Udlandet vil have dansk terrassevarmer
Snart er de nye mobile bordvarmere fra MENSA HEATING klar til at blive taget ned fra hylderne i Silvan og Bauhaus. Men det er ikke kun danskerne, der kan se frem til, at de lange sommernætter på terrassen bliver endnu lunere. Store amerikanske butikskæder har også fået øjnene op for MENSA HEATINGS produkter, ligesom butikker det meste af Europa, Canada og Australien også vil sælge de miljøvenlige terrassevarmere.
“Vi har efterhånden fået opbygget, et rigtig godt distributørnetværk verden over, som arbejder stærkt for vores produkter. Flere større kæder har vist stor interesse for vores produkter, så alt i alt har vi store forventninger til fremtiden for MENSA HEATING,” fortæller Stig Bloch, der er administrerende direktør for MENSA HEATING.
Kolde fødder gav lys idé
Idéen til den anderledes terrassevarmer opstod en aften i 2005, hvor den dengang 20-årige Stig Bloch sad ved åen i Aarhus midtby sammen med sine venner.
”Hver gang jeg sad under en gasvarmer, fik jeg helt røde øre og en svedende pande, men mine tæer og mine fødder var iskolde. Jeg kunne se, at problemet ikke kun var mit. Der måtte være en bedre løsning,” lyder det fra Stig Bloch.
Han tog sit problem med på skolebænken, da han startede på iværksætterlinjen hos Erhvervsakademi Aarhus. Her mødte han Lars Pedersen, som skulle blive den anden halvdel af MENSA HEATING. Sammen udviklede de en bordvarmer, der giver den traditionelle gasvarmer baghjul.
Siden lanceringen af den diskrete terrassevarmer har MENSA HEATING høstet stor international anerkendelse. Blandt andet vandt virksomheden i 2010 prisen for det mest innovative produkt på den europæiske messe for haveudstyr, Spoga-messen i Köln.
Miljøvenlig opvarmning
Bordvarmeren er ikke kun god for benene under bordet. Den er også langt mere miljøvenlig end andre kendte terrassevarmere. Hvor en almindelig gasvarmer koster omkring 15 kroner i timen, har MENSA HEATINGS produkter en brugsomkostning på bare 76 øre i timen.
”Vores produkt er det mest innovative produkt inden for udendørs opvarmning og det mest grønne på markedet. Men det vigtigste for os er, at produktet er sikkert. Det kan tåle vand, det kan tåle at stå ude og at man kan røre det, uden at brænde sig,” slutter Stig Bloch.
Faktaboks:
• ”Mensa” betyder bord på latin, og ”heating” betyder varme på engelsk. Alle virksomhedens produktnavne navne stammer fra latinske ord.
• MENSA HEATING er i tidens løb blevet støttet af Østjysk Innovation / MVTU og Nordeas Opfinderfond.
• Bordvarmere koster fra 1.699 (inkl. moms)
• Med produkter har virksomheden vundet følgende priser:
o INVESTORmidt prisen i 2012
o TOP 10 Innovations - Spoga 2010, Köln
o CLEANTECH – Iværsætterkonkurrence 2009
o Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprises “Enterprise Challenge 2008”
MENSA HEATING ApS
Stig Bloch
CEO
Mobile: +45 41 40 45 47
E-mail: sbm@mensaheating.com
Web: www.mensaheating.com
Information om Væksthus Midtjylland
Følg pressemeddelelser fra Væksthus Midtjylland
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Væksthus Midtjylland
Nye markeder åbner sig for midtjyske virksomheder24.3.2014 12:42:01 CET | Pressemeddelelse
Et forstærket samarbejde mellem Region Midtjylland, NEFCO/NOPEF og Væksthus Midtjylland skal på to år hjælpe 50 procent flere midtjyske virksomheder ud på nye eksportmarkeder.
Succes i vente for dansk mikrofonvirksomhed10.6.2013 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det silkeborgensiske mikrofonselskab REMIC har efter næsten 20 års arbejde fået en hjælpende hånd til at komme op af kælderen og ud på verdensmarkedet. Firmaet har modtaget en håndsrækning fra Accelerace, der er et forretningsudviklingsforløb til iværksættere, og dermed kommer virksomheden endnu et skridt nærmere det globale gennembrud.
Tunge drenge giver gode råd4.11.2011 14:01:42 CET | Pressemeddelelse
400 deltagere har allerede meldt sig til konference i Århus hvor Væksthus Midtjylland præsenterer sværvægtere fra erhvervslivet.
Unikt samarbejde skal skabe kapital15.3.2011 11:23:00 CET | Pressemeddelelse
Nye og bedre muligheder for iværksættere og virksomheder i Region Midtjylland, når det gælder om at finde kapital
Væksthus Midtjylland styrker organisationen17.12.2010 11:33:17 CET | Pressemeddelelse
Efterspørgslen efter Væksthus Midtjyllands ydelser er steget markant, siden Væksthuset blev etableret af kommunerne i region Midtjylland i 2007. For at kunne imødekomme de forøgede aktiviteter tilpasses organisationen nu med etableringen af dels en udviklingsafdeling og dels en økonomiafdeling.