derfor gennemfører betalingen langt hurtigere. Det giver god værdi for de mange klubber og foreninger, hvis online tilmeldinger- og betalinger vi understøtter, at deres medlemmer nu får en hurtigere og mere bekvem online betalings oplevelse, siger Peter Kriegbaum, CTO fra Klubmodul ApS.
Mere end 100.000 nye kort tilmeldt pr. uge
Løsningen er en stor succes, og i øjeblikket kommer 100.000 yderligere kort til om ugen – alene i marts blev 500.000 kort tilmeldt. Med nu 1,2 million tilmeldte kort i alt er løsningen ved at blive en helt ny betalingsstandard inden for e-handel.
”Vi investerer mere end nogensinde i at forbedre rammerne, både for kunder og forretninger, når man handler online. ”Husk mig” sætter en ny standard for, hvor nemt betaling kan foregå online, og er et godt eksempel på, hvordan vi løbende arbejder med at forbedre kundeoplevelsen og øge konverteringsraten for vores kunder - uden at det går ud over sikkerheden”, siger Asger Hattel, Group Executive Vice President og ansvarlig for Merchant Solutions i Nets.
Kortoplysningerne opbevares sikkert hos Nets, og hentes frem, når man indtaster sine kontrolcifre og bruger den samme enhed (pc, mobil, tablet), som da man tilmeldte kortet. Hvis man tilmelder sit betalingskort fra sin smartphone, er det kun køb fra den samme smartphone, som kan gennemføres ved kun at indtaste de tre kontrolcifre. ”Husk mig” gøres nu gradvist tilgængeligt, uden yderligere beregning, for alle kunder, der benytter en e-handelsløsning fra Nets.
”Husk mig” kan øge køb via mobilen
DIBS foretager hvert år en forbrugeranalyse, der blandt andet viser, at forbrugerne ønsker mindre besvær, når de handler på nettet, og at næsten halvdelen af de nordiske forbrugere, der handler via en smartphone eller tablet, helst vil undgå at indtaste deres kortinformation, når de handler online. Mere end 20% siger, at de vil handle mere på nettet via deres mobil, hvis teknologien fjernede denne hindring.
Ifølge samme analyse forventes væksten i handel på nettet i Norden at stige med omkring 15% hvert år. Nets ønsker at støtte denne vækst ved løbende at introducere nye initiativer og tjenester.
Kontakter
Pressechef i Nets, Søren Winge: +45 2948 2646, swing@nets.eu
CEO i Klubmodul, Jesper Weltström: +45 31 65 08 08, jesper@klubmodul.dk -
Læs mere om www.klubmodul.dk
Links
Information om Nets
Følg pressemeddelelser fra Nets
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nets
BOKIS indgår ny langsigtet aftale med Nets19.12.2022 08:45:10 CET | Pressemeddelelse
BOKIS, der står for indkøb og udvikling på betalingsområdet for medlemmer af Lokale Pengeinstitutter og Landsdækkende Banker, har indgået en ny langsigtet aftale sammen med Nets, en del af Nexi Group. I aftaleperioden, der løber frem til 31. december 2029, vil de i alt 50 danske pengeinstitutter i samarbejdet fortsætte med at udstede og håndtere betalinger med Dankort og internationale beta-lingskort via Nets.
DSB introducerer ny mobilbetalingsløsning9.11.2022 09:52:06 CET | Pressemeddelelse
DSB har påbegyndt udrulningen af en ny mobilbetalingsløsning, Softpay, som afløser en række forskellige hardwareløsninger, der tidligere har været anvendt i togene. Den mobile terminalløsning, der blot kræver at togføreren har en android telefon ved hånden, vil gøre det enklere at fortage salg af billetter, kioskvarer og udstede kontrolafgifter ombord.
Ny rapport fra Nets: Dansk e-handel fortsætter positiv udvikling i 202111.4.2022 12:35:56 CEST | Pressemeddelelse
2021 blev et godt år for dansk e-handel. Rejsebranchen fik vendt nedturen og de øvrige kategorier fortsatte væksten fra det foregående år. Ny e-handelsrapport fra Nets viser, at dansk e-handel samlet set gik frem med 11 procent. Corona-pandemien har dog ændret vores online købsmønstre på flere måder.
Nets lancerer Softpay sammen med Salling Group og Softpay.io2.3.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nets lancerer nu Softpay, en europæisk SoftPOS-løsning, som forvandler en mobiltelefon med Android-styresystem eller andre Android-enheder til en kontaktløs (NFC) betalingsterminal med pinkode. I Danmark lanceres løsningen i Aarhus hos landets største detail-virksomhed, Salling Group, sammen med det danske betalingsselskab, Softpay.io.
Danmark i top med kontaktløse kortbetalinger3.2.2022 09:55:02 CET | Pressemeddelelse
I 2021 bidrog Corona-pandemien til yderligere at øge brugen af kontaktløse kortbetalinger i Nor-den. Danmark fastholder sin position allerforrest i feltet.