Velliv og Codan i nyt partnerskab

Nyt strategisk samarbejde mellem Velliv og Codan. Velliv og Codan indleder med virkning fra den 1. april 2019 et nyt strategisk samarbejde, der styrker begge virksomheders fremtidige distribution på henholdsvis pensions- og forsikringsområdet.

"Vi glæder os over samarbejdet med Codan. Codans værditilbud på erhvervsområdet og til privatkunder er stærkt, både hvad angår produkter og services, herunder ikke mindst skadesbehandling. Det er et godt match til Velliv og Vellivs kunder," fortæller adm. direktør Steen Michael Erichsen.

Også Codan glæder sig over det nye partnerskab.

"Som forsikringsselskab er det naturligt at have et pensionspartnerskab, og det er en afgørende forudsætning for at udvikle et succesfuldt partnerskab, at vi i så høj grad deler mindset, værdier og kundesyn, som vi gør med Velliv," siger Scott Ørmen, adm. direktør i Codan.

Samarbejdet betyder, at Codans erhvervs- og privatkunder får tilbudt attraktive pensionsløsninger med fordele som konkurrencedygtige afkast, lave omkostninger, DinKapital samt bonus fra Velliv Foreningen. Vellivs kunder vil få adgang til Codans attraktive produkter på skadeforsikringsområdet til både erhvervs- og privatkunder. Samarbejdet berører i alt 700.000 kunder.

"Både Codan og Velliv er ambitiøse på kundernes vegne, og vi har begge høje forventninger til et langvarigt samarbejde, der fokuserer på at sikre kunderne bedre pensions- og forsikringsforhold. Vi glæder os til at introducere kunderne i Codan til vores unikke tre kilder til afkast og stærke produktudbud. Velliv er et attraktivt alternativ til den pensionsaftale, kunderne i Codan har i dag, fordi vi er et kundeejet pensionsselskab, hvor al værdiskabelse går til kunderne," siger Steen Michael Erichsen.

"Kunderne kommer til at opleve et stærkt partnerskab på forsikring og pension, som kan give en bedre kundeoplevelse, fordi vi sammen kan dække kundernes behov bedre og udvikle nye, attraktive kundetilbud og serviceydelser. Det ved vi, er en afgørende parameter for at opnå en endnu højere kundetilfredshed," afslutter Scott Ørmen.

Codan: Kommunikationschef Anders W. Frederiksen, telefon 30 37 75 67
Velliv: Pressechef Mikkel Bro Petersen, telefon 24 83 86 30

Fakta om Codan

Codan er blandt Danmarks ældste forsikringsselskaber for både virksomheder og husstande. Codan er en del af RSA Group, der er et af verdens største globale forsikringsselskaber, hvilket for Codans kunder betyder, at Codan er repræsenteret globalt og kan hjælpe over hele verden. I Danmark betjener Codan ca. 250.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder. Det gør Codan til Danmarks 3. største forsikringsselskab.

Fakta om Velliv

Velliv tilbyder pensionsordninger til både private og virksomheder. Med mere end 340.000 kunder er Velliv Danmarks 3. største kommercielle pensionsselskab. Alle vores kunder er medejere af Velliv gennem deres automatiske medlemskab i Velliv Foreningen, der er majoritetsejer af pensionsselskabet. Velliv blev kåret som årets pensionsselskab i 2018 – læs mere her. Velliv stærk til afkast – læs mere her.