”Jeg har lige købt en ny bil for første gang i 55 år!”

En ældre herre fra Midtjylland nåede ikke at være millionær ret længe, da han for nyligt vandt 1.000.000 via Lottos Millionærgaranti. Han har nemlig købt en fabriksny bil efter over et halvt århundrede med brugte biler.

Efter et langt liv med brugte biler vidste en ældre herre fra det midtjyske lige præcis, hvad han ville gøre anderledes, da han for nyligt vandt 1.000.000 kroner takket være Lottos Millionærgaranti. Hverdagen skulle køre videre, som sædvanligt – bortset fra, at han for første gang i årevis ville ud at køre i en splinterny bil.

”Det var dejligt at være millionær, men jeg er det ikke længere. Jeg har nemlig prøvet – for første gang i 55 år – at købe en ny bil i stedet for en brugt,” beretter manden, som fortæller, at det trods den rare duft af ny bil var en lidt bittersød oplevelse nede hos bilforhandleren.

”Sidste gang jeg købte en ny bil, det var i ’68, så det rykkede da lidt i mig, da jeg kørte kortet igennem og så det store beløb. Det var da ubehageligt,” fortæller han, før han tilføjer:

”Men så nyder jeg det til gengæld, hver gang jeg sætter mig ind i bilen.”

Udover den nye bil, så ER der dog også andre nye forhold i hverdagen, der ikke er, som de plejer for den ældre mand.

”Jeg har også tilgodeset børnene en smule, og det føles nu også dejligt, at de på den måde kan mærke, at den gamle er kommet til penge. Og så spekulerer jeg lidt i, om der skal nye vinduer i mit hus og måske lidt hulmursisolering. Det tror jeg, vi skal i gang med, når vi får lidt bedre vejr, så man kan pille de gamle vinduer ud. Jeg har tidligere altid selv gjort tingene, eller også har det været ungerne, der måtte stå for skud og hjælpe til – men nu vil jeg betale andre for gøre det. Med en hel million, så kan man jo tillade sig en lillebitte smule,” fortæller han.

Om Millionærgarantien

Millionærgarantien har levet op til sit navn siden 2015: Garanteret, at der hver eneste uge findes to heldige danskere, der vinder 1.000.000 kroner. De to millionærer findes ved lodtrækning blandt samtlige ugens spillede rækker - uanset om der er gevinst på rækken. Millionærgarantien har siden 2015 gjort over 700 spillere til millionærer - og der trækkes fortsat to nye hver eneste uge.