Udviklingsselskabet By og Havn gør det nemt at lade elbilen med Spirii

Udviklingsselskabet By og Havn har længe oplevet et stigende behov for opladning af elbiler blandt deres beboere og gæster i Nordhavn og Ørestad. Udviklingsselskabet har derfor udarbejdet og eksekveret på en ny strategi for opladning og har i den forbindelse valgt at tilføje flere ladepladser til deres parkeringsanlæg i samarbejde med Spirii.

PR: Zaptec

34 nye ladepladser til elbiler er etableret i Nordhavn og Ørestad og mange flere er på vej. De skal gøre det lettere at tanke elbilen op i By & Havns parkeringsanlæg - og bane vejen for flere grønne biler i By & Havns udviklingsområder.

Sammen med Spirii har By og Havn etableret et åbent lade- og betalingsnetværk, som alle beboer og gæster i elbil kan tilgå uden krav om abonnement. Alle elbillister kan oplade og betale for opladning enten med Spiriis gratis lade-app Spirii Go eller en Spirii ladebrik.

På nuværende tidspunkt er der installeret 16 ladestandere i P-hus Lüders, 6 ladestandere på Hannemanns Allé, 4 ladestandere i P-hus Robert Jacobsens, 4 ladestandere i P-hus Ejler Billes og 4 ladestandere ved Nordre Toldbod.

Om samarbejdet siger Tore Harritshøj, administrerende direktør i Spirii: "Det glæder os, at By og Havn har valgt os til at etablere og drive deres ladenetværk. Vi står overfor en kæmpe samfundsmæssig opgave i at sikre tilgængelig og smart opladning til de mange tusinde elbiler, der kommer på vejene de næste 10 år. Det er ikke en opgave for de få, men en, som vi skal være mange om at løfte, så vi sikrer bedre konkurrence på markedet og flere valgmuligheder for elbilisterne".

Med den nye strategi for opladning af elbiler ønsker By & Havn løbende at kunne udvide antallet af ladepladser for at imødekomme den forventede stigning i antallet af elbiler. Med løsningen fra Spirii bliver det nemt at udvide installationen af ladere, da infrastrukturen allerede er lagt ud for alle parkeringspladser. På denne måde er det hurtigt og nemt at skalere installationen op uden yderligere arbejde eller investering i mere strømkapacitet.

By og Havn har planer om at udvide deres ladenetværk sammen med Spirii i 2021 for at imødekomme det stigende behov for opladning hos beboere og gæster.

By & Havns nye ladepladser

• I 2020 åbnede By & Havn 16 AC-ladepladser med 22 kW i P-hus Lüders i Nordhavn, seks ladepladser Hannemanns Allé, fire ladepladser i P-hus Ejler Bille, fire ladepladser i P-hus Robert Jacobsen og fire ladepladser ved Nordre Toldbod.
  • Primo 2021 åbner 18 nye ladepladser i p-huset ved Hannemanns Allé i Ørestad Syd, der p.t. er under opførelse.
  • Opladning kan ske med app’en Spirii Go eller ladebrik fra Spirii
  • Afregning sker efter forbrug uden krav om abonnementsaftaler og bindingsperioder.
  • Prisen bliver 2,5 kr. pr. kWh for By & Havns faste parkeringskunder og 3,5 kr. for øvrige parkeringskunder.

PR: Zaptec

Spirii har i mange år arbejdet indgående med elbiler, opladning samt udviklingen af fremtidens transport- og energisystemer. Spirii udvikler og tilbyder intelligent og fremtidsssikret opladning til kunder med elbil. Spirii tilstræber innovative ladeprodukter af højeste kvalitet og udvikler ladeløsninger, der gør det nemmere for virksomheder, kommuner og boligforeninger at tilbyde opladning til kunder, medarbejdere, flådebiler og beboere, der kører elbil. Spirii arbejder ud fra princippet om, at kunder – og deres kunder, altid skal have adgang til enkel og intelligent opladning, der er fremtidssikret og altid opfylder brugernes behov og markedets forskellige krav.

Efter vildt væksteventyr: Spirii vil være ledende på lademarkedet i hele Europa6.5.2021 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter kun seks kvartaler, tager softwareudvikler og ladeoperatør Spirii et kæmpe skridt mod at nå selskabets ambition om at blive den førende udbyder af elbil-opladning i hele Europa. Selskabet har landet tredje investeringsrunde og sikret sig 70 millioner kroner - primært fra kapitalfonden Nordic Alpha Partners. Investeringen sikrer, at selskabet nu kan accelerere ekspansionen – ikke bare i Danmark, men i hele Europa.