Wizer opkøber Novomatrix: Alle danskere skal have digital frihed

Wizer – som i sidste uge skiftede navn fra Gigabit – bygger nu oven på de seneste års markante vækst med opkøbet af Novomatrix, der leverer netværk og bredbånd til boligforeninger og sommerhuse. Opkøbet gør Wizer i stand til at levere digital frihed til endnu flere danskere.

CEO i Wizer, Claus Østergaard Olsen, udtaler:

”Vi mener det alvorligt, når vi siger, at alle danskere skal have digital frihed. Uanset hvor i landet vi befinder os, har vi i dag behov for lynhurtigt og stabilt internet, både når det gælder virksomheden, fritiden og hjemmearbejdspladsen. Det har vi en klar målsætning om at tilbyde til endnu flere danskere, og det understøtter vores opkøb af Novomatrix”.

Med Novomatrix som en del af Wizer giver det adgang til tusindvis af kunder i både boligforeninger og sommerhuse. Samtidig baner det vejen for yderligere ekspansion og udbredelse af fibernet til endnu flere husstande.

”Når vi kigger på det vækstpotentiale og de kompetencer, begge virksomheder besidder, var det i bund og grund en no-brainer for os at opkøbe Novomatrix. Jeg er meget optimistisk omkring vores fælles fremtid, der byder på endnu mere vækst og succes – baseret på den gode kundeoplevelse. I Wizer glæder vi os til at få Anders og hans dygtige team ombord”, lyder det fra Claus Østergaard Olsen.

Tidligere direktør i Novomatrix, Anders Tillebeck, får det samlede ansvar for salg, marketing og kundeservice i det nye setup sammen med hans dygtige medarbejdere.

”Set fra min stol giver det rigtig god mening at forene kræfterne i Wizer. Det er der en masse synergier i. Jeg har i en del år anvendt Wizer til teknisk rådgivning og som leverandør på fiberforbindelser. Senest har vi samarbejdet på vores sommerhusprojekt i Halsnæs Kommune, så jeg går ind i det nye setup med åbne øjne. Nu ser jeg frem til at fokusere fuldt ud på det, der har været Novomatrix’ kernekompetencer, nemlig salg, markedsføring og de gode kundeoplevelser”, siger Anders Tillebeck.

Vækstrejsen fortsætter
Efter flere år med tårnhøje væksttal, blandt andet en stigning i omsætningen på 3.000 pct. i 2019, hvilket udløste en Gazellepris, har Wizer trykket endnu hårdere på speederen i 2021.

I begyndelsen af året fik virksomheden en større kapitalindsprøjtning, og Claus Østergaard Olsen med stor ledelseserfaring fra IT- og telebranchen blev ansat som ny CEO.

Senest er den kendte tele-iværksætter Frank Rasmussen hentet ind som ny COO.

”Det her er endnu et skridt på den vækstrejse, vi for alvor har sat turbo på i 2021. I Wizer har vi store ambitioner om at udbrede fibernet til mange flere husstande i Danmark. Derfor er vi også løbende på udkig efter mulige opkøb, der kan styrke vores virksomhed og langsigtede strategi. Med dagens opkøb er vi bedre rustede til at tage kampen op med de etablerede aktører på markedet, som for eksempel TDC”, siger Claus Østergaard Olsen og fortsætter:

”Vi er fortsat en mindre aktør, men vi mener godt, at kampen om kunderne kan vindes alligevel. Det handler ikke om størrelse, men om at tilbyde den bedste kombination af pris og kvalitet”.

Wizer har netop været igennem en større rebranding af virksomheden, der siden starten i 2013 har heddet Gigabit. Nyt navn, nyt logo og ny hjemmeside markerer en ny etape på vækstrejsen for fibernetudbyderen med hovedsæde i Glostrup.

I den kommende tid vil den nyligt tiltrådte ledelse have fokus på at strømline det nye Wizer, at implementere en slagkraftig opgradering af Wizers net, at sætte fuldt blus under udrulningen af fibernet i eksisterende og nye områder og ikke mindst på den gode kundeoplevelse.

Wizer, Claus Østergaard Olsen, claus@wizer.dk, +45 2325 7705.
Novomatrix, Anders Tillebeck,
at@novomatrix.dk, +45 6177 3771.

Om Wizer
Wizer – det tidligere Gigabit – blev grundlagt tilbage i 2013. Her så virksomhedens to grundlæggere, datalogerne Baldur Norddahl og Mads Bennedbæk, behovet for at give flere kunder adgang til det fibernet, som TDC ejede. De måtte slås for sagen, men i 2014 lykkedes det at få de første kunder koblet på TDC’s net, så flere kunne få adgang til fibernet med 1000/1000 hastighed - til attraktive priser. Antallet af kunder er steget lige siden. Det udløste i 2019 Børsens Gazellepris.

Wizer satser målrettet på at tilbyde endnu flere danskere digital frihed. Alle skal have fri adgang til fibernet – også i ellers oversete områder og byer.

Om Novomatrix
Novomatrix er en uafhængig leverandør af netværk og bredbånd til boligforeninger og sommerhusområder med mere end 15 år på bagen. Virksomheden fra Allerød i Nordsjælland tilbyder deres +10.000 kunder internetløsninger af højeste kvalitet med et markant fokus på kundeservice. Novomatrix blev i juni 2021 en del af Wizer.

Håndværkerpriserne under Corona er steget – det kan du selv gøre for at spare15.10.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Under Coronatiden er efterspørgslen på håndværkere steget, hvilket ikke kun har medført lange ventetider men også haft store konsekvenser for prisen. Den høje efterspørgsel i byggebranchen har nemlig betydet, at byggemarkedet har haft svært ved at følge med i udbud og efterspørgsel. I hele Europa såvel som udenfor, har den store efterspørgsel ført til en prisstigning af byggematerialer på helt op til 30 procent.