Vækstfonden gæster Bülows Kaserne med Fredericia-baserede BOMO Foods til infomøde om alternativ finansiering d. 23. august

Har du planer om at udvide din virksomhed, gennemføre et ejerskifte eller noget helt tredje? Kræver det mere finansiering, end din bank kan komme med? Så kan statens finansieringsfond, Vækstfonden, måske hjælpe.

Torsdag den 23. august inviterer Vækstfonden og Business Fredericia til gratis morgenmøde om finansiering af din virksomheds vækstplaner på Bülows Kaserne, Øster Voldgade 18 i Fredericia.

Her kan du møde Morten Brøchner, CEO og founding partner i den Fredericia-baserede virksomhed BOMO Foods, som vil fortælle sin iværksætterhistorie, der blev hjulpet godt på vej med et Vækstlån fra Vækstfonden.

BOMO Foods producerer små bægre med slik og nødder, som virksomheder kan bestille med eget logo på og give væk til fx kunder og ved arrangementer. Konceptet blev hurtigt populært, og der opstod en stor efterspørgsel på de skræddersyede give-away-løsninger. Den unge virksomhed manglede derfor kapital til en ny, automatiseret pakkemaskine til at håndtere store kunders krav om kredittid.

På infomødet vil Henrik Holst Elstrøm, erhvervskundedirektør i Vækstfonden afdeling i Vojens, også give et overblik over mulighederne for at få finansiering fra Vækstfonden. Derudover vil Claus Albjerg, erhvervskundechef i Vækstfonden, give et specifikt indblik i Vækstfondens tilbud til iværksættere. Efter det officielle program vil der være mulighed for at få sparring fra Vækstfonden og mulighed for at netværke med andre lokale virksomheder og rådgivere. Så har du ambitioner om vækst og en solid plan for din virksomhed, eller rådgiver du sådanne virksomheder, så er mødet noget for dig.

Vækstfonden har siden 1992 medfinansieret over 7.300 virksomheder landet over. 1.555 af dem ligger i Region Syddanmark.

Morgenmødet foregår på Bülows Kaserne, Øster Voldgade 18 i Fredericia kl. 8-10.30.

• Morgenbrød og kaffe (8.00-8.30)
  • Kristian Bendix Drejer, erhvervsdirektør i Business Fredericia, byder velkommen
  • Henrik Holst Elstrøm, erhvervskundedirektør i Vækstfonden, fortæller om mulighederne for finansiering fra Vækstfonden og præsenterer Vækstfondens ejerskifteanalyse
  • Claus Albjerg, erhvervskundechef i Vækstfonden, giver et indblik i Vækstfondens tilbud til iværksættere
  • Morten Brøchner, CEO og founding partner i BOMO Foods, fortæller sin historie og om samarbejdet med Vækstfonden
  • Få sparring fra Vækstfonden eller netværk med andre lokale virksomheder og rådgivere.

Tilmeld dig på event.vf.dk/fredericia - det er gratis at deltage

Erhvervskundedirektør fra Vækstfondens kontor i Vojens, Henrik Holst Elstrøm:

”Vi møder mange ambitiøse og driftige virksomheder, der går med planer om at udvikle og udvide forretningen, enten i form af et ejerskifte eller gennem investeringer i ny produktion. Men det kan være en udfordring at få finansieringen på plads. I Vækstfonden samarbejder vi med rådgivere, banker, investorer og andre finansieringsinstitutter om at finde de bedst mulige finansieringsløsninger, så virksomhederne kan realisere deres vækstplaner.”

Download billede af erhvervskundedirektør Henrik Holst Elstrøm: https://we.tl/aabgK81prj

CEO og founding partner i BOMO Foods:
“Vi havde en håndfuld store ordre på vej ind, men som nystartet virksomhed havde vi hverken likviditeten til at håndtere kundernes krav om kredittid eller maskineriet. Med et Vækstlån faldt den samlede finansiering med banken på plads, så vi kunne sige ja til nye kunder.”

Læs mere om BOMO Foods på virksomheden hjemmeside: http://www.bomofoods.dk/

Download billeder af virksomheden: http://www.scanpix.dk/cgi/downpub.cgi?host=spdk&qid=WlmNNK5j1V1uyxam6vLH3Hx4pQ912

Effekten af Vækstfondens aktiviteter i Region Syddanmark

• Ca. 3,6 mia. kr. til vækst i syd-, sønderjyske og fynske virksomheder siden 2000.
  • Mere end 1.555 virksomheder. Siden 1992 har vi medfinansieret mere end 1.555 danske små- og mellemstore virksomheder i Region Syddanmark. Ca. 55 af disse virksomheder har adresse i Fredericia Kommune.
  • Ca. 20 mia. kr. i omsætning. De virksomheder i Region Syddanmark, der har fået finansiering fra Vækstfonden, omsatte i 2017 for omkring 20 mia. kr.
  • Over 12.000 arbejdspladser. De virksomheder i Region Syddanmark, der har fået finansiering fra Vækstfonden, beskæftiger over 12.000 medarbejdere.

Antal virksomheder

Andel virksomheder

Andel (Regionalt BNP)

Region Hovedstaden

1905

Region Midtjylland

Region Nordjylland

Region Sjælland

Region Syddanmark

Hovedtotal

Julie Hakala Alberg, kommunikationsrådgiver i Vækstfonden, 50472220 / jha@vf.dk

Henrik Holst Elstrøm, erhvervskundedirektør i Vækstfonden, 23251093 / hhe@vf.dk

Vækstfonden er statens finansieringsfond. Vi er en uafhængig fond med en selvstændig lov og bestyrelse. Loven om Vækstfonden siger, at fonden skal fremme vækst og fornyelse i små og mellemstore virksomheder for på den måde at opnå større samfundsøkonomisk afkast. Vi medvirker til at skabe flere nye vækstvirksomheder ved at stille kapital og kompetencer til rådighed. I samarbejde med private investorer har fonden siden 1992 medfinansieret vækst i over 7.300 virksomheder for et samlet tilsagn på mere end 22,5 mia. kr. Vækstfonden investerer med egenkapital i partnerskab med private investorer og finansierer med lån og kautioner i samarbejde med danske finansieringsinstitutter. De virksomheder vi har medfinansieret siden 1992 havde i 2017 tilsammen mere end 63.500 ansatte.

Fordobling af kapital i business angel matching fonden European Angel Fund Denmark (EAF DK): 800 mio. kr. til investering i danske virksomheder3.10.2018 10:37pressemeddelelse

Investor Torben Frigaard Rasmussen har som en af fire engle indgået samarbejdsaftale med business angel matching fonden, som Vækstfonden og Den Europæiske Investeringsfond står bag. Nu fordobler Vækstfonden sit engagement i fonden, og dermed kan danske startup- og vækstvirksomheder se frem til samlet 800 mio. kr. i investeringer via samarbejdet.