Vivian vil effektivisere virksomheder og vinder ny pris på 25.000 kr.

Vivian Payne vil med sin fagprøve effektivisere og forenkle arbejdsgangene på danske virksomheder. En anerkendelsesværdig ambition - og allerede nu har hendes flotte opgave skaffet hende DI og HK Privats fagprøvepris 2020. Det er første år, at Dansk Industri (DI) og HK Privat uddeler fagprøveprisen for kontoruddannelsen på 25.000 kr. Prisen blev uddelt i dag i Industriens Hus i København til en meget glad Vivian Payne, der til daglig går på Aarhus Business College.
Fra venstre underdirektør i DI Lone Folmer Berthelsen, vinder af DI og HK Privats fagprøvepris 2020 Vivian Payne og uddannelsespolitisk konsulent i HK Privat Claus Agø Hansen.

- Vivian Payne er en indlysende vinder af DI og HK Privats fagprøvepris 2020. Ikke blot er hendes opgave en systematisk analyse af en original problemstilling. Vivian viser på overbevisende vis, hvordan en montørdatabase kan skaffe forenklede og effektive arbejdsprocesser i en virksomhed. Men Vivian er også en god kollega og kammerat. Derfor var vi ikke i tvivl om, at hun skulle have prisen, siger Simon Tøgern, formand for HK Privat.

DI og HK Privats fagprøvepris uddeles til elever, der har bestået fagprøven på kontoruddannelsen administrationsspecialet med et originalt og flot resultat. Formålet med fagprøveprisen er at gøre opmærksom på de mange muligheder på kontoruddannelsen og inspirere elever til at præstere noget særligt, som har betydning for virksomheden, erhvervet og branchen.

Suzanne Storgaard, Field Service Manager for Johnson Controls Denmark Aps, Global Marine & Navy, som har været ansvarlig for Vivians uddannelsesforløb, glæder sig over prisen.

- Vi er meget glade for, at Vivian vandt årets fagprøvepris, for det er helt fortjent. Vivian har fået ekstra meget ansvar i elevtiden og hun har hævet forventningerne til, hvad man kan som elev. Vi ser et meget stort potentiale for Vivian fremover, siger Suzanne Storgaard.

Med prisen følger også en anerkendelse til praktikstedet, så prisen Årets Uddannelsessted 2020 går altså til Johnson Controls Denmark APS, som ligger i Højbjerg ved Aarhus.

Underdirektør i DI Lone Folmer Berthelsen glæder sig over det flotte niveau i årets indstillede opgaver. Og hun glæder sig både over Vivian Paynes projekt og anerkendelsen af Johnson Controls Denmark.

- Når vi fejrer Vivian og hendes flotte fagprøve i dag, er det vigtigt at huske, at hun har haft sin virksomheds opbakning i ryggen. Johnson Controls løfter et flot uddannelsesansvar på en lang række uddannelser inden for både det merkantile og tekniske område. Dermed giver de et vigtigt bidrag til at sikre tilstrækkeligt mange faglærte i arbejdsstyrken og bidrager dermed også til at styrke den danske konkurrenceevne. Derfor har vi valgt at markere det ved også at give dem en pris i dag, siger Lone Folmer Berthelsen.

Vivian Payne er i gang med at testkøre sin ide om en database. Hendes udgangspunkt er en globalt rejsende montørdatabase, som kan medvirke til at gøre jobplanlægningen mere overskuelig.

Yderligere oplysninger:

Chefkonsulent Michael Boas Petersen, DI, 3131 8137
Uddannelsespolitisk konsulent Claus Agø Hansen, HK Privat, 4045 9528

Fra venstre underdirektør i DI Lone Folmer Berthelsen, Branch Manager i Johnson Controls Denmark ApS Bjarne Wulff, Field Service Assistant i Johnson Controls Denmark ApS Birgitte Schmidt Jensen, vinder af DI og HK Privats fagprøvepris 2020 Vivian Payne, Field Service Manager for Johnson Controls Denmark ApS Suzanne Storgaard og uddannelsespolitisk konsulent i HK Privat Claus Agø Hansen.