Visma Software A/S

Visma tager førertrøjen inden for cloud-baseret ERP til SMV-markedet i Danmark med opkøbet af e-conomic

Med opkøbet af danske e-conomic, der en førende leverandør af regnskabsløsninger som 'Software as a service' (SaaS) til SMV'er i Europa, indtager Visma førerpositionen i Danmark og styrker dermed sin position i norden inden for ERP til SMV-markedet.
Med opkøbet af danske e-conomic indtager Visma førerpositionen inden for regnskabsløsninger i Danmark og styrker dermed sin position i Norden inden for ERP til SMV-markedet. Her ses Vismas danske hovedkontor i Herlev.

Visma overtager den danske og nordiske kerneforretning i e-conomic i en aktiehandel med HgCapital og vil som led i handlen også øge sin andel af SaaS-omsætning i Sverige betydeligt, eftersom e-conomic i 2014 købte aktiemajoriteten i SpeedLedger, som er den andenstørste leverandør af SaaS-regnskabsløsninger i Sverige. Visma vil fokusere sin del af e-conomic på hjemmemarkedet og kundebasen i Danmark, mens HgCapital vil fastholde sin aktiemajoritet i den internationale del af e-conomic og Debitoor, som er en simpel fakturerings- og regnskabsløsning.

– Overtagelsen af e-conomic udgør en vigtig brik i Vismas fokus på automatisering og effektivisering i regnskabsvirksomheder og SMV'er i Danmark og vil bidrage til yderligere at fastholde Vismas position som en førende leverandør af komplette SaaS-løsninger til segmenterne i de nordiske lande. Vi mener, at dette vil give nye muligheder og skabe værdi for eksisterende og nye kunder i Danmark, forklarer Øystein Moan, administrerende direktør i Visma.

Både Visma og e-conomic deler strategi om at blive den førende leverandør af SaaS-løsninger til SMV'er og vil nyde godt af den fælles indsats. Visma vil øge sin tilstedeværelse og sit fokus betydeligt på det danske kernemarked og vil forbedre e-conomics værditilbud ved at tilbyde flere relevante produkter til e-conomics kunder (fx løn). København vil desuden blive et vigtigt udviklingscenter for "Software as a Service" for Visma i fremtiden.

– e-conomics resultater i de seneste par år har været bemærkelsesværdige. Virksomheden har oplevet vækst i såvel Danmark som i de nordiske lande. Den fælles vision om at gøre regnskabsprocesserne mere enkle for små og mellemstore virksomheder gør Visma til den perfekte partner, som kan bringe e-conomic op på et nyt niveau, fortæller Mogens Elsberg, administrerende direktør i e-conomic.

Eilert Hanoa vil indtræde som administrerende direktør for e-conomic og vil beholde sine nuværende opgaver som chef for softwareenheden i Vismas SMV-division, samtidig med at Mogens Elsberg træder tilbage efter et år på posten for at fremme det forestående skifte for virksomheden.

e-conomic har vist sig i stand til at øge sin primære Danske kundebase med mere end 75.000 SMV-kunder i Danmark for kerneproduktet e-conomic - samtidig har man været i stand til at udvide internationalt. e-conomic vil som en del af Visma-koncernen fortsætte som en uafhængig enhed under e-conomic-brandet og vil fokusere på at levere fremragende produkter og uovertruffen kundeservice.

Billeder

Information om Visma Software A/S

Visma Software A/S
Lyskær 3 CD
2730 Herlev

70277178http://www.visma.dk
Om Visma Visma er den førende leverandør af business management-software og -ydelser i norden. Koncernen består af de tre divisioner Visma Software SMB, Visma BPO, Visma Software GLA (Government & Large Accounts) Som en af de få leverandører der kombinerer software of BPO-ydelser, er Visma blevet til en nordisk og europæisk samlende enhed i takt med at produkterne og ydelserne er blevet meget populære blandt virksomhedens mere end 340.000 kunder. Visma er i dag kendt for at udvikle førende softwareløsninger og højkvalitetsydelser til tilfredse kunder kombineret med at virksomheden har opnået finansiel styrke og solid vækst. Målet er at gøre kunderne mere effektive og konkurrencedygtige. Visma har hovedkontor i Oslo. Visma Group er repræsenteret i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Holland, Rumænien, Litauen og Storbritannien. Besøg www.visma.com for at få flere oplysninger. Om e-conomic e-conomic (www.e-conomic.com), som blev etableret i 2001 i København, er en af de førende leverandører af SaaS-regnskabsløsninger til små og mellemstore virksomheder i Europa med > 100.000 kunder inden for kerneproduktet e-conomic, og med > 230.000 registrerede brugere af virksomhedens simple produkt for fakturering, udgiftsstyring og regnskab, Debitoor (www.debitoor.com). e-conomic tilbyder en simpel, tidsbesparende og samarbejdende regnskabsløsning til en fragmenteret og ringe udnyttet gruppe af SMV'er og revisorer (> 3.500 regnskabspartnere) via et SaaS-abonnement. Virksomheden driver forretning på kernemarkedet i Danmark og betjener kunder på tværs af en lang række Europæiske lande, herunder Norge, Sverige, Spanien, Tyskland og Storbritannien. Om HgCapital Trust plc HgCapital er sektorekspert inden for kapitalfondsinvesteringer og understøtter lederteams i at skabe vækst i virksomheder, der står stærkt inden for deres branche. Særlige sektorteams fokuserer på delsektorer og investeringstemaer for at identificere virksomheder med en etableret position inden for et nicheområde, og hvor der findes potentiale for at vokse hurtigere end markedet, skabe beskæftigelse og blive førende inden for deres branche. HgCapitals dedikerede porteføljestyringsteams yder praktisk support til lederteams, så de kan realisere deres vækstambitioner. HgCapital investerer i ekspanderende segmenter inden for teknologi, medier og telekommunikation, service, industriselskaber og vedvarende energi i Vesteuropa. Med lokation i London og Munchen, håndterer HgCapital en investeringsportefølje på mere end £5 milliarder for nogle af verdens førende instituelle og private investorer. Besøg www.hgcapital.com for at få flere oplysninger.