Vagtskifte i GF Fyns bestyrelse

LOKALE NAVNE: Efter 15 år på formandsposten overlader Knud Nielsen roret til Mattias Andersen som led i et generationsskifte. Dermed bliver han den kun tredje formand i GF Fyns 56-årige historie. Den tidligere formand fortsætter som menigt medlem i bestyrelsen, hvor han får følgeskab af Jani Lykke Methmann som nyt medlem.
Efter genvalg på generalforsamlingen forleden indtager Mattias Andersen formandsposten i GF Fyn efter blot et år som medlem af bestyrelsen. (Foto: Rikke Laursen)

På GF Fyns generalforsamling meddelte den 67-årige formand Knud Nielsen, Odense, at han trækker sig, for at overlade roret til yngre kræfter.

På sit efterfølgende møde konstituerede bestyrelsen sig med 36-årige Mattias Andersen, Bogense, som formand. Efter genvalg indtager han formandsposten i GF Fyn efter blot et år som bestyrelsesmedlem. Han har dog et indgående kendskab til GF Forsikring som ansat i selskabets skadeafdeling gennem 14 år.

De seneste fem år har han været ansat og bestyrelsesmedlem i Bilcentret A. Nielsen, der er Opel-forhandler i Middelfart. Mattias Andersen bor i Bogense med sin familie og er uddannet på Forsikringsakademiet og HD fra Syddansk Universitet.

Med Mattias Andersen får GF Fyn sin kun tredje formand i 56 år.

Kontinuitet gennem 56 år
Siden stiftelsen i 1965 har kontinutitet således været et nøgleord for GF Fyn siden stiftelsen i 1965. Klubbens stifter og første formand, Ejler Jansen, var i 1967 var medstifter af GF Forsikring a/s som et uafhængigt medlemsejet forsikringsselskab.

De seneste 15 år har formanden heddet Knud Nielsen, der startede som elev i GF Forsikring (det hed dengang Dansk Auto-Gruppe Forsikring) i 1972, og han har gennem hele sit arbejdsliv været ansat i GF, hvor han har haft flere lederposter.

I knap 13 år frem til 2016 var han forretningsfører for GF Fyn, inden han overlod den daglige ledelse til den nuværende forretningsfører, Claus Hanfgarn.

Knud Nielsen slipper dog ikke bestyrelsesarbejdet. Han modtog nyvalg på årets generalforsamling og fortsætter i GF Fyns bestyrelse, ligesom han også er medlem af bestyrelsen i GF Forsikring a/s.

Nyt kvindeligt ansigt i bestyrelsen
På generalforsamlingen blev Jani Lykke Methmann nyvalgt til bestyrelsen, efter at Henrik Præstegaard, der er tidligere direktør i Energi Fyn, havde meddelt, at han ønskede at stoppe efter 15 år i bestyrelsen.

Hen over efteråret søgte GF Fyn efter nye kandidater til bestyrelsen gennem nyhedsbrev til medlemmerne, Facebook, LinkedIn og Jobindex. Blandt mange gode kandidater indstillede bestyrelsen Jani Lykke Methmann, Odense, der blev valgt på generalforsamlingen.

Jani Lykke Methmann kommer med mange stærke kompetencer fra både erhvervs- og kulturlivet. Jani Lykke Methmann bor i Odense med sin familie, hun er 57 år og uddannet HA og HD fra Syddansk Universitet.

Ud over at være medlem af GF Fyns bestyrelse er hun også bestyrelsesmedlem i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. Til daglig slår hu sine folder som direktør i Revy Danmark og adm. direktør i Odense Sommerrevy, og tidligere har hun bl.a. været direktør i Væksthus Syddanmark.

Fakta om GF Fyn
Med sine 29.000 medlemmer er GF Fyn den største af de 34 selvstændige forsikringsklubber i GF Forsikring. GF Fyn har kontorer i Overgade Odense C, Middelfart, Faaborg, Svendborg og Nyborg - og et endnu et kontor i Dalum i Odense SV er på vej.

GF Forsikring er ejet af medlemmerne og skal ikke tjene penge til aktionærer. I stedet deles overskuddet med medlemmerne, og kræfterne koncentreres om at give gode forsikringer, god skadebehandling samt nær og personlig rådgivning.

GF Fyn startede i 1965 med bilforsikring, men tilbyder i dag alle private forsikringer samt forsikring til erhverv.

Årets generalforsamling blev - på grund af corona-restriktionerne - transmitteret via Zoom fra et tv-studie i Skallebølle til de fynske GF-medlemmer. Fra venstre er det Jani Lykke Methmann, Mattias Andersen, Knud Nielsen, Poul Leineweber og Claus Tolstrup. (Foto: Privat)