Vinderen til Den Dybe Tallerken skal findes

Nu er det tid til at indstille kandidater til ’Den Dybe Tallerken’, der er den danske kvalitets- og innovationspris for fødevarebranchen.

Kender du en fødevarevirksomhed, en organisation eller en person, som helhjertet og på exceptionel vis skaber innovation og kvalitet i harmoni med omverdenen?

Så send en indstilling til fødevarebranchens kvalitets- og innovationspris, ’Den Dybe Tallerken’. Formål er, at skabe opmærksomhed omkring innovation og kvalitet i den danske fødevaresektor og at påskønne virksomheder, organisationer eller personer, der gør en langsigtet forskel inden for fødevareinnovation samt at inspirere til kvalitet, innovation og bæredygtighed i den danske fødevaresektor.

Mette Jasper Gammicchia, der er formand for bestyrelsen for Dansk Fødevare Forum og afdelingsleder hos Landbrug & Fødevarer, siger:

”Den Dybe Tallerken’ er et stort skulderklap og en stor anerkendelse fra kollegerne i branchen, fordi det er netop dem, som indstiller kandidaterne Jeg glæder mig meget til at fejre en person eller virksomhed, der har gjort en indsats for fortsat at udvikle og udfordre fødevarebranchen i Danmark”, siger hun.

Når alle indstillinger er vurderet, er det dommerkomiteen, nedsat Dansk Fødevare Forum, der udpeger den endelige vinder.

Prisen uddeles i år for 21. gang på Dansk Fødevare Forums årsmøde til efteråret 2021. Dansk Fødevare Forums årsmøde trækker sædvanligvis rigtig mange deltagere fra fødevarebranchen til. De samles om spændende og aktuelle indlæg om innovative forretningstiltag samt gastronomiske udfordringer og netværk.

Læs mere om mulighederne for at indstille prismodtagere på: www.foedevareforum.dk

Det er muligt at indstille kandidater til ’Den Dybe Tallerken’ til og med 14. maj 2021.
Man kan finde indstillingsskemaet på www.foedevareforum.dk

Årets vinder offentliggøres på Dansk Fødevare Forums årsmøde.

Yderligere oplysninger fås hos:
Mette Jasper Gammicchia, afdelingsleder hos Landbrug & Fødevarer, mail: mjg@lf.dk eller Landbrug & Fødevarers pressetelefon 33394520

Ny gastro-konkurrence hylder topkokkes innovative retter med fisk og skaldyr10.9.2021 11:12:00 CEST | Pressemeddelelse

Den årlige fejring af dansk gastronomi får nu en helt ny konkurrence, når ’Årets ret med Fisk og Skaldyr’ skal kåres til White Guides lancering den 29. november. Prisen gives til den kok og restaurant, som har formået at nytænke fisk og skaldyr på en måde, der skiller sig fra det ordinære og skaber en unik, velsmagende spiseoplevelse på højeste gastronomiske niveau. Tilmelding til prisen skal ske senest den 1. oktober.

Ny vejledning om respekt for menneskerettigheder i fødevareklyngen1.9.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Forventningerne til virksomheders samfundsansvar vokser. Det gælder både de store multinationale virksomheder og i stigende grad også de små- og mellemstore virksomheder. Men det kan være svært at omsætte internationale retningslinjer til konkret praksis. Derfor har Landbrug & Fødevarer, Dansk Initiativ for Etisk Handel og Arla udarbejdet en vejledning til, hvordan virksomheder kan efterleve de internationale standarder om menneskerettigheder og leve op til kundernes forventninger.