Vandt en million: Så skal hustruen ud at flyve for første gang

Fynsk pensionist vinder 1.000.000 kroner i Lotto og inviterer konen ud at flyve for første gang i hendes liv - og både børn og børnebørn skal selvfølgelig også med på turen.

Det må være dejligt at vinde en million – men det må være endnu dejligere, når man kan dele oplevelsen med sine nærmeste. Derfor var en fynsk pensionist heller ikke i tvivl om, at hvordan han ville bruge en stor del af gevinsten, da han for nyligt vandt 1.000.000 kroner takket være Lottos millionærgaranti.

”Vi skal ud at prøve at rejse. Vi har aldrig været i udlandet på ferie. Jeg har været ude i arbejds medfør, men vi har aldrig været på ferie i udlandet sammen, så det skal vi prøve nu,” siger manden og glæder sig.

Han er spændt på den kommende ferietur – men nok alligevel ikke lige så spændt som sin hustru.

”Min kone har aldrig prøvet at flyve. Så det skal hun prøve nu. Hun er lidt nervøs for, om det nu går godt, ” indrømmer han.

Parret ved endnu ikke, hvorhen ferieturen skal gå – eller flyve – men det bliver nok til et sted, hvor vejret er bedre end her, og så skal både børn og børnebørn i øvrigt med - på Lotto vinderens regning, naturligvis.

”Og det har jeg det da godt med. Det bliver rart at prøve de ting. Jeg ved ikke, hvor vi tager hen, for vi har jo ikke været nogen steder. Så uanset, hvor det bliver, så er det en oplevelse i sig selv for os. Jeg glæder mig især til at opleve forholdene på de hoteller, vi skal bo på. Vi skal i hvert fald ikke have det billigste,” siger han.

Gevinsten på en million kroner er rigeligt til både en ferierejse for hele familien og til mere luksus i hverdagen, og det mærker parret da også allerede:

”Vi har skiftet bil, så vi har fået en lidt nyere bil end før. Det er en, som man kører lidt højere i, så den er nemmere at komme ind og ud ad - vi er jo oppe i årene. Nåja, og så skal vi også have nye vinduer og døre i huset, og dem kan vi jo bare gå ud og købe nu. … Og så skal børnene også have en skilling,” siger den glade pensionist.

Om Millionærgarantien

Millionærgarantien har levet op til sit navn siden 2015: Garanteret, at der hver eneste uge findes to heldige danskere, der vinder 1.000.000 kroner. De to millionærer findes ved lodtrækning blandt samtlige ugens spillede rækker - uanset om der er gevinst på rækken. Millionærgarantien har siden 2015 gjort over 700 spillere til millionærer - og der trækkes fortsat to nye hver eneste uge.