Vontobel

Vontobel lancerer nye trackercertifikater på Ether og Bitcoin

Nye trackercertifikater på kryptovaluta fra Vontobel giver hidtil usete muligheder for at investere i kryptovaluta på nem og sikker vis - herunder det første af sin slags på Ether.

Nu udvides markedet for trackere på kryptovaluta. Vontobel, der i starten af 2019 meldte sin debut på det danske marked, lancerer to trackercertifikater på henholdsvis Bitcoin og Ether. Med trackercertifikaterne kan investorer, der forventer en positiv udvikling i prisen på kryptovalutaerne, nemt og gennemsigtigt investere i Bitcoin og Ether på Nordic Growth Market som ethvert andet værdipapir.

Den 29. maj lancerede Vontobel sin Bitcointracker på Nordic Growth Market, og investeringsbanken følger stærkt op på denne lancering. Onsdag den 5. juni lancerer de, som de første nogensinde, det første trackercertifikat på Ether hos Nordic Growth Market – en tilføjelse der giver investorer en særlig mulighed for at diversificere deres portefølje.

Ligesom Bitcoin, der nok er den bedst kendte kryptovaluta, er Ether også baseret på blokchain-teknologi. Ether er dog, ulig Bitcoin, ikke en ren kryptovaluta, men er en betalingspolet i Ethereum-netværket. Med en nuværende markedsværdi på mere end 28 mia. USD er Ether den næstvigtigste kryptovaluta efter Bitcoin.

Trackercertifikaterne er et interessant alternativ til en direkte investering i kryptovaluta og giver investorer en række fordele: certifikaterne kan handles på børsen, så investorer kan drage fordel af de lange handelstider, de høje krav til market-making og likviditet. Derudover er investorer sikret gennemsigtighed, når de handler med kryptovalutaerne udenom de uregulerede kryptobørser.

“Med de nye certifikater har investorer for første gang muligheden for at foretage simple og gennemsigtige investeringer i Ether og Bitcoin uden en løbetid. Som en af de førende udstedere af gearede produkter, demonstrerer Vontobel endnu engang sit teknologiske lederskab og evner til at tænke innovativ. Tilføjelsen af kryptocertifikater giver muligheder for nye investeringer eller diversifikation af porteføljen,” fortæller Heiko Geiger, Head Public Distribution Europe at Vontobel.

De nye trackercertifikater fra Vontobel kan handles på Nordic Growth Market under ISIN koderne DE000VF50Y74 (TRACK ETHER VONT) og DE000VF5Y339 (TRACK BITCOIN VONT)

Thomas Endelt Andersen
Konsulent

thomas.endelt@frontpage.dk

Frontpage PR og Kommunikation

Information om Vontobel

Vontobel

Om Vontobel

Vontobel er en af de ledende udstedere af gearede produkter i Europa. I 2018 var virksomheden den ledende på det schweiziske marked med en markedsandel på 30,6 %, og i top 6 på det tyske marked med en markedsandel på 6,6 %. I løbet af de sidste fire år har Vontobel succesfuldt ekspanderet til de svenske, finske, italienske, franske og hollandske markeder og rangerede kort efter i markedernes top 5. I 2017 trængte Vontobel også succesfuldt ind på markedet for gearede produkter i Hong Kong. Vontobel tilstræber sig at nå sin vækststrategi på andre globale markeder.

Følg pressemeddelelser fra Vontobel

Flere pressemeddelelser fra Vontobel

Vontobel træder ind på det danske marked for gearede produkter18.1.2019 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

I dag lancerer Vontobel en række gearede produkter i det danske markedssegment på Nordic Growth Market i Stockholm, et voksende marked for handel med gearede produkter i Norden. Det første produktudbud - der inkluderer en omfattende portefølje af gearede produkter - vil inden for de næste få uger løbende blive udvidet, herunder med et trackercertifikat på kryptovalutaen Bitcoin. Med sin indtrængen på det danske marked for gearede produkter udvider Vontobel sin tilstedeværelse på det europæiske marked for strukturerede produkter og markerer sin tilstedeværelse i Norden. København 18. januar 2019. Den familieejede og mere end 90 år gamle schweiziske bank, Vontobel, der er en af de ledende inden for strukturerede produkter i Europa, har gjort sin debut i Danmark ved at udbyde gearede produkter (Bull & Bear-certifikater) på Nordic Growth Market. Inden for få uger vil virksomheden også udstede et trackercertifikat med Bitcoin som det underliggende aktiv. Det indledende produktudbud vil løbe