Weber

Weber skyder 2022 i gang med den største grilllancering nogensinde

Selvom det er minusgrader udenfor, står grillproduktionen bestemt ikke stille hos Weber - tværtimod. Denne januar præsenterer virksomheden hele ni forskellige versioner af den folkekære gasgrillserie, Genesis, der er opdateret med ny teknologi og Webers største grilllancering nogensinde. De ni nye grill skal hjælpe danskerne til at lave nemmere og bedre mad, blandt andet med den indbyggede grillteknologi, Weber Connect, der analyserer madens tilberedning og gør madlavningen let som en leg.

Weber lancerer ni nye gasgrill, der på innovativ vis gentænker grillen som tilberedningsmetode. Med Webers nye serie af Genesis gasgrill kan du nemlig brune, stege, grille, bage og dampe alle de retter, som du normalt laver i køkkenet, på din grill og rykke hele din madlavning udenfor, med en intensiveret og lækrere smag som gevinst.

Den nye Genesis-serie er den største grillinnovation i årtier, der med små forskelle skaber afgørende resultater for smagen. Et eksempel på dette er grillenes låg, der er blevet højere indvendigt, hvilket betyder, at der er plads til rotisseri og større råvarer. Grillene er desuden udstyret med en såkaldt Sear Zone, som gør det muligt at opnå endnu højere temperaturer, samt hurtigere og kraftigere opvarmning, når du har brug for det. Mens du griller et stykke kød, er det muligt at stege kartofler i grillpanden ved siden af ​​og lade en sauce koge på sidegrillen. Det emaljerede støbejern i Webers Crafted-system holder bedre på varmen og er desuden nemt at holde rent.

Det smarte, digitale system, Weber Connect er så præcist og avanceret, at din madlavning altid vil lykkes, når du griller. Systemet er integreret i flere af modellerne på den nye grillserie og kan forbindes til telefonen via Wifi eller Bluetooth.

På Weber Connect-appen kan du så holde styr på kødet, fisken eller måske grøntsagernes indre temperatur og samtidig få at vide, hvornår det er tid til at vende maden. Derudover giver appen en masse tips og råd om grillning samt forslag til opskrifter. Med Weber connect har du fuld kontrol over, hvad der sker under låget på grillen og kan nemt gå væk og hilse på dine gæster og slappe af, samtidig med at du ersikker på, at det, der bliver grillet, bliver perfekt tilberedt.

Vejledende pris, gasgrill med Weber Connect 13.499 kr - 18.499 kr.

Vejledende pris, gasgrill uden Weber Connect 11.499 kr - 15.499 kr.

Genesis EPX – 435

-o-

Weber Leksikon

Weber Crafted

Tilbered mad, du aldrig troede var muligt med en grill med WEBER CRAFTED gourmet-grillsystem. Brun, steg, bag, damp og lav endda wok, blot at udskifte grillens forskellige tilpassede grillredskaber som f.eks. en gryde, pizzasten, grøntsagskurv eller et stegebord.

Weber Connect

Smartteknologi til din grill - tilslut din telefon til grillen og hold styr på temperaturen i realtid via en app. Få perfekt grillet kød hver gang.

Sear Zone

Mellem 3-4 brændere (antallet af brændere varierer afhængigt af model) i grillen, hvilket gør det nemmere at få perfekt stegte bøffer på samme tid, hvilket garanterer høj og intens varme, når du har brug for det. Perfekt til at skabe velsmagende grillstriber.

LED-lys

Nattelys, der er følsom over for bevægelse og lyser, når låget løftes.

Fjernstyret belysning

Skaber et godt overblik med sit mørke og kølige udseende.

Sidebrænder

Brænder, hvor du kan sautere, koge vand eller varme sauce.

Ekstra stort sidebord

Område til tilberedning og servering.

Udfoldelig øverste grillrist

Tilbered hele måltidet på samme tid ved hjælp af grillriste i to niveauer, der næsten fordobler grilloverfladen.

Grillskab

Hav alt hvad du skal bruge til at grille samlet på ét sted, gem dine grillredskaber i grillskabet.

Ekstrakraftig brænder

Yderst kraftig brænder designet til at producere en effektiv og jævn flamme til jævn, præcis varme og pålidelig tænding.

Flavorizer bars

Fanger saften fra kødet og giver maden en skøn grillsmag.

Pull & clean fedtopsamlingssystem

Nyt og forbedret fedthåndteringssystem. Træk fedtbakken ud og skrab fedtet af.

For mere information:

Caroline Olesen, Webers pressekontakt ved Grey Public,
caroline.olesen@grey.com, 22 25 79 76

Information om Weber

Weber

Weber er verdens førende grillproducent, og det var virksomhedens grundlægger, George Stephen Sr. der opfandt kulgrillen for næsten 70 år siden. I dag tilbyder Weber en omfattende og innovativ produktportefølje, der omfatter kul-, gas-, pille- og elektriske grill, samt rygeovne og tilbehør. Dette til millioner af passionerede grillentusiaster i over 78 lande. I 2021 købte Weber smartenhed- og teknologivirksomheden, June Life Inc, som, ved hjælp af Weber ConnectTM og andre teknologiprodukter, skal bringe Weber og folks grillvaner ind i fremtiden.

Følg pressemeddelelser fra Weber

Flere pressemeddelelser fra Weber

Produktlancering fra Weber: Elgrillen, Lumin gør madlavning på altanen til en leg18.1.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Tunge gasflasker, poser med grillkul og optændingsbriketter kan snart være en overflødighed, når vennerne inviteres over til en hyggelig grillaften. For i 2023 står den verdensledende grillproducent Weber klar med den nye elgrill ”Lumin”, som vil udfordre det eksisterende marked for grill, der passer ind på altanen. København, 18. januar: I dag er en stor dag for den ikoniske grillproducent, Weber, der, med lanceringen af den nye elgrill, Lumin, vil gøre det både nemmere og mere tilgængeligt for folk i lejligheder at lave mad udendørs. Modellen er en alsidig og multifunktionel grill, som med dets rene og brugervenlige image vil gøre grillaftener mere bekvemte – især for byboere. Produktet udspringer af iagttagelsen af, at det både kan være til gene for naboer og besværligt at tænde op for klassiske kul- og gasgrille på byens altaner, haver og i gårdlauge: ”Vi har udviklet en grill, som passer til alle former for husstande. Det, at eje en grill, og for den sags skyld at bruge en grill,