Velliv og Codan i nyt partnerskab

Nyt strategisk samarbejde mellem Velliv og Codan. Velliv og Codan indleder med virkning fra den 1. april 2019 et nyt strategisk samarbejde, der styrker begge virksomheders fremtidige distribution på henholdsvis pensions- og forsikringsområdet.

"Vi glæder os over samarbejdet med Codan. Codans værditilbud på erhvervsområdet og til privatkunder er stærkt, både hvad angår produkter og services, herunder ikke mindst skadesbehandling. Det er et godt match til Velliv og Vellivs kunder," fortæller adm. direktør Steen Michael Erichsen.

Også Codan glæder sig over det nye partnerskab.

"Som forsikringsselskab er det naturligt at have et pensionspartnerskab, og det er en afgørende forudsætning for at udvikle et succesfuldt partnerskab, at vi i så høj grad deler mindset, værdier og kundesyn, som vi gør med Velliv," siger Scott Ørmen, adm. direktør i Codan.

Samarbejdet betyder, at Codans erhvervs- og privatkunder får tilbudt attraktive pensionsløsninger med fordele som konkurrencedygtige afkast, lave omkostninger, DinKapital samt bonus fra Velliv Foreningen. Vellivs kunder vil få adgang til Codans attraktive produkter på skadeforsikringsområdet til både erhvervs- og privatkunder. Samarbejdet berører i alt 700.000 kunder.

"Både Codan og Velliv er ambitiøse på kundernes vegne, og vi har begge høje forventninger til et langvarigt samarbejde, der fokuserer på at sikre kunderne bedre pensions- og forsikringsforhold. Vi glæder os til at introducere kunderne i Codan til vores unikke tre kilder til afkast og stærke produktudbud. Velliv er et attraktivt alternativ til den pensionsaftale, kunderne i Codan har i dag, fordi vi er et kundeejet pensionsselskab, hvor al værdiskabelse går til kunderne," siger Steen Michael Erichsen.

"Kunderne kommer til at opleve et stærkt partnerskab på forsikring og pension, som kan give en bedre kundeoplevelse, fordi vi sammen kan dække kundernes behov bedre og udvikle nye, attraktive kundetilbud og serviceydelser. Det ved vi, er en afgørende parameter for at opnå en endnu højere kundetilfredshed," afslutter Scott Ørmen.

Codan: Kommunikationschef Anders W. Frederiksen, telefon 30 37 75 67
Velliv: Pressechef Mikkel Bro Petersen, telefon 24 83 86 30

Fakta om Codan

Codan er blandt Danmarks ældste forsikringsselskaber for både virksomheder og husstande. Codan er en del af RSA Group, der er et af verdens største globale forsikringsselskaber, hvilket for Codans kunder betyder, at Codan er repræsenteret globalt og kan hjælpe over hele verden. I Danmark betjener Codan ca. 250.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder. Det gør Codan til Danmarks 3. største forsikringsselskab.

Fakta om Velliv

Velliv tilbyder pensionsordninger til både private og virksomheder. Med mere end 340.000 kunder er Velliv Danmarks 3. største kommercielle pensionsselskab. Alle vores kunder er medejere af Velliv gennem deres automatiske medlemskab i Velliv Foreningen, der er majoritetsejer af pensionsselskabet. Velliv blev kåret som årets pensionsselskab i 2018 – læs mere her. Velliv stærk til afkast – læs mere her.

Codan vil hjælpe bekymrede kunder: De kan nu ekstraordinært få dækket aflysning af usikre ferieplaner19.5.2020 06:50:00 CESTPressemeddelelse

Covid-19 påvirker fortsat rejseaktiviteter i hele verden, og et stigende antal kunder i Codan henvender sig med spørgsmål om at ændre eller aflyse sommerplaner. En del skal snart betale for ferier, der muligvis ikke kan eller ønskes at blive gennemført, og flere har allerede indbetalt det første depositum, da de bookede rejsen. Codan har derfor ekstraordinært besluttet at dække refundering af depositum og opfordrer kunder til at kontakte forsikringsselskabet for at høre om deres muligheder. ”Vi vil gerne hjælpe kunder, der er bekymrede for, om de kommer afsted på ferie, da landegrænser er lukkede, og udsigten til, at de åbner, er fortsat usikker. Der er også kunder, som allerede nu ved, at de ikke ønsker at tage af sted på grund af eventuel smitterisiko. Uanset årsagen, er vi klar til at se på, hvordan vi bedst kan hjælpe,” siger Mads Foged, Privatdirektør i Codan. ”Normalt kan afbestillingsforsikringen først benyttes umiddelbart før afrejse. En kunde, der eksempelvis har planlagt en r

Virksomheder risikerer bøder for ulovlige forsikringsforhold: Codan og Salary lancerer løsning14.5.2020 07:20:00 CESTPressemeddelelse

Salary.dk og Codan indgår partnerskab for at automatisere kunders administrative arbejde. Samarbejdet skal reducere de over 1500 bøder, som Arbejdsmarkedets Erhvervssikring årligt udsender for manglende arbejdsskadeforsikring. For Salary er det endnu et skridt mod at forenkle virksomheders administration, og Codan vil udbrede over 100 års erfaring med at rådgive erhvervslivet til nye kunder.

Codan og skandinaviske søsterselskaber reducerer CO2-udledningen med 33% på blot et år5.5.2020 14:45:00 CESTPressemeddelelse

I 2019 reducerede Codan og søsterselskaberne i Sverige og Norge virksomhedens samlede CO2-udledning med en tredjedel sammenlignet med 2018, viser en rapport, som netop er offentliggjort. En stor del af forklaringen findes i en ny tilgang til forretningsrejser, og Codan spår, at coronakrisen kommer til at sætte yderligere turbo på CO2-reduktionen, selv efter samfundet åbner igen.

Bilskader er faldet med 30% efter nedlukningen af Danmark: Codan opfordrer til at få justeret bilforsikringen9.4.2020 13:30:00 CESTPressemeddelelse

Som led i en række tiltag for at understøtte samfundet i en krisetid kommer Codan, Danmarks tredjestørste forsikringsselskab, nu med en opfordring til forsikringskunder om at få tjekket deres bilforsikring, da det kan hjælpe en presset økonomi. Hos bilejere, der eksempelvis er hjemsendt, gået ned i arbejdstid eller arbejder hjemmefra som følge af coronavirus, kan kørselsbehovet have ændret sig markant, og derfor kan dækningen og dermed prisen formentlig justeres for mange kunder. For Codans kunder betyder en markant ændring, at det samlede kørselsbehov for hele året er steget eller faldet med over 5.000 kilometer. Hvis det er tilfældet, vil prisen typisk kunne justeres med op til 10%. Samtidig har kunder i Codan også mulighed for at gå fra årlig til månedlig betaling af bilforsikringen. ”Vi ser lige nu på, hvordan vi bedst kan hjælpe kunder gennem coronakrisen. Det at få justeret bilforsikringen eller ændret betalingsformen kan for de familier, som står i en svær situation, måske medvi