Verdens lykkeligste landshold: LykkeLiga får Lidl på helt nye fællesskabstrøjer
LykkeLiga, som blev Danmarkskendte på TV 2 med dokumentarserien, Verdens Lykkeligste Landshold, lancerer nu deres nye, flotte spillerdragt som er specialdesignet af det danske tøjbrand, hummel. Lidl sponsorerer allerede Dansk Håndbold Forbund og Håndboldherrerne, og er glade for også at blive sponsor for LykkeLiga – endda med Lidl-logoet på venstre ærme, præcis som de danske håndboldherrer, der genvandt deres verdensmesterskab i januar.
”Vi er meget stolte af at sponsorere LykkeLiga og få vores logo på venstre ærme som herrelandsholdet i håndbold også har. I Lidl elsker vi håndbold, og vi synes, at den nye spillerdragt er blevet enormt flot. Ideen med at skabe et større fællesskab og stolthed gennem spillerdragten giver mening for os i Lidl i en tid, hvor vi alle har været lidt mere isoleret fra vores venner end normalt. Vi glæder os til at se de stolte Lykkeligaspillere overalt i Danmark iklædt den flotte spillerdragt det kommende år,” siger Lidls adm. direktør, Dirk Fust.
Nyskabt fællesskabsfølelse på trods af corona-afstand
På grund af corona-pandemien har det været svært at lave fælles aktiviteter for de fleste sportsklubber, og LykkeLiga har haft samme udfordringer og måtte blandt andet aflyse LykkeCup, som over 800 glade håndboldspillere ellers deltog i i 2019. Dog har de tænkt ud af boksen og har plejet fællesskabet med online aktiviteter.
”De seneste år har virkelig været det muliges kunst for alle, og derfor er det også både dejligt og beundringsværdigt, at LykkeLiga er lykkedes med at kigge nye veje, når fællesskabet og håndboldlysten skulle plejes. Med hjemmetræning, online julebanko og pausegymnastik med hele familien har LykkeLiga virkelig formået at højne både aktiviteterne og motivationen, når man ikke har kunnet mødes fysisk. Prikken over i’et er den super flotte spillerdragt, som alle LykkeLiga-spillere snart får muligheden for at trække i. Det bliver stort og vidner om samme grad af sammenhold, som vi også har stort fokus på i Lidl,” siger CSR-chef i Lidl, Lærke Skaksen.
Lidl er synonymt med håndbold
”Siden forsommeren i 2020 har vi derfor prøvet at skabe en anden slags fællesskab for de over 1.200 børn i vores 70 klubber. Et synligt symbol for fællesskabet i LykkeLiga er denne flotte spillerdragt som hummel har specialdesignet, og som er prydet med næsten de samme logoer som de professionelle spillere. Spillerdragten er et flot symbol på fællesskabet,” fortæller Lars Lundsgaard, Lykkebringer i LykkeLiga.
LykkeLigas grundpræmis er nemlig at gøre spillerne til stjerner, og det gør man kun ved også at behandle dem som stjerner.
”Det giver rigtig god mening for os at få Lidl med, for det er synonymt med håndbold, når vi ser Mikkel Hansen og Niklas Landin, der løber rundt på håndboldbanerne med de samme logoer. Det giver et selvtillidsboost for spillerne at være iført professionelt tøj som ligner det deres idoler også spiller i på TV. Det er utrolig identificerbart og vigtigt for spillerne, som ikke bare skal føle sig som stjerner, de ER stjerner – ligesom deres helte på skærmen,” fortæller Lars Lundsgaard.
LykkeLiga vil vokse og blive internationale
For Lars Lundsgaard og LykkeLiga er et samarbejde med Europas største dagligvarekæde også et skridt på vejen om at blive internationale:
”Vores drøm er at vokse i Europa og vi ved jo, at Tyskland er et stort håndboldland. Og når Lidl stammer fra Tyskland ser vi en god synergieffekt mellem Lidl og LykkeLiga,” siger LykkeLigas Lars Lundsgaard.
Fakta LykkeLiga
- LykkeLiga er et positivt nationalt fællesskab for børn med udviklingshandicaps og deres familier.
- Krumtappen er etablering og forening af lokale håndboldhold for børn mellem 5 og 16 år.
- Holdene danner ramme om en helt ny måde at skabe netværk for børn og familier på og udenfor banen.
- LykkeLiga har pt 1.200 spillere fordelt på 70 klubber rundt om i landet.
Fakta Lidl:
- Har siden 2017 været officiel Fresh Food Partner for Dansk Håndbold Forbund og leverer frisk frugt og vand til holdet ved alle Håndboldherrernes hjemmekampe.
- Er eksklusiv buksesponsor for Håndboldherrerne og buksesponsor for Håndbolddamerne frem til og med juni 2023.
- Fik til VM i herrehåndbold i Egypten også logo på de danske verdensmestres venstre ærme, og vil være der frem til udgangen af 2022.
Nøgleord
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl er kommet til Rødbyhavn18.4.2024 10:46:58 CEST | Pressemeddelelse
Glade smil og forårsstemning prægede torsdag morgen de mange fremmødte ved Lidls nye butik i Rødbyhavn. Dagen begyndte med smurte sandwich og kaffe før borgmester Holger Schou Rasmussen (A) klippede det røde bånd og slog dørene op til dagligvarekædens tredje butik på Lolland.
Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
Lidl åbner sin første butik i Rødbyhavn11.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. april får Rødbyhavn endelig sin første Lidl, når dagligvarekæden åbner sin tredje butik på Lolland. I front for butikken står butikschef Mathias Kruse Petersen, som er født og opvokset i havnebyen.
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum