Dwarf A/S

Vinyl og Cd’en får nyt liv i 2021

Hvem køber vinyler eller CD’ere i 2021? Flere og flere er svaret. Det digitale bureau Dwarf har derfor lavet en cool webshop til den 80 år gamle kæde Accord, så man nu kan købe sine favoritplader hjemmefra.

At vinylen og cdén ikke er stendød, er en overraskelse. Først udfordret i 1979 af en smart båndoptager, kaldet Walk-man’en. Siden presset yderligere i bund af MP3-afspillere, iPoden – og i dag fulgt af smartphones og streaming. Så hvad skal vi med en 12 tommer elektrisk støvmagnet? Og hvorfor længes efter cd’en, som for mange for længst kom til storskrald sammen med ghettoblasteren?

I 2006 ramte LP’en bunden med et globalt salg omkring 34 mio. USD. Siden er salget tyvedoblet og er i en stabil vækst på omkring 10-15% om året. Dette vidner om, at vi stadig nyder at komme med på en tidsrejse, hvor musikken var noget andet - og vækkede følelser af nærvær, cerutter og blødt velour. Noget som mange stadig længes efter.

Rimer design og tech på vinyl?

Danmarks største musikforhandler Accord ønskede at bringe deres 80 år gamle butik med ind i en moderne tid, hvor brugte plader kunne oprettes i et PIM system og forhandles via en webshop, men det var en svær udfordring. Efter et forgæves forsøg, hvor alt blev skrevet ind manuelt, havde Accord næsten opgivet at skulle lagerstyre mere end 100.000 unikke titler uden den rette teknologi.

"Vi havde så godt som droppet idéen om en webshop, men efter vores samtaler med Dwarf blev vi overbeviste om, at man med ny teknologi kunne løse vores problemer, som bl.a. lå i, at mange gamle vinyler ikke har stregkoder, og at man på cd’er i forskellige årtier, har genbrugt stregkoder", udtaler Sofie Vestergård, indehaver af Accord.

Dwarf og Accord indgik herefter i et samarbejde med målet om, at Accord skulle kunne servicere hele landet via en webshop. Sofie Vestergård uddyber:

Dwarf er et bureau, som matchede os rigtig godt. Vi er flippede, kreative og meget gør-det-selv-agtige og er ikke vant til at arbejde med de store drenge. Men Dwarf er ikke helt som man tænker de typiske CBS drenge. Overfor os sad et broget hold, som tilsammen skabte en fantastisk balance imellem knivskarpe databaserede løsninger, elegant design og den der kant og kreativitet, vi havde brug for. Vi kastede os ud i projektet sammen midt i en tid, hvor alt ellers så sort ud for erhvervslivet - Og det endte heldigvis med at blive en kæmpe succes og et fantastisk samarbejde! – Sofie Vestergård indehaver af Accord.

Mads Bie, Head of Project hos Dwarf, fortæller om samarbejdet:

“Det har været et helt fantastisk samarbejde fra første møde. Det er lykkedes os at sætte vores respektive kompetencer i spil, Accord i egen forretning, og vi i digitalisering. Sammen har vi løftet opgaven til et resultat vi er stolte af, et resultat hvor helheden er større end summen af de enkelte dele - og det har tilmed været skidesjovt hele vejen”.

Webshoppen har fået en fantastisk modtagelse. Særligt under Corona har webshoppen været til glæde for mange af Accords kunder.  Hvordan den nye webshop kommer til at konkurrere med de resterende seks butikker, vil den kommende tid vise.

OM ACCORD

Accord har købt, solgt og byttet musik siden 1940 og er i dag Danmarks største forhandler af musik og film. Accord har fysiske butikker på Vesterbro, Nørrebro, Lyngby, København K, Amager og er nu også at finde i deres nye webshop.

Besøg webshoppen her: https://accord.dk/

Adresse: Vesterbrogade 63, 1620 København V

Information om Dwarf A/S

Dwarf A/S
Bernhard Bangs Allé 25, 1.

+45 38 16 00 00https://dwarf.dk/

Dwarf er et digitalt bureau, der stræber efter at være de dygtigste (digitale) håndværkere i verden med næsten magiske evner – deraf navnet. Grundlagt i år 2000 er Dwarf et af de ældste digitale bureauer i Danmark og har derfor masser af erfaring med i bagagen. Med den erfaring, designmetoder og udviklingskompetencer skaber virksomheden stor værdi for kunderne.