Raakilde - strategisk kommunikation

Succes med B2B-app på abonnement i turistbranchen

Den nordjyske virksomhed GeoGuide har ramt et sweet spot. Deres app-løsning hjælper turist- og oplevelsesindustrien med at digitalisere formidling, læring og oplevelser. App’en er en B2B-løsning på abonnement, og det er et godt match til en branche, som er udfordret i at knække nødden med digitalisering.
GeoGuide-app for  Nationalpark Thy
GeoGuide-app for Nationalpark Thy

Efterspørgsel på digital formidling

Corona har været afsæt for investeringer i turistindustrien i blandt andet Danmark og Tyskland. Udviklingen har øget bevidstheden om digitalisering i branchen og ejerskabet på destinationerne. Det har skærpet opmærksomheden på mulighederne inden for digital formidling.

Den tendens passer GeoGuide-app’en godt ind i. Løsningen udnytter app-teknologi til at styrke formidlingen af seværdigheder, oplevelser, begivenheder og cykel- og vandreruter.

Med en startpris på nul og et abonnement, som inkluderer løbende vedligeholdelse og tilpasninger til nye standarder, samt en nem redaktørfunktion, er app’en et stærkt alternativ til de eksisterende omkostningstunge løsninger på markedet. Derudover passer app’ens format og funktionalitet godt til en branche, der er kendetegnet ved konjunkturfølsom økonomi.

- Vi har et produkt, som er et rigtig godt match til turistbranchen. Det er en branche, der har haft vanskeligt med at få greb om digitalisering – både i forhold til økonomi, drift og vedligehold. Med en B2B-app på abonnement imødekommer vi de benspænd, siger direktør Lars Kanstrup fra det digitale konsulentfirma Combine A/S, der har udviklet GeoGuide og nu etablerer et særskilt selskab på grund af det store potentiale for app’en.

Solidt hjemmemarked og international vækst

GeoGuides app har fået særdeles godt fat i det danske marked, hvor der allerede er 30 kunder. I 2021 kom der også kunder fra USA og Storbritannien med i løsningen. På sigt er ambitionen skalering til de internationale markeder, men på den korte bane er fokus på at konsolidere hjemmemarkedet.

- Vi har kradset i overfladen af det amerikanske og det britiske marked, og allerede fået kunder. Nu skal vi sikre en solid udvikling herhjemme først, så er der bestemt mulighed for at skalere op i USA, Storbritannien og andre europæiske markeder, siger Lars Kanstrup.

Målsætning baseret på partnermodel

Ambitionerne for GeoGuide-app’en er høje. Derfor udskilles produktet til et nyt selskab. Med store vækstmuligheder kræver og fortjener GeoGuide fuld fokus.

Målgruppen er destinationer, byer, parker, områder og kommuner. Blandt de nuværende 30 kunder er blandt andre danske Nationalpark Thy, Vestkysten, Aarhus Kommune, britiske VisitExeter og amerikanske VisitClearfieldCounty.

Det kortsigtede mål for app-løsningen er at nå 100 kundeforhold gennem en europæisk partnermodel. Ambitionen er, at selskabet i 2023 når en to-cifret millionomsætning.

Direktør Lars Bojer Kanstrup, lbk@combine.dk, tlf. +45 2634 3195
Salgskonsulent Claus Bech Jørgensen, cbk@geoguideapp.com, tlf. +45 9934 9800

GeoGuide-app for  Nationalpark Thy
GeoGuide-app for Nationalpark Thy

Information om Raakilde - strategisk kommunikation

Raakilde - strategisk kommunikation
Sankt Peders Gade 24
9400 Nørresundby

20804906

Om GeoGuide-app'en

GeoGuide er en såkaldt white-label app, der ved at blive iklædt licenstagerens visuelle udtryk og indhold fremstår med licenstageren som afsender.

GeoGuide består af app’s til hhv. iOS og Android og et tilhørende administrationssystem. Den er kort- og informationsbaseret og indeholder en række funktioner, der sammensættes efter behov.

GeoGuide er hjemmehørende i Aalborg.

Følg pressemeddelelser fra Raakilde - strategisk kommunikation

Flere pressemeddelelser fra Raakilde - strategisk kommunikation

Undersøgelse skal vise vej til langsigtede løsninger for corona-ramte brancher12.1.2021 12:52:54 CET | Pressemeddelelse

Corona-pandemien gør ondt på arrangørerne af begivenheder, hvor mange mennesker samles. Det rammer sportsklubber, events som festivaler og koncerter, og attraktioner, som museer og forlystelsesparker. Selvom vaccinationerne er i gang, vil der gå lang tid inden der er normale tilstande, og det er fortsat umuligt at vide, hvad den nye normal bliver. Der kommer løbende nye mutationer og i fremtiden kan man frygte flere pandemier. Derfor er det vigtigt at finde langsigtede løsninger, der rækker ud over midlertidige økonomiske hjælpepakker, og gør at arrangørerne kan åbne dørene for et stort publikum igen. Men der er ikke et klart billede af, hvad der skal til. Det skal afdækkes med en ny undersøgelse. Den gennemføres blandt arrangører og underleverandører, og har til formål at pege på de vigtigste initiativer til at kunne afholde større arrangementer på en måde, der tager højde for smittespredning og gør det sikkert at deltage for publikum, og samtidigt sikrer arrangørerne mod konstante æn