Raakilde - strategisk kommunikation

Undersøgelse skal vise vej til langsigtede løsninger for corona-ramte brancher

Foto: Venue Manager

Corona-pandemien gør ondt på arrangørerne af begivenheder, hvor mange mennesker samles. Det rammer sportsklubber, events som festivaler og koncerter, og attraktioner, som museer og forlystelsesparker. Selvom vaccinationerne er i gang, vil der gå lang tid inden der er normale tilstande, og det er fortsat umuligt at vide, hvad den nye normal bliver. Der kommer løbende nye mutationer og i fremtiden kan man frygte flere pandemier. Derfor er det vigtigt at finde langsigtede løsninger, der rækker ud over midlertidige økonomiske hjælpepakker, og gør at arrangørerne kan åbne dørene for et stort publikum igen. Men der er ikke et klart billede af, hvad der skal til.

Det skal afdækkes med en ny undersøgelse. Den gennemføres blandt arrangører og underleverandører, og har til formål at pege på de vigtigste initiativer til at kunne afholde større arrangementer på en måde, der tager højde for smittespredning og gør det sikkert at deltage for publikum, og samtidigt sikrer arrangørerne mod konstante ændringer i vilkårene.

Bag undersøgelsen står firmaet Venue Manager, som leverer billetsystemer og adgangskontrol.

- Vi kan ikke bare vente på at alt bliver som før, når alle er vaccineret om mange måneder. Det er nødvendigt at samles om langsigtede løsninger, så alle de gode folk, der arbejder på at underholde og oplyse folk, ikke skal lægges ned igen og igen, når coronaen, eller andre sygdomme, blusser op, siger Jakob Norgaard Mortensen, der er direktør for Venue Manager.

Undersøgelsen fokuserer på, hvad de forskellige restriktioner betyder for aktørerne i branchen, hvad der er de største udfordringer, og hvad der er de vigtigste løsninger. Den gennemføres midt i januar og resultatet gøres offentligt tilgængeligt.

- Det er vigtigt at alle, også dem, der normalt er konkurrenter, samarbejder om det her, siger Jakob Norgaard Mortensen.

Jakob Norgaard Mortensen, CEO & Partner, Venue Manager A/S
jnm@venuemanager.net

Foto: Venue Manager

Information om Raakilde - strategisk kommunikation

Raakilde - strategisk kommunikation
Sankt Peders Gade 24
9400 Nørresundby

20804906

Venue Manager

Venue Manager er leverandør til adskillige sportsklubber, eventarrangører og attraktioner i Danmark, England og Tyskland. Selskabet er beliggende i Aalborg og leverer en platform med salg af billetter og kort, adgangskontrol, POS/kasseapparater, mobil-app samt moduler til dataindsamling og integration.

Følg pressemeddelelser fra Raakilde - strategisk kommunikation

Flere pressemeddelelser fra Raakilde - strategisk kommunikation