Vinder en million kort før pensionen: ”Det er en lettelse - nu kan vi gå på pension med en rar fornemmelse i maven!”

Et ægtepar fra Amager – som bestemt ikke er mangemillionærer - kan se frem til en lidt sjovere pensionisttilværelse efter at de vandt 1.000.000 kroner i Lotto ganske kort inden allersidste arbejdsdag.

”Det er en lettelse!” udbryder en mand fra Amager spontant, da han skal fortælle, hvordan det føles at vinde en million kroner.

Manden har ikke så længe tilbage på arbejdsmarkedet, så han var begyndt at overveje, hvor han og konen eventuelt kunne barbere ned på budgettet for at få hverdagen til at hænge sammen. Den spareøvelse slipper de helt for nu.

”Vi har da vores pensionsopsparinger begge to, men vi havde tænkt, at når jeg går på pension, og min kone så inden længe følger efter, så ville der ikke længere være lige så meget til overs i hverdagen, men nu...” siger manden glad, før han bliver afbrudt af sin kone.

”Vi havde regnet på, hvordan det skulle være, når vi blev pensionister. Vi har ikke en vanvittig stor pensionsopsparing. Vi er ikke mangemillionærer, som ikke har brug for pengene. Faktisk er vi nok sådan et par, hvor man tænker, at ’det er sådan nogen, som dem, der burde vinde’. Men nu kan vi lige pludselig tage den med ro og have ro i maven,” siger konen.

Udover pensionen, så skal nogle af pengene også gå til andre fornuftige ting, såsom at afdrage på gælden og på lidt tiltrængte småreparationer hjemme i huset. Og så kommer både børn og børnebørn også til at mærke, at ægteparret pludselig har fået økonomisk ro i maven – blandt andet med en tur i sommerhus.

Ægteparret forsikrer dog, at der også skal være råd til lidt mere ufornuftige ting fremover.

”Vi skal da også skeje lidt ud,” understreger konen.

”Ja, vi har altid rejst meget, og det var en af de ting, hvor vi tænkte, at vi ikke ville have plads til som pensionister… men nu har vi lige købt en rejse sydpå til foråret. Og det kan også godt være, at vi skal leje en lidt bedre bil dernede,” siger manden.

Om Lotto

Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften. Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.