Viggo dropper elbiler

Mobilitetsvirksomheden Viggo lægger sin strategi om og kasserer elbilerne. I stedet vil Viggo nu gå i de mere traditionelle taxiselskabers fodspor og skifte til benzin- og dieselbiler.

Viggo introducerer sort omstilling og dropper elbilen.

Da Viggo lancerede i efteråret 2019, var det med store visioner om at være et klimavenligt alternativ til de traditionelle taxiselskaber. Viggo ville - i kontrast til grøn omstilling - være grøn omgående med en bilflåde udelukkende bestående af elbiler.

Den idé er nu kørt til ophug, og Viggo skrotter som konsekvens elbilerne.

Kenneth Herschel, CEO i Viggo, er meget begejstret for det nye initiativ, som har fået navnet ‘sort omstilling’:

“Viggo har valgt sort omstilling som et alternativ til den grønne omstilling,” siger han smilende og fortsætter:

“Det betyder, at vores kunder nu kan se frem til klassisk motorstøj og lugten af benzin - helt som de kender det fra andre og mere traditionelle taxaselskaber.”

Det var "en fejl"

Kenneth Herschel fortæller, at tiden endnu ikke var moden til elbiler - at hverken kunderne eller politikerne var klar. Han ser det som "en fejl” at have fokuseret så meget på elbiler, hvorfor han nu glæder sig over de nye tiltag:

"Vi synes, det er en original idé at køre i benzin- og dieselbiler - det er meget 2021."

Også chaufførerne i Viggo ser frem til sort omstilling - blandt andet Henrik:

Jeg synes, det er dejligt, at Viggo skifter elbilerne ud. Det har egentlig fungeret fint indtil videre. Jeg savner bare lugten af benzin.

Du kan høre Henrik juble over tiltaget i Viggos nye kampagnefilm her:

“Det skal blive godt med lidt motorstøj.”

Viggo relancerer allerede i dag sit nye initiativ “sort omstilling”.

Copenhagen Fashion Week vælger bæredygtigt hele vejen10.8.2020 11:39:44 CEST | Pressemeddelelse