Viggo lancerer administrationsløsning til vognmænd

Teknologivirksomheden Viggo lancerer Viggo 360° - Danmarks første komplette pakkeløsning til vognmænd.

Antallet af administrative opgaver for en vognmand er mange, og under corona-perioden er opgaverne blevet toppet med blandt andet ansøgning om hjælpepakker samt generelle overvejelser om økonomi.

Derfor lancerer teknologivirksomheden Viggo nu Viggo 360° - Danmarks første komplette pakkeløsning, hvor vognmænd får hjælp og værktøjer til det administrative arbejde.

Viggo 360° bliver de kommende 12 måneder fortsat optimeret i samarbejde med de involverede vognmænd, så brugerne sikres netop den assistance, de har mest brug for i hverdagen.

Til en start indeholder pakken, udover hjælp til ansøgning om regeringens hjælpepakker, også månedligt bogholderi, adgang til regnskabsprogram inklusiv én månedlig lønseddel.

CEO i Viggo, Kenneth Herschel forklarer baggrunden for Viggo 360° på følgende måde:

Da vi for et år siden startede Viggo, var det med et nyt blik på de opgaver en vognmand skal nå ved siden af kørslen. Vi oplevede, at der reelt ikke er nogen steder at få hjælp - hverken som nystartet vognmand og heller ikke, når driften kører. Derfor udvikler vi nu forskellige digitale løsninger, som kommer til at hjælpe både nystartede og etablerede vognmænd hos Viggo med de administrative opgaver.

Et spørgsmål om ressourcer

Viggos egne chauffører har, som en konsekvens af corona-epidemien været hjemsendt med løn, og netop den usædvanlige situation og den måde krisen har ramt hele mobilitetssektoren, har ifølge CEO Kenneth Herschel givet anledning til overvejelser omkring den bedst mulige sikring af omsætningen for Viggos vognmænd. Her nævnes en af mulighederne en lukning af egen kørselsafdeling for at fokusere på udvikling af forretningen frem for drift af egen flåde.

Det er klart, at den situation, branchen befinder sig i, kræver kloge beslutninger. I Viggo tager vi altid bestik af situationen og vores i øvrigt ambitiøse plan for fremtiden - og en af vores overvejelser er, at lade den fremtidige kørsel blive udført af vognmænd og deres chauffører. Vi er født som en grøn teknologivirksomhed, og for os har spørgsmålet været, hvordan vi bedst sætter både vognmænd, chauffører og vores egne kompetencer og ressourcer bedst i spil, siger Kenneth Herschel.

Hjælp til skiftet fra chauffør til vognmand

Viggos CEO håber her, at flere nuværende chauffører med muligheden for Viggo 360° har lyst til at fortsætte som vognmænd:

Vi ved, at det administrative arbejde omkring det at være vognmand, kan være med til at afholde nogen fra at starte op i egen bil. Men et af vores håb med den omfattende, administrative hjælp er, at springet måske vil føles lidt mindre, og at det vil give nogle af vores dygtige chauffører lysten til at blive vognmænd hos Viggo. Vi vil i hvert fald med Viggo 360° gøre alt for at hjælpe dem i gang og støtte op om dem undervejs, siger han.

Planen er, at Viggo 360° allerede senere på året skal tilføjes endnu flere services – såsom mulighed for erstatningsbil, HR-assistance i forbindelse med refusion og sygdom, forsikringer til bl.a. arbejdsskade og sygedagpengeforsikring samt hjælp til årsregnskab og selvangivelse. Alt sammen for at lette hverdagen for vognmændene, som ifølge Viggos CEO fortjener al den opbakning, de kan få:

Vi føler virkelig, særligt i en tid som denne, at der er behov for at bakke vognmændene op. Havde vi kunnet tilbyde resten af branchens vognmænd den samme administrative hjælp, havde vi gjort det, slutter Kenneth Herschel.

Vi sætter den grønne omstilling i bevægelse.