Vindervirksomheder skal være bæredygtige og digitale

Vi er midt i en transformation, hvor den digitale verden udfordrer vores traditionelle opfattelse af, hvad en arbejdsplads er, og det stiller nye krav til virksomheder, ledere og medarbejdere.

Med konferencen ’Fremtidens Arbejdsplads’ sætter Lederne Østjylland fokus på netop dette og kigger nærmere på, hvordan man som leder kan være med til at skabe de bedste rammer for sig selv og sine medarbejdere, så arbejdspladsen kan imødegå omstillingen med en kombination af god menneskelig balance og konkurrencekraft.

Bæredygtighed og digitalisering er de nye business-buzzwords

Hvis deltagerne vil vide lidt om, hvilke tendenser de skal holde øje med, så holder Carsten Beck, som er fremtidsforsker på Instituttet for Fremtidsforskning, oplæg om kommende megatrends i samfundet, og han kommer blandt andet ind på, hvordan fremtidens vindere bliver de virksomheder, som kombinerer de kortsigtede og langsigtede mål i deres planlægning.

Mød også Varan Pathmanathan, som er såkaldt millennial, iværksætter og forandringsagent. Varan vil fortælle om sin egen rejse i erhvervslivet og gøre en klogere på, hvordan den unge generation tænker og føler – og hvordan de gerne vil ledes.

Deltagerne kan også tage forbi Morten Hartmann, som er Senior Manager i EY. Han har især arbejdet med at forstå, hvordan den digitale omstilling i virksomheden kan påvirke ledelsesrollen, og i sit oplæg vil Morten give en indsigt i, hvordan man kan skabe gode rammer for digitaliseringen.

Sidst, men ikke mindst, kan deltagerne møde Claus Stig Pedersen, som er Head of Global Sustainability & Public Affairs hos Novozymes. Claus har 25 års erfaring i arbejdet med bæredygtighed og business, og han vil gennem konkrete eksempler fortælle, hvordan verdensmålene er blevet grebet an i strategi, innovation og forretningsudvikling hos Novozymes.

Vi skal gøre det naturligt at lede bæredygtigt
Afdelingsformand for Lederne Østjylland, Rasmus Mortensen, siger det er godt, at der bliver sat ekstra fokus på bæredygtighed og herunder FN’s Verdensmål.

- Bæredygtighed og verdensmålene er jo på ingen måder et nyt fænomen, og mange virksomheder arbejder allerede med et eller flere af de definerede mål. Men det interessante her er, at man kommer ind på, hvordan du kommer til at eksekvere på dem, gør dem strategiske – og ikke mindst, hvordan du ud fra et ledelsesperspektiv får et ledelsesrum og mening i at arbejde både bæredygtigt og efter verdensmålene, siger han.

Konferencen finder sted i Scandic Aarhus Vest den 7. oktober klokken 13.00 – 17.00. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer. Både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne.

Tilmelding kan ske på: https://www.lederne.dk/konferencetour/tid-og-sted/aarhus

Rasmus Mortensen
Lederne Østjylland