Coop outsourcer Samvirke til Piccolo Media Group
Månedsmagasinet Samvirke udkommer 1. februar 2024 i et nyt samarbejde med virksomheden Piccolo Media Group (PMG), der blandt andet udgiver DSB’s magasin Ud & Se.

Månedsmagasinet Samvirke, der i dag er Danmarks største månedsmagasin med knapt en million læsere, vil fra 1. februar 2024 udkomme i et nyt og tykkere format i samarbejde med Piccolo Media Group (PMG), der blandt andet udgiver DSB’s magasin Ud & Se.
Relanceringen og det nye mediesamarbejde med PMG kommer til at styrke magasinet både redaktionelt og kommercielt, fortæller chefredaktør og kommunikationsdirektør i Coop Amba, Lars Aarup, om baggrunden for outsourcingen.
”Kvalitets- og magasinjournalistikken får med det nye samarbejde et løft, månedsmagasinet bliver mere aktuelt og tidssvarende, og målet er desuden at nå en yngre målgruppe end i dag,” siger Lars Aarup.
PMG overtager annoncesalg, produktion, layout, tryk og redaktion af Månedsmagasinet Samvirke, der har et månedligt oplag på 300.000 og knap en million læsere i hele landet. Samtidig overtager PMG ansvaret for salget til alle Samvirkes digitale platforme.
”Valget er faldet på PMG på grund af virksomhedens dokumenterede evne til at generere annoncesalg på et højt niveau, men også på grund af PMGs erfarne tilgang til det brede magasinområde med fokus på velfortalt portrætjournalistik og overraskende, men vedkommende features. Samtidig vil vi også satse mere på journalistik, der kan skabe nyheder,” fortæller Lars Aarup.
Mere end 1,3 millioner månedlige læsere
I spidsen for PMG står Jesper Sehested Lund, der tidligere har udgivet en lang række trykte specialmagasiner og har stået i spidsen for en række danske kommercielle tv-og radiostationer. Siden 2016 har PMG stået for produktionen af DSB-passagermagasinet Ud & Se, der distribueres i de danske tog.
”Siden vi overtog udgivelsen af Ud & Se, har vi formået at vækste annoncesalget med 60 procent i et print-annoncemarked, der ellers ikke har været præget af vækst. Jeg er overbevist om, at der ligger et stort uudnyttet potentiale i Månedsmagasinet Samvirke, der er tilgængelig i omkring 1.000 Coop-butikker i hele landet. Med Månedsmagasinet Samvirke og Ud & Se når PMG ud til over 1,3 millioner læsere. Hver eneste måned. Derudover vil vi i samarbejde med Samvirkes redaktion kunne tilbyde en række unikke annonceringsmuligheder på et væld af digitale platforme”, siger Jesper Sehested Lund, der fortsætter:
”Vi vil bidrage positivt – både til at berige danskerne i hele landet med gode læseoplevelser og nye indsigter, men også til at udvikle Månedsmagasinet Samvirke i en annoncemæssig fordelagtig retning."
Kontakter
Chefredaktør Samvirke og kommunikationsdirektør, Coop amba, Lars Aarup: 30 91 92 66
PMG’s adm. direktør Jesper Sehested Lund: 20 200 900
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop klar til at donere kød efter ny forenkling af regler8.12.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
null
Slut med usikkerheden: Ny modningsmetode sikrer spisemodne avocadoer hver gang i Coops butikker1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop er først i Danmark til at gøre brug af en helt ny modningsteknologi, der sammen med kunstig intelligens sikrer, at forbrugeren altid finder spisemodne avocadoer i butikkerne. De nye, spisemodne avocadoer kommer som Irma-produkt fra uge 49.
Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop tager endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton plast.
Coop lancerer Irma-kollektion af boligtekstiler10.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nostalgi er navnet på den nye kollektion, der er skabt i krydsfeltet mellem tradition og innovation.
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
