Watch Medier

Watch Medier overtager tysk finansmedie

Watch Medier fortsætter den tyske ekspansion med erhvervelsen af Versicherungsmonitor, der er det ­førende digitale medie om den tyske forsikringsbranche. Mediehuset driver i forvejen mediet FinanzBusiness, der dækker den tyske banksektor.

Med aftalen overtager Watch Medier 70 procent af ejerskabet i Versicherungsmonitor, mens grundlægger Herbert Fromme beholder de resterende 30 procent. Fromme fortsætter samtidig som adm. direktør og ­chefredaktør for Versicherungsmonitor.

”Vi er imponerede over, hvad Herbert Fromme og hans team har skabt baseret på uafhængig og kompromisløs journalistik. Vi er stolte over at kunne bidrage til den fortsatte udvikling af Versicherungsmonitor til gavn for både eksisterende og nye læsere,” siger Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør for Watch Medier.

Versicherungsmonitor blev grundlagt i 2013 og har siden etableret sig som det førende digitale medie om den tyske forsikringsbranche. Versicherungsmonitor har base i Køln og beskæftiger 15 medarbejdere. ­Ligesom Watch Medier er Versicherungsmonitor abonnementsfinansieret, og abonnenterne tæller bl.a. hoved­parten af de tyske forsikringsselskaber.

Der er således tale om et stærkt strategisk match til Watch Medier, der sidste år lancerede en international vækststrategi. Den har indtil videre drevet etableringen af lokale erhvervsmedier i både Tyskland og Norge – og nu også det første opkøb af et medie i regi af Watch Medier.

”Watch Medier er skabt på baggrund af en organisk vækststrategi, der fortsat vil være vores udgangspunkt. Men dukker de rigtige opkøbsmuligheder op, vil vi ikke tøve med at slå til. Sådan en mulighed er Versicherungs­monitor,” siger Anders Heering

Watch Medier er på få år vokset fra en lille startup-virksomhed til Danmarks største erhvervsredaktion. I Danmark udgives 15 nichemedier med fokus på de vigtigste brancher i dansk erhvervsliv. Mediehuset udgiver desuden FinanzBusiness i Tyskland, samt medierne FinansWatch, EiendomsWatch og AdvokatWatch i Norge. I alt beskæftiger mediehuset cirka 110 redaktionelle medarbejdere.

”Watch Medier ekspanderer kraftigt i bade Danmark og internationalt. Aftalen betyder, at Versicherungs­monitors læsere også i fremtiden får den bedste dækning af den tyske forsikringsbranche, ligesom vi får muligheden for at investere i den fortsatte udvikling af vores medie. Jeg er meget glad for at blive en aktiv del af dette,” siger Herbert Fromme.

Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og en del af JP/Politikens Erhvervsmedier, der ud over Watch ­Medier omfatter nyhedsbureauet MarketWire (tidligere Ritzau Finans), det internationale design- og arkitektur­medie Dezeen samt ejerandele i Infomedia (50 pct.), Børsen (49,9 pct.), Dagens Medicin (49,9 pct.) og Lasso X (30 pct.).

Information om Watch Medier

Watch Medier
Rådhuspladsen 37

Watch Medier ejet af JP/Politikens Hus. Hovednummer: 70 777 125