Verizon Business

Undersøgelse peger på stor afstand mellem ledelse og medarbejdere

Del

Verizon Business udgiver nu rapporten Time to Change the Way We Work, der peger på en betydelig kløft mellem opfattelsen af ​​de vigtigste forretningsprioriteter i tiden med hybrid-arbejde efter pandemien. Rapporten er baseret på en undersøgelse udført af Omdia med bidrag fra over 1.100 ledere, it-beslutningstagere og medarbejdere i virksomheder.

"Ledelsen har alt for ofte en tendens til at se deres virksomhed gennem rosenrøde briller, hvilket kan resultere i en stor afstand mellem virksomhedens forventninger og medarbejdernes oplevelse af de løsninger og discipliner, der er nødvendige for at forblive konkurrencedygtige og skabe udvikling på arbejdspladsen. Jo tættere på hinanden, virksomhedernes ledere og medarbejdere er, jo mere succesfulde vil de være i denne periode med store omvæltninger, siger Massimo Peselli, CRO, Global Enterprise and Public Sector, Verizon Business.

Organisatorisk nærsynethed påvirker forretningsdriften

Rapporten kortlægger betydelige forskelle mellem, hvordan ledere og medarbejdere ser på arbejdspladsen - et fænomen der også kaldes "organisatorisk nærsynethed", mens de it-ansvarlige befinder sig et sted midt i mellem. I forhold til medarbejderne er deres ledere ca. dobbelt så tilbøjelige til at sige, at den personlige produktivitet og medarbejdertrivslen er forbedret siden tiden før COVID (hhv. 38 vs. 75 procent og 35 vs. 71 procent). Men den største forskel gælder oplevelsen af kundetilfredsheden, hvor næsten tre gange så mange ledere oplever en forbedring i forhold til medarbejderne (hh. 74 vs. 25 procent).

Medarbejdere og ledere ser også forskelligt på, om medarbejderne har de værktøjer og den fleksibilitet, de behøver for at arbejde effektivt, uanset hvor de arbejder fra. Lederne er mere tilbøjelige end medarbejdere til at sige, at virksomhederne sørger for de nødvendige værktøjer og den nødvendige fleksibilitet for at opnå succes. Det gælder for eksempel på områderne:

  • Kontaktcenterteknologi (87 % af lederne vs. 67 % af medarbejderne)
  • Samarbejde og kommunikationsteknologi (93 % af lederne vs. 76 % af ansatte)
  • Forretningssystemer og teknologi (94 % af lederne vs. 74 % af ansatte)
  • Fleksibilitet til at arbejde der, hvor man mest produktiv (91 % af lederne vs. 76 % af medarbejderne).

Hertil kommer, at teknologi ikke betragtes som en strategisk investering af over en tredjedel (36 %) af lederne, mens forældede forretningssystemer og teknologi nævnes som barrierer for succes af næsten halvdelen af medarbejderne (49 %). De medarbejdere, som har kundekontakt, oplever, at mangel på budget (35 %), mangel på integration mellem forskellige platforme (34 %) og mangel på interne færdigheder (33 %) udgør de væsentligste barrierer for at opnå gode resultater.

Brobygning hen over kløften mellem forskellige opfattelser

Effektiv ledelse kræver, at virksomhederne hele tiden lærer af, hvad der virker, og hvad der ikke gør – at de engagerer alle interessenter i denne læreproces og foretager de nødvendige investeringer for at lykkes. Det handler om menneskene, processerne og teknologien – og at skabe en arbejdsplads, der sikrer medarbejderne en positiv oplevelse fra rekruttering til pensionering.

I sidste ende skal virksomhederne se på medarbejdernes oplevelse med samme omhu, som de ser på kundeoplevelsen. De medarbejdere, som arbejder tættest på kunderne, er i vid udstrækning ikke understøttet tilstrækkeligt af moderne teknologi og tjenester. Ved at anerkende, at de kan identificere kundernes behov, og sørge for, at de er fuldt inkluderet i beslutningsprocessen, kan det ændre sig. Dette er ikke tilfældet i 72 % af virksomhederne.

Nøgleord

Information om Verizon Business

Verizon Business
Verizon Business



Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) was formed on June 30, 2000 and is one of the world’s leading providers of technology and communications services. Headquartered in New York City and with a presence around the world, Verizon generated revenues of $133.6 billion in 2021. The company offers data, video and voice services and solutions on its award-winning networks and platforms, delivering on customers’ demand for mobility, reliable network connectivity, security and control.

VERIZON’S ONLINE MEDIA CENTER: News releases, stories, media contacts and other resources are available at verizon.com/news. News releases are also available through an RSS feed. To subscribe, visit www.verizon.com/about/rss-feeds/.

Medie-henvendelser til Verizon Business Group i Danmark, kontakt venligst: Mail: verizonbusinessdk@kontekstkommunikation.dk.

Følg pressemeddelelser fra Verizon Business

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.