Volt Europa deltager på Political Festival of Europe

De mange events på Festivalen er præget af de deltagende organisationer, virksomheder og institutioner fra hele Europa. I lyset af dette, er Political Festival of Europe glad for at kunne annoncere deltagelsen af Volt Europa. Det første paneuropæiske parti, Volt Europa, deltager i Festivalen med deres egen stadeplads.

”Vi lancerede Volt i 2017 og har nu mere end 100 folkevalgte, og vores vision om at forandre politik i hele Europa er godt på vej. Vi er derfor spændte på at deltage i det Europæiske Folkemøde i Mariager - Political Festival of Europe - og diskutere EU reform, borgerinddragelse og det overordnede behov for en ny type politik i Danmark og Europa,” konstater Kathrine Richter, forperson for Volt i Danmark.

"Political Festival of Europe glæder sig over Volt Europas engagement. Det er fantastisk at se så mange politiske partier fra nationale, EU- og paneuropæiske niveauer slutte sig til. Deres deltagelse er vigtigt for den demokratiske samtale og deltagelse, som Festivalen har som formål til at fremme,” fremhæver Jan Bertelsen, CEO ved Political Festival of Europe.

Se programmet her og følg med i Folkemødets udviklingen og nyheder på sociale medier og i det månedlige nyhedsbrev.

Mogens Blicher Bjerregård, international rådgiver og indtil juni 2022 formand for det europæiske journalistforbund, deltager på Political Festival of Europe8.8.2022 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

ALDE-partiet deltager på Political Festival of Europe4.8.2022 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Letlands Velfærdsminister, Gatis Eglītis, deltager på Political Festival of Europe15.7.2022 06:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Political Festival of Europe – ”Det Europæiske Folkemøde” – afholdes for første gang den 25. - 28. august 2022 i Mariager. Folkemødet er det sted, hvor de mange besøgende fra hele Europa får lejlighed til at forme Europæisk demokrati og dets fremtid. Til august samles borgere sammen med politikere og beslutningstagere fra hele kontinentet til spændende debatter og samtaler. Udover de politiske events, kan besøgende også opleve de rige og mangfoldige kulturer af Europa.