Viggo udvider med større biler og ny feature

Viggos flåde består primært af Tesla’er. Men virksomheden har nu også set sig lun på andre elbiler. Nu udvider de eksempelvis flåden med en storvogn med plads til op til otte passagerer - og den kører selvfølgelig også på el.
Viggo har netop fået den nye Tesla Model Y til flåden. Det er den første Model Y-taxi i Skandinavien. Billedet viser bilen og chaufføren, der skal køre den. Foto: Viggo

Virksomheden Viggo består udelukkende af elbiler - og indtil nu har det især været elbiler fra Elon Musks imperium Tesla, der har domineret.

Men nu er Viggo begyndt at udvide sin horisont i sin søgen efter at få de bedste elbiler tilknyttet. Udviklingen af elbiler er nemlig på sit højeste i øjeblikket, og derfor er det naturligt at følge med.

“Vi følger altid med udviklingen af elbiler, og hvilke der vil passe godt ind hos Viggo. Lige nu er vi meget begejstrede for endelig at have fået storvogne,” siger Viggos CEO, Kenneth Herschel.

Inden længe lancerer Viggo en ny feature i app’en - nemlig ‘ViggoXL’. Kunderne vil fremover få mulighed for at booke en ‘ViggoXL’, når man vil være sikker på at blive hentet i en storvogn.

Det har været længe ventet og lige nu har de allerede to storvogne i flåden, nemlig den nye Mercedes Benz EQV 300.

“Det har virkelig manglet i vores flåde, og vi glæder os derfor til, at vi kan fragte især familier til og fra lufthavnen,” siger Kenneth Herschel og fortsætter:

“Vi har ventet på, at der kom en stor elbil i ordentlig kvalitet og med lang nok rækkevidde. Og det har Mercedes nu løst for os.”

Viggo har desuden også fået den nyeste Tesla Model Y til flåden - og det er den første i branchen i Skandinavien og en af de første i Europa.

“Vi er meget glade for at have fået Tesla Model Y til Viggo. Vi går ikke kun op i, at vores kunder skal hentes i elbiler, men også, at det skal være nogle lækre biler, der giver en god og behagelig tur for vores kunder,” siger Kenneth Herschel.

Endnu en ny elbil til Viggo-samlingen er Hyundai IONIQ 5, som man også allerede nu kan være heldig at blive hentet i.

Viggo vokser

Viggo har ikke kun vokseværk på bil-fronten.

I august blev Viggo til en international virksomhed og lancerede i Oslo. Og eventyret uden for Danmarks grænser slutter ikke her.

“Vi har mange planer om at udvide endnu mere. Men det kan vi ikke sige mere om lige nu,” siger Kenneth Herschel, som dog kan afsløre, at Viggo allerede næste år har planer om at udvide yderligere.

Om Viggo:

• Viggo har 60 biler i Storkøbenhavn
  • Viggo har netop udvidet til Norge, som det første sted uden for Danmarks grænser
  • Viggo er den eneste kørselstjeneste i Danmark, der udelukkende kører i elbiler
  • Viggo har indtil videre sparet klimaet for omkring 170 ton CO2
  • I april lancerede Viggo sit energiselskab ViggoEnergy, som opstiler lynladere rundt omkring i Danmark

Med en erklæret mission om at fremme den elektriske mobilitet i urbane områder i Europa, opstiller og opererer Viggo et offentligt netværk af lynladestationer, og driver skandinaviens første app-baserede kørselsservice kun med elbiler.

Viggo gør det nemt for private og virksomheder at få adgang til lynhurtig opladning af elbiler, og med Viggo-app’en er det muligt at booke et lift i en elbil kørt af flinke og servicemindede chauffører.

Viggo opererer i dag i København og Aarhus med 31 ladepunkter samt over 300 biler og 300.000 brugere.

Nobody believed in EV-ride-hailing Viggo: Now They’re the Third Largest Player in Denmark26.2.2024 07:37:40 CET | Press release

In a significant development for Denmark's urban mobility, Viggo, the pioneering all-electric ride-hailing service, has become the nation's third-largest provider. Achieving a fleet of more than 300 electric vehicles, Viggo now only trails behind the century-old Dantaxi and Taxa 4x35. This milestone not only highlights Viggo’s rapid growth but also marks a significant shift towards more sustainable mobility solutions.