Veterantogvogn og grøn vækst: STRING megaregion deltager på Political Festival of Europe

På Festivalen er STRING megaregion at finde i en veterantogvogn, der er næsten hundrede år gammel, nede ved Mariager Havn. Udover det er de også arrangør på to debatter.

Political Festival of Europe afholdes for første gang fra 25. til 28. august 2022 i Mariager. Festivalen er det første paneuropæiske folkemøde og har som formål at samle borgere og beslutningstagere på tværs af grænser for at styrke den demokratiske samtale.

STRING megaregion er en politiske medlemsorganisation for regioner og byer i Nordeuropa. STRING’s politiske prioritet er at øge relationer mellem medlemmerne, udbygge en bæredygtig transportinfrastruktur i hele megaregionen og gøre Nordeuropa til et globalt center for grønne teknologier.

"I STRING arbejder vi på at opbygge en ren grøn økonomi for fremtiden. Ifølge OECD er de enkelte grønne vækstcentre i Nordeuropa for små til at blive vigtige aktører på den globale scene, og derfor arbejder STRING på at forbinde frontløberne i den grønne industrielle revolution. Tættere relationer og øget samarbejde vil fremskynde den grønne omstilling og gøre megaregionen til et kraftcenter for grøn industriel teknologi. Vi er meget glade for at deltage i Political Festival of Europe, fordi den fremmer den regionalisering af Europa, som vi så desperat har brug for, så vi kan komme videre med vigtige politiske udfordringer, som kun kan løses i en tværnational sammenhæng", siger Viktor E. G. Zeuthen, kommunikationschef for STRING-megaregionen.

Jan Bertelsen, CEO ved Political Festival of Europe, sætter stor pris på STRING megaregions deltagelse på Festivalen:

”Den grønne omstilling og innovative løsninger er afgørende for fremtidens udfordringer. Med en aktør som STRING megaregion som aktiv deltager på Festivalen, ser jeg frem til den viden og netværk, der tilføjes til Festivalen.”

Political Festival of Europe byder STRING megaregion velkommen og ser frem til de interessante samtaler, der vil finde sted under debatterne på henholdsvis Klimascenen, torsdag 25. august, kl. 12.15-13.15 samt på Businessscenen, lørdag 27. august, kl. 16-17.