Vontobel

Vontobel lancerer nye trackercertifikater på Ether og Bitcoin

Nye trackercertifikater på kryptovaluta fra Vontobel giver hidtil usete muligheder for at investere i kryptovaluta på nem og sikker vis - herunder det første af sin slags på Ether.

Nu udvides markedet for trackere på kryptovaluta. Vontobel, der i starten af 2019 meldte sin debut på det danske marked, lancerer to trackercertifikater på henholdsvis Bitcoin og Ether. Med trackercertifikaterne kan investorer, der forventer en positiv udvikling i prisen på kryptovalutaerne, nemt og gennemsigtigt investere i Bitcoin og Ether på Nordic Growth Market som ethvert andet værdipapir.

Den 29. maj lancerede Vontobel sin Bitcointracker på Nordic Growth Market, og investeringsbanken følger stærkt op på denne lancering. Onsdag den 5. juni lancerer de, som de første nogensinde, det første trackercertifikat på Ether hos Nordic Growth Market – en tilføjelse der giver investorer en særlig mulighed for at diversificere deres portefølje.

Ligesom Bitcoin, der nok er den bedst kendte kryptovaluta, er Ether også baseret på blokchain-teknologi. Ether er dog, ulig Bitcoin, ikke en ren kryptovaluta, men er en betalingspolet i Ethereum-netværket. Med en nuværende markedsværdi på mere end 28 mia. USD er Ether den næstvigtigste kryptovaluta efter Bitcoin.

Trackercertifikaterne er et interessant alternativ til en direkte investering i kryptovaluta og giver investorer en række fordele: certifikaterne kan handles på børsen, så investorer kan drage fordel af de lange handelstider, de høje krav til market-making og likviditet. Derudover er investorer sikret gennemsigtighed, når de handler med kryptovalutaerne udenom de uregulerede kryptobørser.

“Med de nye certifikater har investorer for første gang muligheden for at foretage simple og gennemsigtige investeringer i Ether og Bitcoin uden en løbetid. Som en af de førende udstedere af gearede produkter, demonstrerer Vontobel endnu engang sit teknologiske lederskab og evner til at tænke innovativ. Tilføjelsen af kryptocertifikater giver muligheder for nye investeringer eller diversifikation af porteføljen,” fortæller Heiko Geiger, Head Public Distribution Europe at Vontobel.

De nye trackercertifikater fra Vontobel kan handles på Nordic Growth Market under ISIN koderne DE000VF50Y74 (TRACK ETHER VONT) og DE000VF5Y339 (TRACK BITCOIN VONT)

Thomas Endelt Andersen
Konsulent

thomas.endelt@frontpage.dk

Frontpage PR og Kommunikation

Information om Vontobel

Vontobel
Bockenheimer Strasse 24
60323 Frankfurt am Main, Tyskland

+49 69 695996200http://www.vontobel.com

Om Vontobel

Vontobel er en af de ledende udstedere af gearede produkter i Europa. I 2018 var virksomheden den ledende på det schweiziske marked med en markedsandel på 30,6 %, og i top 6 på det tyske marked med en markedsandel på 6,6 %. I løbet af de sidste fire år har Vontobel succesfuldt ekspanderet til de svenske, finske, italienske, franske og hollandske markeder og rangerede kort efter i markedernes top 5. I 2017 trængte Vontobel også succesfuldt ind på markedet for gearede produkter i Hong Kong. Vontobel tilstræber sig at nå sin vækststrategi på andre globale markeder.