CyklistforbundetCyklistforbundet

VI CYKLER TIL ARBEJDE 2021: Årets vindere er fundet

Kollegaer har hentet, udfordret og fejret hinanden. Til sammen har de cyklet over fire millioner km i Cyklistforbundets kollegakampagne, hvor virksomhedshold dyster mod hinanden i antal cykeldage. Hovedpræmien - en Gazelle el-cykel til alle på vinderholdet - går til syv kollegaer fra HOFOR i København, mens der er andre attraktive præmier på vej til vindere over hele landet.
Årets vinderhold: 'InFo-sammen hver for sig’ fra forsyningsselskabet HOFOR i København. To af deltagerne på holdet er ikke med på billedet

Maj måned blev en kølig og våd en af slagsen. Men det afskrækkede ikke de mange deltagere i Cyklistforbundets kampagne VI CYKLER TIL ARBEJDE, hvor 28.476 cyklister tilbagelagde i alt 4.580.435 km.

- Med VI CYKLER TIL ARBEJDE inviterer vi arbejdspladserne til en måned med fællesskab, gode oplevelser og masser af præmier. Det er dejligt at opleve, hvordan holdkaptajner, deltagere og ledelser bruger kampagnen til at bakke op om cykling i hverdagen, siger direktør i Cyklistforbundet Klaus Bondam.

Der er dystet i cykeldage, kollegaer har hentet hinanden på Hent en Kollega-dagen og udfordret hinanden på Omvejsonsdag i kampagnen, hvor det ikke handler om at cykle hverken hurtigst eller længst, men at cykle flest dage i maj.

Det blev holdet ’InFo-sammen hver for sig’ fra forsyningsselskabet HOFOR i København, som vandt årets hovedpræmie – en el-cykel fra Gazelle til alle holdets syv deltagere. Tilsammen havde holdet 73 cykeldage og cyklede i alt 845 km.

Se oversigt over alle årets vindere herunder.

Nye vinderchancer i september

Som så meget andet har kampagnens deltagerantallet været præget af corona, hvor mange danskere har arbejdet hjemme i månedsvis. Men de skal ikke snydes, lyder det fra Cyklistforbundets direktør.

- Vi har kunnet mærke, at det var usikkert, om man overhovedet kunne cykle til arbejde. Derfor har vi udvidet årets kampagne med to ugers ekstra cykling til september, siger Klaus Bondam.

Også i september-versionen, der kører 6.-19. september, kan der vindes el-cykler fra Gazelle. Tilmelding åbner i løbet af kort tid på www.vcta.dk.

Cyklistforbundet gennemfører kampagnen i samarbejde med biotekvirksomheden Gubra i Hørsholm. Medstifter af Gubra og vinder af prisen for ’Årets Cykelinitiativ 2020’, Jacob Jelsing, siger:

- Det har været en våd fornøjelse at cykle med kollegaerne i maj måned i år. Men heldigvis har vi resten af sommeren og året, hvor vi også kan cykle og gøre noget godt for os selv og klimaet. I Gubra er vi blevet glade for at registrere vores cykeldage og kilometer og se, hvor meget CO2, vi kan spare miljøet for. Stor tak til Cyklistforbundet for inspiration og en velsmurt kampagne på trods af corona.

FAKTA: ÅRETS MANGE VINDERE

Burgermenu fra Jensens Bøfhus til alle på holdet

København

Omvejsonsdag / bedste foto

Linda Pedersen fra Envases Europe A/S i Odense for at cykle en omvej på 22 km oven i de sædvanlige 6,75 km

Restaurantoplevelse for to hos Brdr. Price: Tre retters sæsonmenu + vinmenu

Odense

Hent en kollegadag / bedste foto

Stefanie Berg-Voss fra Dialysen, Kolding Sygehus for at hente sin kollega Binasa.

En Stanley termokande til hver

Kolding

Særkonkurrencen Ud i det blå

Karin Refshauge fra Ringsted Kommune

Roswheel cykeltasker (værdi 2.976 kr.)

Ringsted

Se de øvrige præmier og vindere på
www.vcta.dk/vindere

Glade kollegaer i Cyklistforbundets kampagne VI CYKLER TIL ARBEJDE. Foto: Cyklistforbundet.

Cyklen giver oplevelser, frihed og motion. Cyklen gør vores verden sundere, grønnere og mere bæredygtig. Vi arbejder for, at alle kan cykle sikkert og trygt. Uanset alder. Uanset om man bor på landet eller i byen. Vi er en demokratisk organisation, hvor alle, der ønsker et cykelvenlig verden, kan engagere sig.