Det Kongelige Teater

Wagner, Mozart, Cher og Queen som du aldrig har fået dem før

Perler fra det klassiske repertoire blandes med nogle af popmusikkens største hits, når der er urpremiere på forestillingen Begærets mysterier på Gamle Scene den 18. august
Simon Duus Foto: Klaus Vedfelt

Begærets mysterier er en mørk og humoristisk operathriller sunget af et stjernecast fra Operaens solistensemble og særlige gæstestjerner. Musikken spænder fra Wagner og Mozart til Cher og Queen. De fantastiske kostumer designes af Henrik Vibskov.

Den polske instruktør Krystian Lada præsenterer en morsom og overraskende forestilling om kærlighed, længsel og død – og om livets og begærets mangfoldighed og diversitet. Lada er inspireret af polsk folketeatertradition, David Lynchs dunkelt poetiske univers og RuPauls samfundssatiriske tv-show.

Ewa Strusińska dirigerer Det Kongelige Kapel i en atmosfæremættet, musikalsk mosaik fra barok over formfuldendt wienerklassik og storladen senromantik til Piazzollas inciterende rytmer og den potente arv fra rockmusikkens Queen.

Den Kongelige Operas Wagner-sopran, Ann Petersen, er i sit es med blandt andet Isoldes Liebestod, og hun får følgeskab af sangerne Elisabeth Jansson og Simon Duus i denne helt nye, både underholdende og tankevækkende opera. De får selskab af mezzosopranen Adrian Angelico, kontratenoren Samuel Mariño, dragartisten Vinegar Strokes og danseren Lukas Hartvig-Møller.

Koncept, video og iscenesættelse: Krystian Lada
Dirigent: Ewa Strusińska