Vækstkomet køber europæiske produktionsrettigheder til kerneprodukt

Danske Anodyne, der forhandler holdningskorrigerende tøj, har købt rettighederne til selv at producere de vigtigste varer til samtlige 42 europæiske lande. Målet for 2018 er mere vækst.
Ægteparret Mia og Kenneth Gaardmand Avnsted har på få år skabt en international millionvirksomhed ved at forhandle de eftertragtede holdningskorrigerende trøjer af det amerikanske mærke AlignMed. Nu har Anodyne købt rettighederne til selv at producere trøjerne i alle 42 europæiske lande Foto: PR.

Muligheden for at påklæde sig til en sundere kropsholdning og færre rygsmerter har skabt en regulær vækstmaskine ud af virksomheden Anodyne. Kroniske rygsmerter fik i 2014 Kenneth Gaardmand Avnsted til sammen med sin hustru, Mia, at importere holdningskorrigerende trøjer af mærket AlignMed fra USA. Ved udgangen af 2017 var Anodyne aktiv i 11 europæiske lande. Nu opruster de to iværksættere og køber rettighederne til selv at producere de patenterede trøjer i samtlige 42 europæiske lande.

– Det er afgørende, at vi nu har produktionsrettighederne over det produkt, vi sælger. Det betyder, at vi får nem adgang til at sælge tøjet i hele Europa og selv har fuld kontrol over produktudvikling og produktion. Denne yderligere satsning medfører, at vi opjusterer vores ambitioner for 2018. Vi skal være aktive i i alt 17 lande inden for et års tid, fortæller Kenneth Gaardmand Avnsted, CEO i Anodyne.

– Det er kun trøjer med den patenterede teknologi, der giver den korrekte effekt på ryggen. Patentet sikrer, at ingen andre firmaer kan skabe samme virkning, derfor bør rygpatienter ikke gå på kompromis med kvaliteten, hvis de er seriøse omkring behandlingen af deres ryglidelser, mener Kenneth Gaardmand Avnsted.

Sundhedsskadelige kopivarer

Skaberne af det holdningskorrigerende tøj, amerikanske AlignMed, brugte cirka 20 millioner dollars og gennemførte adskillige medicinske studier i udviklingen af teknologien bag trøjerne. Ihærdigheden har resulteret i, at tøjet er godkendt som medicinsk udstyr i Europa og som det eneste af sin art registreret af den amerikanske lægemiddelmyndighed FDA. Tøjets popularitet har efterfølgende skabt grobund for en underskov af potentielt sundhedsskadelige kopivarer, som Kenneth Gaardmand Avnsted advarer imod.

– Desværre oplever vi, at andre virksomheder sælger billige trøjer og stempler dem som holdningskorrigerende, selvom de udelukkende har kosmetiske formål. Enkelte forsøger sågar at lukrere på vores brand og udnytte vores position på markedet. Men har du rygproblemer, skal du passe meget på med at købe disse produkter, da de i bedste fald ingen effekt har. Vi har desværre fået mange klager fra adskillige smertepatienter, der troede, de havde købt et Anodyne-produkt, og som faktisk har fået forværret deres rygsmerter på grund af de billige kopier, fortæller Kenneth Gaardmand Avnsted.

Anodyne sælger kun holdningskorrigerende tøj med de rette medicinske godkendelser. AlignMed forhandles udelukkende af Anodyne samt en stribe fysioterapeuter.

Olav Arnkjær
PR Consultant, Epicent PR
oar@epicent.dk

Anodyne modtager desværre dagligt klager fra adskillige smertepatienter, der har købt billige kopiprodukter i den tro, at de købte Anodynes holdningskorrigerende trøjer. Smerter, spændinger og ubehag bliver i mange tilfælde forværret af kopivarerne. Foto: PR.
Anodyne forhandler flere typer af holdningskorrigerende tøj, herunder også sports-bh’er. Trøjernes indlagte neuroBand aktiverer musklerne og trækker i brugeren, hvis vedkommende begynder at falde sammen i ryggen. Foto: PR.

Anodyne blev stiftet i 2014 og forhandler holdningskorrigerende tøj fra AlignMed, der er designet til at give en rank kropsholdning og er specielt egnet til reducering af ømhed og spændinger.