
220 skobutikker vælger nyt IT-system for at ruste sig til konkurrencen

Kampen om kunderne i detailhandelen øges dag for dag. For at styrke sin position og ruste sig til fremtiden har 220 sko-butikker i Danmark og Norge nu valgt et fælles økonomisystem, der skal kunne vokse med butikkerne og kædens centrale indkøbsfunktion.
Som detailhandelskæde er Shoe-d-vision i et stærkt konkurrencepræget marked med stigende nethandel fra store udenlandske aktører som Zalando.
- Det er vores ambition at tage kampen op og styrke vores position på markedet. Vi investerer derfor massivt i butikkerne og med forretningsunderstøttende tiltag, herunder vores vitale IT-systemer, understreger IT-chef Asger Simonsen fra Shoe-d-vision og uddyber:
- Vores nuværende økonomisystem kører på en ældre platform og taler f.eks. ikke sammen med vores kasseløsninger ude i butikkerne. Med den nordiske Visma Business-løsning får vi et fælles og skalérbart økonomisystem, der kan integreres med vores øvrige IT-systemer og kasseløsninger i butikkerne. Samtidig er det gearet til den fremtid, som vi allerede nu er ved at forberede os på, forklarer IT-chef Asger Simonsen fra Shoe-d-vision, der er central indkøbs- og markedsføringsorganisation for skokæderne Skoringen, zjoos samt en række ECCO-shops i Danmark og Norge.
Benchmarke ud fra fælles data
Det nye økonomisystem er sidste del af en full carpet-løsning inden for Shoe-d-visions IT-systemer, hvoraf flere er egenudviklede. For Shoe-d-vision og de 220 medlemsbutikker handler det i høj grad også om, at kæden med det nye økonomisystem nu bl.a. får mulighed for at udnytte synergier og benchmarke på tværs af butikker og organisation ud fra et fælles fundament.
- Med et fælles økonomi-system opnår vi en række fordele ved eksempelvis bedre at kunne benchmarke nøgletal op mod konkurrenter og levere endnu bedre ledelsesinformation til ejerne. Vi ønsker med den nye løsning at styrke samarbejdet, øge markedsandele og skabe værdi for butikkerne, så de kan koncentrere sig om at levere kvalitetsprodukter og god service til slutbrugerne, fastslår Asger Simonsen.
Bistand fra konsulenthus
Det uafhængige konsulenthus inden for rådgivning om ERP-løsninger, Herbert Nathan & Co, har assisteret Shoe-d-vision med at udarbejde kravspecifikation og efterfølgende faciliteret processen med at finde det rigtige økonomisystem og den rigtige leverandør.
Efter en skarp udvælgelsesproces faldt valget på Visma, der er Nordens største leverandør af software- og ERP-løsninger. Med valget af koncernens ERP-flagskib Visma Business, der bliver mere og mere udbredt i Norden, har Shoe-d-vision fået en standardløsning med stor fleksibilitet, skalerbarhed og ikke mindst integrationsvenlighed.
Aftalen om det nye økonomisystem er indgået med Vismas nordiske partner Amesto Solutions, der var den eneste af de tre tilbudsgivere, som opfyldte alle udbudskriterier i den proces, der blev startet i foråret 2015.
- Aftalen med Shoe-d-vision viser, at det ikke kun er funktionerne i selve IT-løsningen, der er vigtig, men også system-integratorens evne til at sætte sig i kundens sted og forsyningssikkerheden hos leverandøren, siger Christina Blicher Goth, der er partner account manager hos Visma Software.
Tidsplanen er, at Shoe-d-visions hovedkontor tager systemet i brug i april 2017. Herefter kommer de første butikker på systemet fra tredje kvartal næste år. Den sidste af de 220 butikker i Damark og Norge forventes at være koblet på løsningen inden udgangen af 2018.
Nøgleord
Kontakter
IT-chef Asger Simonsen, Shoe-d-vision Amba, asi@shoe-d-vision.dk, mobil 23462422
ERP/CRM-konsulent Klaus Kristensen, Amesto Solutions A/S, klaus.kristensen@amesto.dk, mobil 40311845
Christina Blicher Goth, Partner Account Manager, Visma Software A/S, christina.goth@visma.com, mobil 25788402
Partner Torben Storgaard, Herbert Nathan & Co, ts@herbertnathan.com, mobil 24630167
Billeder
Links
Information om Visma Software A/S
Om Shoe-d-vision
Shoe-d-vision Amba er en medlemsejet dansk/norsk virksomhed, der blev grundlagt i Danmark i 1955 af danske skodetailhandlere under navnet Skoringen Amba. Motivationen for samarbejdet var enkel: at opnå de bedst mulige betingelser gennem fælles indkøb.
Om Visma
Visma er en af Nordens førende leverandører af software, retail IT-løsninger samt IT-relaterede projekter og rådgivning. Forretningsdivisionen Visma Software udvikler og markedsfører blandt andet produkter som Visma Business, Stellar, Mamut, Summasummarum, eAccounting, eAdvisor og e-conomic.
Om Amesto
Amesto Solutions A/S er Nordens største Visma-partner. Amesto blev etableret i 1985 og har i dag 230 ansatte i hele Norden fordelt på kontorer i bl.a. København, Slagelse, Oslo, Stockholm og Malmø.
Om Herbert Nathan & Co.
Herbert Nathan & Co er et markedsledende konsulenthus inden for rådgivning omkring ERP-systemer og -projekter.
Følg pressemeddelelser fra Visma Software A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Visma Software A/S
Machine learning stort plus for danske virksomheder4.1.2017 23:58:54 CET | Pressemeddelelse
Intelligente løsninger baseret på såkaldt machine learning stormer frem. Fremtiden er kommet for at blive, og som virksomhed skal man sørge for at tage del i den teknologiske bølge, inden man bliver overhalet indenom af konkurrenterne
Visma køber regnskabsprogrammet Dinero17.11.2016 16:16:18 CET | Pressemeddelelse
Som led i en klar strategi om at være førende inden for regnskabsprogrammer og softwareløsninger til små og mellemstore virksomheder i Danmark, køber IT-koncernen Visma den danske iværksættervirksomhed Dinero.
Visma tager førertrøjen inden for cloud-baseret ERP til SMV-markedet i Danmark med opkøbet af e-conomic11.5.2015 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med opkøbet af danske e-conomic, der en førende leverandør af regnskabsløsninger som 'Software as a service' (SaaS) til SMV'er i Europa, indtager Visma førerpositionen i Danmark og styrker dermed sin position i norden inden for ERP til SMV-markedet.