YouSee og Netflix udvider samarbejdet

Via et nyt samarbejde mellem YouSee og Netflix bliver danskernes foretrukne streamingtjeneste fra den 5. december en del af YouSee’s fleksible Bland Selv-univers.

Rigtig mange danskere elsker Netflix. Det har derfor længe været en ambition for YouSee at kunne tilbyde verdens mest populære streamingtjeneste i Bland Selv, hvor tv-kunderne selv blander tv-kanaler og streamingtjenester i en skræddersyet og fleksibel pakke.

”Vi har et rigtig godt samarbejde med Netflix, og som Danmarks største tv- og streamingudbyder har vi længe ønsket at kunne tilbyde danskerne at få landets mest sete streamingtjeneste med i tv-pakken. Vores kunder har virkelig taget Bland Selv-konceptet til sig, men de har selvfølgelig efterspurgt at få Netflix med ombord, så det her er en virkelig stor dag for både os og vores kunder,” siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee.

Netflix blev lanceret i Danmark i 2012, og siden da har streamingtjenesten fokuseret mere og mere på europæisk indhold som f.eks. ’Den som dræber’, ’Rita’, ’Broen’ og ’Dicte’, som mange danskerne kender og holder af. Tidligere i år havde ’The Rain’, Netflix’ første originale danske serie premiere, og den er blevet så godt modtaget, at den i 2019 bliver fulgt op af en sæson to. Derudover har Netflix flere originale serier fra de nordiske lande på vej, herunder ’Quicksand’ fra Sverige og ’Ragnarok’ fra Norge.

”Vi glæder os over vores samarbejde med YouSee, der gør det endnu lettere for danskerne at få adgang til vores unikke indhold som f.eks. House of Cards eller den populære danske serie, The Rain. Via vores partnerskab med YouSee får de danske tv-kunder nu mulighed for at tilføje Netflix-tjenesten til Danmarks mest fleksible tv-tilbud og får dermed adgang til at nyde den bedste underholdning på ét sted,” siger Rene Rummel-Mergeryan, Director of Business Development i Netflix Europe.

Med muligheden for at tilføje Netflix til tv-pakken kan danskerne få al deres underholdning samlet ét sted, skræddersyet til deres individuelle behov. Med tv-boksen kan man nemlig zappe let fra Nyhederne til Netflix’ enorme underholdningsunivers, og i 2019 vil der også blive tilføjet en dedikeret Netflix-knap på fjernbetjeningen.

”Vi danskere nyder virkelig at se Netflix. Derfor er det fantastisk at få Netflix med i tv-pakken her op til jul, hvor vi ved, der vil blive streamet meget hjemme i stuerne. Der bliver altså rig mulighed for at hygge sig inden for i varmen med nye og anmelderroste film og serier som ’The Christmas Chronicles’, ’Birdbox’, ’Narcos: Mexico’ og ’Bodyguard’,” siger Jacob Mortensen.

Bland Selv og Netflix
YouSee-kunder med Bland Selv kan tilvælge Netflix fra den 5. december og kan frit vælge mellem alle tre Netflix-abonnementer (Basis, Standard og Premium) og nyde godt af de velkendte Netflix-fordele, som muligheden for at se Netflix på alle platforme samt at fravælge tjenesten, når man har lyst. YouSee-kunder uden Bland Selv får også en ekstra fordel i kraft af det nye samarbejde, da de nu kan betale deres Netflix-abonnement via deres YouSee-regning.

Fakta om Bland Selv

• Knap 200.000 danskere har nu Bland Selv, de kan fra i dag vælge Netflix
  • Tre ud af fire, som vælger Bland Selv, vælger en eller flere streamingtjenester
  • I Bland Selv kan man vælge mellem 11 streamingtjenester og mere end 50 tv-kanaler
  • Med Netflix i Bland Selv får man adgang til streamingtjenesten via YouSee Tv-boksen og via alle andre Netflix-supporterede platforme.
  • Vælger man Netflix i Bland Selv skal man kun betale én regning hver måned. Det gælder også tv-kunder uden Bland Selv, der nu også kan betale deres Netflix-abonnement via deres YouSee-regning.

Tinka slår Wham og Mariah Carey som ny juleklassiker23.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse

Burhan G’s julehit ”Tinka” er blevet en ny dansk jule-evergreen. For selvom Tinka-julekalenderen ikke er at finde på nogen tv-kanal i år, topper titelsangen listen over danskernes mest streamede julehits. Sangen har faktisk så mange afspilninger, at den slår internationale klassikere som 'Last Christmas' og 'All I Want For Christmas Is You' af pinden. Det viser tal fra YouSee Musik, som er streamingplatform for hundredtusindvis af danskere.