Danske Spil A/S

Nu er små 23 ton skrabe-julekalendere pakket og landet i butikker over hele landet

Del

Den ikoniske Quick skrabe-julekalender er i butikkerne landet over, selvom julen er halvanden måned væk. Danske Spil forventer at sælge mere end 2 millioner eksemplarer af kalenderen, som ni ud af 10 voksne danskere kender.

Julen er, udover at være hjerternes fest, en test af tålmodigheden. I uger og måneder skal man vente på juleaften og gaverne, hyggen og risalamanden – og med lidt held juletræ nummer 10 på Quick skrabejulekalenderen. Og opvarmningen til den søde juletid starter tidligt. Også hos Danske Spils Quick melder man, at butikkerne er klar til at lange den 29 år gamle skrabe-julekalender over disken.

”Man kan måske synes, at vi i Danske Spil er lidt tidligt ude med vores allesammens skrabe-julekalender, men vi har også lagt lidt tid ind til, at man kan nå at købe den, inden skraberiet kan begynde den 1. december. Vi ved godt, at det ikke er alle, der kan vente med at skrabe til julens officielle begyndelse om godt halvanden måned. Og det er helt forståeligt, hvis man har lyst til at skrabe tidligere, og gevinsterne udbetaler vi selvfølgelig meget gerne – også før juleaften, hvis der skal være lidt ekstra budget til gaver, guirlander og ekstra juleglæde,” siger Malene Mølgaard, der er adm. direktør i Danske Lotteri Spil, som står bag Quick og skrabe-julekalenderen.

Der er fem hovedgevinster á 1.000.000 kroner på julekalenderen, og som regel kan Danske Spil allerede i starten af december melde ud, at den første vinder af en førstepræmie er fundet. Så noget tyder på, at det ikke er alle, der kan tøjle deres tålmodighed, når det kommer til at skrabe felter og finde juletræer. Skulle man komme til at skrabe forud, er julekalenderen i handlen helt indtil jul, så der er mulighed for at nå en ekstra omgang jule-spænding, selvom kalenderen er skrabet før tid.

Fakta om Danske Spils skrabe-julekalender

  • Hvert år bliver der solgt mere end 2 millioner skrabejulekalendere.
  • Der bliver i oktober sendt ca. 23 ton kalendere ud i butikkerne.
  • I kalenderens første år, 1994, solgte den cirka 1 million eksemplarer.
  • Dengang kostede kalenderen det samme som i dag: 50 kroner.
  • Topgevinsten har altid været en million kroner. I dag er der gevinster på ned til 50 kroner og på hvert tredje lod.
  • Ni ud af ti voksne danskere kender julekalenderen.
  • 61% skraber ét felt ad gangen, mens resten skraber felterne før tid.
  • Undersøgelser viser, at 58% af danskere over 18 år har en julekalender (1,9 millioner danskere).
  • Der er hvert år fem julekalendere med hovedgevinsten på 1.000.000 kroner.
  • Udover Julekalenderen til 50 kroner, tilbyder Danske Spil følgende jule-skrabelodder: Pakkejagt til 100 kroner, Den store julekalender til 150 kroner, Til og fra-kort til 10 kroner og bogstavspillet Juletræ til 30 kroner.

Følg pressemeddelelser fra Danske Spil A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danske Spil A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye