Aleris

Vagtskifte på Aleris-Hamlet Hospitaler

Administrerende direktør Nis Alstrup træder efter 12 år hos Aleris-Hamlet tilbage som led i et planlagt generationsskifte. Ny mand på posten er den viceadministrerende direktør Michael Gram Kirkegaard. Alstrup og Kirkegaard har udgjort direktionen i Aleris-Hamlet siden 2017. Det er med andre ord en erfaren ny CEO, der med både ledelsens og ejerkredsens fulde opbakning efter planen tager over 1. april i år.

Efter ni år som administrerende direktør og i alt 12 år i koncernen giver Nis Alstrup stafetten videre i det planlagte generationsskifte. Ønsket om at arbejde mindre og prioritere familien, sig selv og andre projekter højere har været længe undervejs.

”Min tid i Aleris-Hamlet har været en spændende rejse, som det har været et privilegium at være med på. Sammen har vi opbygget en fantastisk virksomhed, som på alle områder er førende. Vi er med en veldrevet og sund kerneforretning suppleret med flere nye forretningsområder godt rustet til at imødekomme fremtidens behov for sundhedsydelser,” siger Nis Alstrup, adminstrerende direktør Aleris-Hamlet.

Nis Alstrups hjerte brænder stadig for Aleris-Hamlet og for branchen, og han har da heller ikke planer om at slippe hverken lægegerningen eller forretningsudvikling. Hos Aleris-Hamlet vil han fortsat bidrage som virksomhedsansvarlig læge og ansvarlig for bl.a. FMT (Fecal Microbiota Transplantation) området, der er ét af Aleris-Hamlets nye indsatsområder i 2020.

Ny erfaren CEO
Michael Gram Kirkegaard (f. 1968) har sammen med Nis Alstrup udgjort direktionen i Aleris-Hamlet siden 2017, hvor han overtog ansvaret som viceadministrerende direktør. I dag er han overordnet ansvarlig for driften af alle syv hospitaler, og senest den nystartede fertilitetsklinik samt patologi-virksomheden IN-LAB; to områder, som Aleris-Hamlet har store forventninger til. I forbindelse med udnævnelsen 1. april indtræder Michael samtidigt i Aleris koncernledelse.

”Jeg er glad for bestyrelsen og vores ejeres tillid. Jeg glæder mig til at indfri forventningerne, og føler mig godt rustet af de seneste år i direktionen – og ikke mindst partnerskabet med Nis, der er en institution i denne branche. Vi er en sund virksomhed i en spændende branche og i fuld gang med en transformation af hele forretningen. Jeg glæder mig til at føre virksomheden videre ind i årtiet sammen med mine fantastiske kolleger,” siger Michael Gram Kirkegaard, Viceadministrerende direktør, Aleris-Hamlet.

Forud for Aleris-Hamlet var Michael Gram Kirkegaard adm. direktør for Teres Medical Danmark (2012-2015). Han trådte ind i ledelsen i Aleris-Hamlet i forbindelse med Aleris’ køb af Teres Medical Group i november 2015, hvor Michael startede som Hospitalsdirektør for de fire hospitaler i Vest-Danmark, og varetog denne stilling frem til 2017.

Michael er uddannet cand. phil. fra Aalborg Universitet og har 18 års ledelseserfaring fra bl.a. konsulentbranchen.

Keywords

Michael Gram Kirkegaard, Viceadministrerende direktør/COO

Birgitte Hoffmann, Presseansvarlig, Aleris-Hamlet Hospitaler
Birgitte.hoffmann@aleris-hamlet.dk

Nils Alstrup, CEO hos Aleris-Hamlet Hospitaler
Michael Gram Kirkegaard, COO hos Aleris-Hamlet Hospitaler

About Aleris

Aleris

Aleris-Hamlet Hospitaler er – med mere end 30 specialer og afdelinger i Esbjerg, Herning, Ringsted, København, Aalborg og Aarhus – Danmarks største og bredest dækkende privathospital. Hospitalet udfører mere end 20.000 operationer hvert år.

www.aleris-hamlet.dk

Subscribe to releases from Aleris

Subscribe to all the latest releases from Aleris by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Aleris

Aleris hjælper med unikt behandlingstilbud overvægtsramte danskere til et sundere liv1.3.2023 11:35:21 CET | Pressemeddelelse

Vægttabsmedicin er på indtog i Danmark, men ingen vægtproblemer er ens, og det kan kræve forskellige indsatser både mentalt og fysisk at opnå et sundt liv med trivsel og velvære. Derfor lancerer den danske sundhedsvirksomhed Aleris sundhedstilbuddet Aleris Balance. Behandlingen tager en holistisk tilgang i en samlet forståelse af krop og sind og omfatter blandt andet mulighed for medicinsk vægttab, overvægtskirurgi, psykologhjælp, ernæringsrådgivning og mentorordninger afhængig af den enkeltes behov.

Psykologens seks råd til coronatrætte danskere10.2.2021 09:15:21 CET | Pressemeddelelse

Psykologer landet over har travlt under coronakrisen, og nu hvor tredje bølge med nye mutationer af covid-19 rammer Danmark, kan fremtiden for mange virke mere usikker end før. Ventetiden kan skabe en følelse af håbløshed, og vores begrænsede sociale kontakt fremkalder, hvad Chefpsykolog Annette Gaard kalder ’social sult’. Hun deler her seks råd til, hvordan man undgår, at coronaisolation udvikler sig til ensomhed.

Nu åbner Aleris-Hamlet for fedmeoperationer i Esbjerg19.11.2020 13:16:57 CET | Pressemeddelelse

Danmarks førende kæde af privathospitaler Aleris-Hamlet åbner nu op for fedmeoperationer på hospitalet i Esbjerg. Det har tidligere kun været muligt på hospitalerne i Aarhus og København, men med den nye udvidelse i Region Syddanmark, vil Aleris-Hamlet kunne imødekomme den stigende efterspørgsel på fedmeoperationer og øge trygheden og bekvemmeligheden for patienterne, som nu kan blive opereret tæt på hjemmet.