YouGov afslører rejseplanerne i de nordiske lande for det kommende år
Vores data, som er indsamlet af YouGov Global Travel Profiles på tværs af 25 lande, viser, at finnerne er det folk i Europa, som er mest tilbøjelige til at planlægge en ferie indenlands inden for de næste 12 måneder (56%). Danskere er mest tilbøjelige til at planlægge en international rejse (36%), tæt efterfulgt af nordmændene (34%). Blandt de nordiske lande svarer flest svenskere, at de ikke har nogen planer om at rejse overhovedet inden for de næste 12 måneder (23%).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
YouGovs data viser, at der generelt er to barrierer, der afholder folk i Norden fra at rejse. Mens finner og svenskere angiver, at det hovedsageligt er sundhedsmæssige risici, der afholder dem fra at rejse (hhv. 63% og 62%), er rejserestriktioner den største barriere for nordmænd og danskere (hhv. 63% og 57%).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Data stammer fra YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder.
Global Travel Profiles giver rejsebranchen muligheder for at opdage nye trends for rejsevaner og -adfærd i de kommende 12 måneder. Det er både muligt at analysere et enkelt land og sammenligne på tværs af lande. Det giver samtidig et helhedsbillede af rejsemarkedet, herunder en detaljeret indsigt i forbrugernes foretrukne destinationer, booking-metoder, indkvartering og transportpræferencer.
YouGov Global Travel Profiles er en udvidelse af YouGovs eksisterende dataløsninger og supplerer YouGov DestinationIndex.
Eva Stewart, Global Sector Head of Travel & Tourism hos YouGov: “YouGov Global Travel Profiles is vital to industry insiders looking to understand traveller expectations in the current climate as the tourism industry readies itself to step into the post-COVID world. It is the perfect, cost-effective resource for strategic, operational and marketing activities, delivering the most up-to-date, robust data on changing attitudes to travel.”
Photo by Anna Shvets from Pexel
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum