Vandt 1.000.000 kroner - skabte kæmpe kø i kassen

Det gik slet ikke som forventet, da en ældre kvinde fra Gentofte Kommune for nyligt var i supermarkedet for at få tjekket sine Lotto-kuponer.

Du kender det godt. Den der irriterende situation, når der går lidt kludder i sidste etape af dit indkøb og køen bag ved dig bare bliver længere og længere…?

Præcis den situation stod en ældre kvinde fra Gentofte Kommune i for nyligt, da hun skulle have tjekket sine gamle Lotto-kuponer: Men der var absolut ingen sure miner af den grund, for der var en hel million dejlige grunde til, at ekspeditionen trak ud. På en af Lotto-kuponerne var der nemlig en gevinst på 1.000.000.

”Manden i kassen så svært forkert ud i ansigtet, og jeg tænkte bare ’Jaja, en gevinst på 25 kroner, det behøver han vel ikke hidse sig op over!’ Men så sagde han, at ’Nejnejnej, der er en gevinst på over 5.000 kroner!’ Og imens blev køen bare længere og længere og alle synes, at det var meget interessant,” fortæller kvinden, som efter en rum tid fik udleveret en kvittering, der fortalte hende, at der var en gevinst på kuponen, som var større, end butikken kunne udbetale.

Det betyder, at gevinsten er større end 5.000 kroner, men det fik nu ikke kvinden til at tro, at der var noget særligt ved den.

Måtte tælle nullerne

”Jeg tænkte, at hvis jeg var heldig, så var det måske 5.050 kroner. Tanken havde end ikke strejfet mig, at det kunne være en hel million. Men det var det. Eller rettere en million og 60 kroner,” fortæller hun med et grin.

”Jeg talte nullerne og kiggede på min mand, og så sagde vi bare Hvabehar!”

”Jeg ville også have været glad for 60 kroner, og så en million og 60! Den havde jeg ikke lige set komme, så det var da herligt,” udbryder hun.

En del af gevinsten er allerede blevet givet videre til næste generation, og en del af den skal bruges til nogle større projekter, som lå og ventede.

Derudover er gevinsten først og fremmest en varm og rar fornemmelse i maven:

”Det er en fed følelse!! Det giver plads til nogle større armbevægelser, der ikke var plads til før. Det giver en frihed, så man ikke behøver tænke så meget over tingene. Jeg har for eksempel kigget på en lampe, hvor jeg tænkte, ’ej, den er lidt dyr…’, men den gik jeg da bare ud og købte. Ellers er det så som så med det ekstravagante. Der ER jo også en dag i morgen, og det er jo svære tider, hvor sådan en million kroner giver en dejlig tryghed,” siger hun.

Om Lotto

Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften. Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.