Viggo runder 100 biler i København

En stor milepæl er nået i den danske tech- og mobilitetsvirksomhed Viggo. Nu er der nemlig 100 biler deres københavnske flåde.

“Det er kæmpestort for os. Det lyder måske ikke af meget, men det er et symbol på, at der er behov for Viggo, og at vi bevæger os i den rigtige retning. Som startup i denne her branche, er 100 et gyldent tal,” siger CEO i Viggo, Kenneth Herschel.

Siden Viggos spæde start i september 2019 har det været en drøm for Viggo at opnå de 100 biler. Det var dog forventet, at det ville være gået en smule hurtigere, end det hidtil har.

“På grund af corona er vi lige blevet trukket et år bagud. Vi har virkelig kæmpet for at holde os kørende, og det har naturligvis været hårde tider. Men nu har vi ekstremt meget medvind, og derfor er vi så glade for, at både vognmænd og kunder har lyst til at være en del af Viggo,” fortæller Kenneth.

De 100 biler er i Storkøbenhavn. Derudover har Viggo både biler i Aarhus og i Oslo, og er i gang med at udbydde et netværk af lynladere til elbiler i hele Danmark.

Vækstmålene for Viggo er store: I løbet af de næste år vil Viggo være at finde i flere andre storbyer i Europa. Det åbenlyse mål for Storkøbenhavn er selvfølgelig at ramme 200 biler inden årets udgang.

“Vi gør alt, hvad vi kan for at flåden i Storkøbenhavn, Aarhus og Oslo skal vækste. Vi har rigtig mange kunder, der benytter sig af os og nogle gange har vi for få biler. Det er selvfølgelig et luksusproblem, men vi vil gerne have, det skal være hurtigt og nemt at tage en Viggo,” fortæller Kenneth Herschel.

Særligt efter afslutningen på den sidste nedlukning har Viggo da også oplevet at få meget opmærksomhed fra nye vognmænd - for nu er omsætningen for deres vognmændspartnere stabil, og er blandt branchens højeste. Det, samt alle fordelene ved at køre elbil i stedet for de traditionelle fossildrevne biler, har flere og flere vognmænd nu fået øjnene op for.

Viggo opererer i dag i København og Aarhus med 31 ladepunkter samt over 300 biler og 300.000 brugere.